Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Er du medlem og tekstforfatter i ku-annon Ebitor?
Hva har største aksjonær sagt da, og gi oss en lenke til det. Og at de indikerer utskiftinger i styret. Hvor har du det fra?
Det er valgkomiteen som foreslår personer til styret det skal gjøres endringer i nå. Hva det fører til siden vet vi da lite om, eller har du mere info?

Seriøst?
Kilde/link?
Sitat?
Tror du største aksjonær har kjøpt seg opp i Pho siste året fordi de er «kritisk» til ledelsen eller fordi de har «tro» på ledelsen og prosjektet til Pho/DS?

Kan ikke finne noen sitater/uttalelser fra noen av de største aksjonærene som ytrer noe negativt rundt ledelsen av selskapet. Men jeg kan jo ta feil.

5 Likes

Jeg var inne på FA forum her om dagen for første gang siden det het hegnar. Dette narrativet om Briarwood’s misnøye kommer trolig derfra og er dumskap uten rot i virkeligheten, nemlig:

Briarwood’s strategi er å kjøpe «inefficient assets» eller noe med den ordlyden, ergo er ledelsen og styret ineffektive.

Inefficient asset = all tilgjengelig informasjon i markedet er IKKE priset inn.

Mao…i og med at de er long så mener de at PHO er underpriset gitt informasjonen som er tilgjengelig i markedet.

Dette har mao. ingenting med PHO ledelse å gjøre isolert sett. Dog rent hypotetisk, hadde de vært av den oppfatning at PHOs udugelige ledelse ikke hadde vært priset inn så hadde de gått short.

1 Like

Ble vel litt stressa etter å ha lest endel påstander på HO, som tydeligvis ikke er hold i.

1 Like

Utøv kjeldekritikk, unngå stress.

Sirkuset til Hegnar er det like greit å holde seg unna. Unødvendig å mate trollene Fokuss, bravo, Peaf osv.

Focuss fortjener ikke å bli slått i hardtkorn med de to andre herrene. Selvom han tabbet seg seg ut da han skiftet oppfatning ang. PHO for ca 1 1/2 år siden.
Det er lov å skifte mening, og det er lov å være motstrøms. Men når det grenser til mani, som med peaf, da blir det ganske slitsomt.

1 Like

Takker til alle som støttet opp på FA de siste dagene :relaxed:

1 Like

Ikke enig i at jeg tabbet meg ut med å forlate Pho når jeg gjorde det… Gikk inn i Pho på 20 tallet, var med opp til 120 og ned igjen til 80. Når jeg forlot PHO så gikk jeg inn i Contextvisjon på ca 70 var med opp til 240 og ned til 200. Siden er den splittet 1:10. At jeg gikk inn i COV meldte jeg fra om på forumet. Siden det har jeg vært heldig og vært i mange med bedre utvikling enn PHO. Men Ja Pho har gjort det godt kursmessig til tross for Pandemien. Jeg mener en vesentlig årsak er at Briarwood har påvirket etterspørselen etter aksjen med sitt svært tunge kjøp i Pho sammenheng. Deres kjøp ser jeg som svært positivt da det bør føre til et mer eierstyrt selskap, i et selskap som har vært typisk administrasjonsstyrt. Har håp om at de kan ha tanker om strategiendring i USA som kan gi suksess med betydelig markedsandel i det amerikanske markedet.

6 Likes

Ettersom shorten i PHO synes å være et tilbakelagt stadium , er det forunderlig at aksjen fortsetter svekkelsen , snart under 130?

1 Like

Er det noen biotek aksjer på Oslo Børs som ikke har svekket seg i det siste? Det har vært en veldig rotasjon fra vekstaksjer til verdiaksjer og det har både biotek og en rekke andre aksjer fått merke. Photocure er vel en av aksjene som har holdt seg best oppe og det skyldes vel at Photocure har et produkt på markedet og tjener penger, i motsetning til mange andre.

1 Like

Det eneste rette nå når kursen beveger seg litt nedover er å kjøpe mer. Vi har nå en ny stor aksjonær Briarwood som har dette på sin åpnings webside; We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations Tror dere at de er fornøyde med kursen rundt 130, tror heller at de ser etter en 10 bagger. Dere får selv vurdere dette men for meg gir det stor trygghet å ha en slik aksjonær med på laget og som nå også vil involvere seg i styr og stell.

2 Likes

Det har du rett i. Det virker nesten bunnløst for mange vekstaksjer. Vil det fortsette utover høsten?
Er det penger som går ut av aksjer og inn i ferie og forbruk igjen?

Ny klinikk oppført på Cysview.
VA Central California Health Care System
2615 E. Clinton Avenue Fresno, CA 93703

14 Likes

Ser ut for at Skandinaviska Enskilda Banken har begynt å akkumulere igjen.

https://arquerdx.com/education/

2 Likes

Photocure stiger sakte, men sikkert.
Tror det henger sammen med forventningene om gode Q resultater framover.

1 Like

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/08/04/photocure-norne-securities-hojer-riktkursen-for-photocure-till-160-norska-kronor-155-upprepar-kop-bn.html

2 Likes