Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

"The installed base of BLC equipment in the U.S. increased by 8 towers during the second quarter of 2021.
Component backorders from our capital equipment supplier delayed the final activation of 4 additional towers for
which installation was completed in July. Karl Storz is preparing to launch a new enhanced BLC system. While our
pipeline for new tower placements remains robust, we anticipate an impact on the number of installations in H2
2021 given the potential for additional component backorders and our expectation that some customers may wait
to order the anticipated next generation BLC equipment in H1 2022. Our primary objective during this period is to
continue to grow unit sales by leveraging the current installed base of BLC equipment and any new tower
installations in H2 2021. "

2 Likes

Omtrent som jeg forventet, godkjent men ikke strålende.

Men jeg må si jeg aner ikke hva markedet kommer til å gjøre. Plutselig fyker den til 180 på noter om overskudd

1 Like

Synes dette er helt greit og innenfor med tanke på pandemien og situasjonen i US.

Også kjekt å registrere at FA er med på leken.

1 Like

Nå dumpes det her… det kan jeg ikke forstå. Spennende med presentasjon senere i dag.

Synes det ser ut som det i ferd med snu i UK og Frankrike (slide 13), mye å hente der om man bruker Tyskland som mal.

Også fint med 66% YOY , og 87% på konstant valuta. Da er det nok litt headwind på valuta, plutselig har vi tailvind.

Liker å tenke på Medistim som mal for Photocure, og tror vi kan se dobling av aksje kursen innen 1 år.

7 Likes

Det var da en merkelig markedsreaksjon?

Gått veldig sterkt i det siste, så er ikke superroverraskende heller.

Her er USDNOK de siste årene bare for å kunne si noe om valutaeffekter

Synes det her ser bra ut. Er så uendelig mange positive ting som skjer og er i ferd med å skje for selskapet.

-Mulig oppkjøp av Imagin medical inc. Dette ser jeg på som det viktigste for å øke salget.
-Cevira nærmer seg markedet for hver dag som går
-Asieris sin avtale med Sinopharm om salg av både Cevira og hexwix
-Selv med en stor salgsstyrke i USA nærmer vi oss positiv Ebitda.
-Europakjøpet gir valuta for pengene allerede
-Hexwix rettigheter i Chile, kina etc. Ekspanderer i ny territorier
-Covid begynner forhåpentligvis snart å slippe taket.

4 Likes

Ja det virker som om det Europeiske salgsteamet greier å dra i gang noe allerede nå og det er jo et veldig bra signal.

Nå blir kursen smadret ordentlig her

:joy:

Ca 5000 aksjer for å kjøre kursen ned første minuttet, 700 000 kr.

Deretter omsatt 95000 aksjer på dette nivået, ca 12- 13 millioner til nå.

1 Like

I rapporten står det at inntektene frå US i Q2 20 var 13.6 mill, men om ein ser på rapporten frå Q2 20, så står det 21.5 mill. Kan nokon forklare meg korleis det har seg? Er det noko rekneskapsføring eg ikkje har fortstått?

Topper dagens taperliste! Jeg må visst slutte med aksjer for dette begriper jeg ikke.

Jeg laster tungt nå. Synes dette virker vel voldsomt. Fin kjøpsmulighet i mine øyne.

Og fra Norne:
"Strong growth, while a bit lower EBITDA due to more activity in Europe

Photocure released its 2Q21 report this morning. Sales were strong at NOK 90.4m, about 5% better than our estimate of NOK 85.8m. This is a very impressive result having in mind the unfavourable FX development (much stronger NOK vs USD and EUR vs a year ago). Sales were driven by more than 50% unit sales growth in the US (40% in our estimates) and 25% unit sales growth in Europe (19% in our estimates) vs the very low 2Q20."

7 Likes

Bare et spill dette, fikk kjøpt meg noen flere på 128,60.
Tatt situasjonen i verden i betraktning synes jeg dem leverer bra i q2.
Ser fram til presentasjonen.

6 Likes

Jeg er godt fornøyd med å få plukke såpass volum under 130. Ser ut til å snu litt nå

1 Like

Hej Norge

Lidt lunket regnskab men godkendt, lidt ærgerligt at der er så meget negativt valuta påvirkning
Regnskabet er vel også påvirket at engangs omkostninger til inclusion af Europisk organisation og indretning af lokaler.
De skriver ikke hvad omkostningerne er men henviser til Q1 forrige år:

“The main contributor to the YoY increase in 2021 operating expenses was the inclusion of the European business from Ipsen in terms of local commercial organization. Excluding incremental costs driven by the European business, total operating expenses were level with first quarter prior year”
Det er ikke i orden, kunne Erik have skrevet hvad engangsomkostninger reelt har været, så vi kan påregne at Samlet Operating exp vil være lavere i Q3.

Er der nogen der har regnestykket på denne engangs omkostning i EU org.

Den måde de har skrevet det på er lige som at sige Vejret i dag bliver som forrige mandag. :slight_smile:

Vi kan se frem til afslutning af Fast Track i Chile også
Eller positivt at se Combat er med nu 1,5 mio – vel første gang

Dansken
Stadig tålmodig

1 Like

undres på slutt-kursen i dag etter at CEO har guidet ?

Vi er helt avhengig av hva de store eierne gjør og spesielt Briarwood, ser de dette som en kjøps mulighet? Flott hvis dette 130 nivået holder.