Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

(Kopiert fra Hegnar forum ang Norne):

Photocure will release its 2Q report next Wednesday. Figures are still uncertain due to the pandemic, but we hope for things to gradually get back to normal over the course of the year. Our focus now is on how the reopening affects the US operations and on the ramp-up of the European organisation and sales. We still see Photocure as an attractive investment case and keep our Buy recommendation at a bit higher TP of NOK 160/sh (155).

Uncertainty over figures still high for 2Q
Photocure will release its 2Q21 report on August 11th. We expect revenues of NOK 86m, which is a bit higher QoQ, but not much as reopening takes longer for hospitals than for the broader economy. YoY comparison is difficult, as European Hexvix rights were taken over from Ipsen only from 4Q20. We estimate EBITDA of NOK 8.4m, which is lower vs 1Q, as we see higher costs due to the organisational ramp-up in Europe and generally higher costs due to reopening and slowly getting back to normal operations. Further, we highlight that uncertainty over figures is still high due to the pandemic but also due to volatile FX markets.

null

No big news lately – focus on European ramp-up and general reopening
We view Photocure case standing on three growth legs. Short-term growth should come from the US where reopening is happening, and growth should come back towards the second half of the year. In the medium-term, European organisation should deliver strong growth as proper sales efforts are being made in the existing Ipsen territories but also in the new large-potential European territories, where Hexvix was basically non-existent. In the long-term, Photocure’s partner Asieris should launch Hexvix in China, which should further improve long-term growth prospects. In the 2Q report our focus will be on the reopening in the US and how that affects unit sales as well as how is it going with the European business. The company held a live event on June 29th, where the head of European operations was very optimistic about the prospects.

Buy maintained at a tad higher TP of NOK 160/sh
We keep our Buy recommendation ahead of the 2Q report next week. Some upward estimate revisions took place due to the weaker NOK vs USD and EUR lately. Thus, our TP is increased from NOK 155/sh to NOK 160/sh. We still believe Photocure presents an attractive investment case and stay positive on the share.

1 Like

Det er ikke store forventninger til akselerasjon i salget. Ser fra Q1 presentasjonen at DS var ganske optimistisk angÄende gjenÄpning i bÄde US og EU. Hadde vÊrt bra Ä komme over 100 mill i Q2. Er i tvil om jeg skal vekte meg ned pÄ den fine aksje oppturen de siste dagene eller bli sittende. Ser ut til Ä vÊre fÄ aksjer til salgs, smÄ volumer lÞfter aksjen.

Synes det er spennende at Medisim fortsetter Ä stige. Har lenge sett pÄ det selskapet som en slags forlÞper til Photocure hva gjelder utvikling i aksjekurs.

Kursen i Medistim har steget 20% siden Q1-presentasjonen, mens Photocure ligger omtrent pÄ samme nivÄ. Medistim er verdt 6,0 mrd mens PHO er verdt 3,7 mrd.

Ser at Norne Þker kursmÄlet sitt forsiktig fra 155 til 160 kroner basert pÄ forventede inntekter pÄ NOK 86,0m, og EBITDA pÄ NOK 8,4m.

Kan for overraske med et bedre resultat enn det. Og personlig tror jeg Photocure tar igjen Medistim pÄ MCAP godt fÞr neste sommer.

18 Likes

SĂ„ nĂŠrmere vi os den 11 august, jeg tror vi bliver positivt overrasket.
Den 11 falder jo pÄ lille kone aften hvilket jo er den ene af ugens fest dage, sÄ mon ikke det bliver en festlig dag med bÞf og det hele.

2 Likes

Og det vil bety en kurs pÄ rundt 220 kroner. Det burde ikke vÊre urealistisk dersom pandemien slipper taket.

1 Like

Å vĂŠre sannspĂ„er, selv med mer enn ti Ă„r som aksjonĂŠr i PHO, er ikke lett.
Det avgjĂžrende er at den nye ledelsen tar de rette grepene.
Cevira avtalen var mesterlig.
Likeledes tilbakefĂžringen av Hexvix

1 Like
4 Likes

Det at USA nÄ ser ut til Ä totalt rote seg bort i en ny CovidbÞlge gjÞr jo at grepet med stÞrre satsing i Europa kan vise seg Ä vÊre kritisk viktig.

I en del av Trumpstatene mÄ man regne med at Cysview kommer til Ä lide fremover, men da kan jo pasienter bare sette seg pÄ flyet til Bidenstatene forsÄvidt.

1 Like

NÄ har jo tradisjonelt Antivax-fenomenet vÊrt noe som begynte blant noksÄ velstÄende folk i New England omrÄdet av USA, blant annet fremmet av Dr. Mercola og andre som synes at D-vitamin er det viktigste i verden. Poenget er at det ogsÄ vil vÊre mange i Biden-statene som er uvaksinert siden det fÞrst og fremst er der fenomenet har oppstÄtt.

AngÄende D-vitamin har jeg selv mÄlt for lite av dette og merket en utrolig bedring i form og fÞlte meg mer uthvilt etter sÞvn nÄr jeg begynte med tilskudd. Kan virkelig anbefale Ä fÄ det mÄlt regelmessig og prÞve Ä komme opp i det som er evolusjonsmessig naturlig dvs. det omrÄdet som masaiene og andre som lever under solen har i blodet. Er ikke antivaxer og har tatt vaksinen :innocent: Se gjerne pÄ Dr. Stasha Gominaks videoer om D3-vitamin og sÞvn det er helt utrolig det hun sier
 D2 som man fÄr i melk med Ä sette lys pÄ melken (slik som det er gjort med ekstra lettmelk osv.) er det nattlevende dyr som rotter som trenger
 det trenger ikke vi og er helt unyttig som hormon (det argumenteres for at D3 er et hormon). D2 kan bidra til et bedre skjelett. Dette ble litt avsporing men sÄ er vi jo ogsÄ i smÄprat-delen.

1 Like
13 Likes

Denne er vel heller ikke delt tidligere?

https://www.nrwinvest.com/en/about-us/news/detail/news/detail/News/photocure-to-open-european-headquarters-in-nrw/

1 Like

https://www.capitalhealth.org/news/better-outcomes-bladder-cancer-patients-new-technology-capital-health

Vet ikke nĂ„r de fikk skop pĂ„ capital health(?), men denne er datert januar ‘20. 100 prosedyrer pĂ„ ca halvannet Ă„r med pandemi kan kanskje vĂŠre en brukbar takt?

Tja, klarer ikke finne datoen i farten, men siden denne kom har det blitt oppfÞrt 49 klinikker pÄ Cysview.
Mulig vi snakker ca. 1,5 Ă„r.
1,2/uke er ikke ekstremt, samtidig som det heller ikke trekker ned vel ift tidligere bruksfrekvens.
Og som du er inne pÄ sÄ er det nok helt greit sett opp mot den vanskelige tiden man har stÄtt i og klinikken selv er hvertfall tydelig tilfreds og det er et godt tegn vil jeg mene.

Dette er jo ogsÄ bare 1 lege, sÄ det kan jo vÊre brukt mer enn 100 ganger totalt.
Jeg vil jo gjette at distribusjonen ikke er uniform over perioden, men at det har variert fra fullstendig stopp, mange kanselleringer til normal og hyppig bruk pÄ fullvaksinerte. Det har jo vÊrt nevnt en hypotese om at bruken av blÄlys vil ta seg opp nÄr sykehusene skal hente seg inn igjen pÄ oppfÞlgingen av pasienter etter pandemien. Det kunne vÊrt interessant Ä spÞrre om de (PHO) har sett noen uvanlig hÞye bruksfrekvenser i (kortere) perioder med lav smitte eller fullvaksinerte pasienter.

Edit: Vedr. europeisk hovedkontor i Tyskland: Ble det nevnt i en podcast eller kvartalspresentasjon at de valgte lokaliseringen utfra hvor de var dÄrligst representert? Husker noen andre dette? I sÄ fall er kanskje dette utsagnet et godt tegn (jeg synes 55 hÞres bra ut, men aner ikke):

In the most populous German state of North Rhine-Westphalia alone, we are already working with 55 clinics," states Vice President and General Manager Europe Photocure Dr. Susanne Strauss.

2 Likes

NÄr jeg leser Q1 presentasjonen igjen og ser pÄ;

Q1 2021 Momentum in Europe
European business exceeded forecast from original business plan
Successfully re-connecting with leading European KOL community “as Photocure”
Introduced our commercial/medical team as the sponsor of Hexvix in priority markets
Very positive response to future cooperation with Photocure
Established cooperation projects with European capital equipment providers
Completed work-down of excess inventory in Germany from 2020 tax incentive
First signals of turn-around in large growth markets (UK, FR, IT

og Q1 2021 Momentum in U.S.
12 new towers installed in Q1 2021, backlog suggests acceleration in Q2 and
throughout 2021
Unit volume up 4.2% in Q1 vs. prior year where Covid-19 surge occurred late March 2020
Access restrictions are lifting in Q2 and procedural volumes starting to pick up across
the United States
Contracting led to first multi-hospital system agreement which included 5 rigid towers in 4
hospitals from a key health system in the Mid-Atlantic Region
Momentum also being seen with contracting efforts to drive adoption and awareness of
surveillance opportunity (flexible BLC)
Significant pick up in unit sales in March 2021 following challenging January and
February

har jeg vanskeligheter med Ä forstÄ at omsetningen i Q2 skal sÄ vidt overstige Q1 og lande pÄ ca. 86 mill NOK som jeg skjÞnner er konsensus.

Det er tydeligvis forventninger til q2 rapporten, ref siste dagenes «opphenting». Videre oppgang imorgen ?

Det er i hvert fall lite logisk med nedgang i morgen dersom dagens oppgang var drevet av “fomo”. Jeg tror ikke vi ser markant tilbakegang i morgen med mindre bþrsen generelt er veldig sur.

God vekst; samt kostkontroll. Bra jobbet.

5 Likes

Synes rapporten er solid og som forventa. Det mest spennande kjem klokka 14 under webcasten. Synes DS pleier Ä gje gode svar pÄ spÞrsmÄl under Q&A.

3 Likes
3 Likes