Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

BCG er jo the backbone i behandling av blÊrekreft, sÄ at systematisk bruk av BLC (Hexvix/Cysview) anbefales etter at man er kommet i gang med BCG-behandling er bare helt nydelig !

Bare sÄ folk husker, det er 38 punkter i AUA NIMBC guidelines, og flere av de inkluderer BCG, sÄ at BLC og BCG veves tettere sammen er supert.
Trenger bare Ä husk BLC og BCG nÄr man diagnostiserer, behandler og overvÄker NIMBC.

https://www.auanet.org/guidelines/guidelines/bladder-cancer-non-muscle-invasive-guideline

Punkt 21 tilsiar at BCG skal brukes i 3 Ă„r, blir nok flere BLCer underveis der.

“21. In a high-risk patient who completely responds to induction BCG, a clinician should continue maintenance BCG for three years, as tolerated. (Moderate Recommendation; Evidence Strength: Grade B)”

23 Likes

Noen ny snutter.

https://www.youtube.com/user/CysviewBlueLightCyst/videos

4 Likes

I siste episode av Radium Podcast Episode 182: Nordic Nanovector med CEO Peter Braun og CFO Malene Brondberg

Starter episoden med kommentarer av nyheter fra Radforsk sine portefĂžlje-bedrifter, og studiet til Photocure (Early use of Blue Light Cystoscopy (BLCÂź) after BCG induction for high risk non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC)) kommenteres av Jonas Einarsson

Tidslinje 1:20 til 3:53

Elisabeth Andersson:
" Vi kan begynne med Photocure, de har publisert en ny studie, den har du lest og syns var kjempeinteressant, kan ikke du gÄ igjennom den."

Jonas Einarsson:
“Jo, jeg synes den var kjempe-interessant for den er gjort pĂ„ sĂ„kalt hĂžy risiko pasienter, men de er fortsatt non-invasive. SĂ„ den er ikke kommet igjennom, sĂ„ den skal behandles med reseksjon, med T-U-R-B. SĂ„ har de gjort en retrospektiv studie og sett pĂ„ 136 pasienter, dette er i USA, som har gjennomgĂ„tt BCG-induksjon, dvs at de har blitt behandlet med BCG. Som er den gamle, eneste behandlingen de har hatt i alle Ă„r, og hjelper litt, men ikke alt for mye. Og nĂ„r den behandlingen er gjennomgĂ„tt sĂ„ har de hhv blĂ„ lys og hvitt lys undersĂžkelser etter 8 uker. SĂ„ har de sett pĂ„ om de oppdager 2 ting, det ene er om de oppdager kreft, altsĂ„ om det er sĂ„nne kreftpolypper, som skal fjernes.
Men de har ogsÄ sett pÄ om de ser sÄkalt carcinoma in situ, og det er denne flate krefttypen fÞr den blir polypper, som er enda vanskeligere Ä oppdage. Og av disse 136 pasientene sÄ fant de kreft i 33 pasienter, men av de 33 sÄ ble 16 av de bare oppdaget med blÄlys, og ikke oppdaget med hvitt lys.
Og enda mer imponerende, i tillegg til 33 sÄ var det 18 pasienter som ble diagnostisert med carcinoma in situ, og av de 18 sÄ var de 12 som ble oppdaget bare med blÄlys,altsÄ 67%.
SÄ dette er en studie som igjen underbygger veien mot standard of care som Dan er opptatt av, sÄ dette er veldig god, det er konsistensen i alle studier som blir gjort pÄ blÄlys.
Jeg kan ikke huske en studie som har vĂŠrt spĂžrsmĂ„l om signifikans, og her er det altsĂ„ 67% av carcinoma in situ som kun oppdages med blĂ„lys. Jeg har ikke regnet p-verdi pĂ„ det, men den vil jeg gĂ„ ut i fra er ganske sĂ„ solid, sĂ„ spennende data.”

Elisabeth Andersson:
“Absolutt, hþres veldig overbevisende ut”

23 Likes

For de som er medlem i fb gruppen foreligger det nÄ en hyggelig oppdatering der.

Dere mÄ vel gjerne det her, fÞler bare ikke at jeg er den som skal gjÞre det :smiley: :+1:

7 Likes

Rundt 170.000 aksjer skiftet eier i sluttauksjonen uten at aksjekursen falt.
Det sier litt om tro og mistro.

Ja jeg ble sittende Ä se pÄ hva som skjedde i sluttauksjonen pÄ fredag skulle jeg benytte anledningen til Ä selge meg ut eller skulle jeg se pÄ dette som bull signal. Jeg valgte Ä bli sittende som alle ganger fÞr nÄr kursen blir shortet nedover med smÄ volumer. Men hva egentlig skjedde var det en stor fisk som ble irritert pÄ denne manipulering nedover og benyttet anledningen til Ä laste opp. Det kan og ha vÊrt en Short inndekning da de ikke ville ta mer risiko, kan jo komme en god melding nÄr som helst. Det kom ingen melding i dag men ligger utrolig mange bull triggere fremover. Vi fÄr bare fÞlge med Ä se hva som skjer, selv er jeg long og har stor tro pÄ selskapet fremover og dets ledelse. Blir spennende Ä se sluttauksjonen i dag.

1 Like
Photocure: Asieris Announces First Patient Administration in Europe within the Phase III Clinical Trial for APL-1702 (Cevira)
Oslo, Norway, 22 June, 2021: Photocure ASA (OSE:PHO) today announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (Asieris) has administered the first European patient in its phase III clinical trial for APL-1702 (CeviraÂź).
13 Likes

Hvordan forstÄr dere denne setningen i pressemeldingen til Asieris;
Primary Outcome Measures the proportion of responders at 6 months after first treatment.

6 Likes

Antar det er “Primarary endpoint”(?) som da vil vĂŠre avlesing/mĂ„ling av respons 6 mnd etter fĂžrste behandling. Den er vel randomisert, sĂ„ antar at de forventer bedre effekt i den eksperimentelle gruppa (cevira) enn kontrollgruppa og at dette kan stĂžtte en godkjennelse basert pĂ„ endemĂ„l ORR eller noe slikt. (og som secondary endpoint vil hĂžyere OS bekreftes senere da)

Flott melding!

1 Like

Burde ikke de fĂžrste resultatene fra Kina tikke inn snart da fĂžrste behandling der startet i november og avlesningen er etter 6 mnd?
Skulle ogsÄ tro de har behandlet mange pasienter siden da, spennende tider fremover.

Ja skulle tro det, det skulle hvert fall vite om de pasientene som er behandlet er blitt friske eller ikke.
Har for lite kunnskap hvordan disse studiene kjÞres, mÄ alle 300 pasientene vÊre behandlet og avsluttet fÞr en vet utfallet? Eller kan en lese av etter hvert og pÄ den mÄte fÄ Emergency approval.

6 mÄneders avlesing er pÄ alle pasienter og kommer 6 mnd + etter melding siste pas innrullert i studien (med mindre det er avtalt en interrimavlesing pÄ eksempelvis 2/3 av pas).
Studien er forÞvrig blindet, sÄ verken vi eller selskapene (Pho/Asieris) vil vite noe fÞr de pÄ forhÄnd bestemte avlesingstidspunkter.

2 Likes

FĂžrste data er forventet tidligst rundt Ă„rsskiftet, antagelig litt uti 2022

Jeg finner det vanskelig Ă„ tro at de kvinnene som er blitt behandlet og blitt friske ikke kommer ut. Forstod det slik at 95% av de som var blitt behandlet i phase II studien ble friske.

"Jeg finner det vanskelig Ă„ tro at de kvinnene som er blitt behandlet og blitt friske ikke kommer ut. "

kvinnene hÄper jeg kommer ut fÄ timer etter behandling


Men fĂžrste sammenstilte data for cevira fase 3 er ventet rundt Ă„rsskiftet (ref DS)

For dei som vil ha fakta om Cevira og ikkje berre tru. :wink:

3 Likes

Hva er din konklusjon etter Ä ha sett pÄ presentasjonen fra 2013?

Noen som har kontroll pÄ planlagt fremdrift og hvordan dette samsvarer ? Ser at dette utlÞser en slump med penger i kassa til PHO igjen, men finner ikke noe konkret om fremdrift. Mener Ä huske Ä lese noe om 2023/2024 en gang vedrÞrende EU/USA. PÄ sliden over royalties virker det som at fÞrste dose i EU/USA fÞrst var ventet tidligst om 1 Är.

1 Like