Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Sånne forklaringer er jeg så utrolig lei av. Jeg mener selskapet skuffer markedet hva vekst angår. Og nå er det usikkerhet knyttet til flere forhold.

Skuffer?
17% vekst i USA fra Q1?
Rekordhøy omsetning i USA siste år og med et tydelig hopp fra Q1?
Europa som viser veldig lovende takter?
Og bak neste sving venter hexvix i Kina, data fra cevira, mulig reklassifisering av scope osv?

2 Likes

Kommer fra lave nivåer. USA har ikke imponert noen. Da kreves det mer fart for at markedet skal ta bølgen. Og fremover er de veldig tydelige på at korona kommer til å bremse videre. Europa blir spennende. Og Kina nyheter.

Enig, ser og ut for nå at det har kommet inn kjøpere.

De har vekst hele veien, også gjennom en pandemi.
Det er vanskelig å finne et mer robust konsept enn hva Photocure har

Jeg er en av dem :slight_smile:

Market cap har kommet ned til 3,1 milliarder nå, da begynner potensielle cevirapenger å utgjøre en mye større sum enn da market cap var 4,5 milliarder

Bare tok en liten kikk på det langsiktige med tanke på noe enkelt som RSI indikatoren.

Siden oppturen begynte i 2019, er det bare 2 ganger tidligere daily RSI har vært nede under 30.

Ser ut for at kjøpere kom på ditt signal, fikk og kjøpt litt på 115,5

Jeg har ingenting imot shortere, har fått 1kr hittil iår pr. Aksje jeg har lånt ut, håper på 20-30 øre for siste q. Er langsiktig og kommer ikke til å selge en eneste aksje før China er i boks. :hugs::hugs:

Jøss, da må du ha mange aksjer å låne ut til short, målt opp mot nettoeffekten av hvordan shorting påvirker kursutviklingen i en lite likvid biotekaksje på OSE (les: alternativkostnad).

Hvorfor må man ha mange ? Har en investeringskonto hos Nordnet og de tar seg av alt.
Kan ikke si det påvirker den langsiktige kursutviklingen, de må jo kjøpe de tilbake en gang også. Det er utviklingen i selskapet som betyr mest for den langsiktige kursutviklingen

1 Like

Guttungen har 500 aksjer og har fått kr. 538,24 på 3 q. Men beløpet svinger mye fra q til q.
Bedre å få noe enn ingenting :dollar::dollar:
Jeg har nok endel fler :hugs::joy:

Den som hadde sett dette komme…
Ikke mye ledig kapital, men det som var er nå handlet for. For dette må da være “penger på gata”?

2 Likes

Hvordan har du gjort den avtalen? Er du blitt kontaktet, eller har du selv tatt initiativet?

Jeg bruker investeringskonto Zero som er et forsikringsprodukt og det er automatisk at du låner ut aksjene dine. Du må aktivt stoppe det.
Zero ligner litt på aks, men du kan ha flere typer aksjer som ikke er mulig i AKS f.eks Frontline, Avanse gas o.l.

Den som kalles IKZ? Har en slik jeg også, men dessverre uten PHO aksjer. Bare et fond.

Ja, det er den.

Vi har nå hatt 5 dager med nedgang i kursen, får vi en opptur i dag? Jeg har kjøpt litt hver dag i nedturen, nå ser det ut for at det er sterke kjøpere inne men shorterne har ikke gitt seg. Synes forresten at 5 dager er nok på nedsiden.

5 Likes

Det litt spesielle er at den ligger på 3 uavhengige “støttenivå” alt etter hva man ser på.

Potensiell Fase C innen Wyckoff.
Rundt daily 200MA.
Og nedre del av en oppadgående trend siden Corona-dippen.

Må uansett få en bekreftelse. Men veldig god Risk/Reward entring rundt dette området nå.



6 Likes