Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ingenting å si på salgsviljen

Uten at jeg er noen tekniker og tegner med grove linjer, har jeg tenkt en stund at vi kan fint ta en tur ned på 90-tallet.

Spesielt skal man være oppmerksom på at man veldig ofte får undershoots langt ned i tilbudsområde

Virker litt panikkartet hele salget.

Veldig fin tradingrange sett fra Wyckoff perspektiv. HH og HL gjennom store deler av rangen.
Salget ved Q1 var over fort. Fikk en etablering i øvre del av tradingrangen, lokal spring etterfulgt av et løft over. Etter dette har den bare dalt på lavt volum over tid.

FIkk ett mini rally før Q2 på forventning, men null volum bak dette. På Q2 åpnet kursen ned på lavt volum som utløste videre fall. Stor økning av volum lokalt. Men til tross for volum og hastighet på bevegelsen til nedsiden holdt den både 118 og 120 området som ble satt i Fase A og Fase B.

Åpnet idag forsiktig til oppsiden på positiv melding. Men ingen interesse i markedet å løfte kursen foreløpig.

Volumet er betydelig avtagende, så selgere begynner å tynnes. Lurer litt på om dette er “2nd point of fear”. Men avventer bekreftelse.

2 Likes

Selve meldingen i dag er jo veldig lite substansiell i seg selv, cysview i chile er en liten ting i det store bildet.

Men veldig fint å se at de ikke sliter med å få sånne godkjennelser.

2 Likes

Slå på logaritmisk skalering. Ser det ikke så voldsomt ut.

Det er vel for mye forlangt at vi går i + i dag, men det skal ikke mye kjøps interesse til.

Det skal bli spennende å se hvor lenge ledelsen vil la aksjene være i lekegrinda til Oslo Børs. Nye amerikanske styremedlemmer er på veg for bedre å reflektere aksjonærstrukturen i selskapet.

I tillegg skal de være med på strategien for å realisere en ambisiøs vekst strategi som vil kreve oppkjøp og strategisk samarbeid. Dette trenger igjen finansieringsløsninger.

Har vanskelig for å se at et fremtidig nytt styre vil basere realisering av fremtidig vekst strategi på en uforutsigbar OB hvor kursen kan manipuleres med et relativt lite antall aksjer.

Synes fallet begynner å bli litt dramatisk.
Men blant top 20 er det bare fem som har redusert heller måtelig sist uke.
Morgan Stanley med 8’
Nordnet Bank med 12’
Avanza Bank med med 21’
Bank NY Mellom med 13’
SEB med 5’

Det er jo din mening som du har all mulig rett til å ha, men det er fascinerende å observere hvor forskjellig en kan se på en aksje og prisutvikling.

Se på hvor mange ganger løpet av dette bullmarkedet siden september 2017 at kursen har vært nede under 200 dagers snitt (den blå streken) og pirket.

Jeg mener kursen må falle under 100 kroner og bli der for at dette kan sees på som særlig dramatisk. Foreløpig kan det godt hende vi kun ser en undershoot av 200 dagers snittet.

3 Likes

Er en periode med dårlig vær, men langtfra dramatisk.

1 Like

RSI er nå nede på nivå for nesten 1 år siden på 28, begynner å bli oversolgt.

1 Like

Tror det er mer fundamentale grunner til nedgangen. Hint om slappere vekst og situasjonen med at oppgradering til ny HD teknologi kan ta lang tid.

Har jeg ingen tro på. Som sagt tidligere er ingenting av China priset inn, kan komme melding derfra når som helst.

Det med oppgradering av kvaliteten på skop er ikke noe å bekymre seg for, herlig at det endelig kommer.
Det viktigste er at man har full fart på de skop som er utplassert. Om man må vente noen måneder til et halvt år på å få utplassert en 8-10 skop betyr helt minimalt til ingenting i den store sammenhengen.

2 Likes

Du tror det bare er shorting eller spill på børsen eller noe annet som er grunnen til nedgangen? Det har ikke jeg noe tro på. Q2 presentasjonen var ikke noe fest og det har vi fått merke på kursen.

I Q/A delen var det nesten bare denne situasjonen spørsmålene handlet om

Synes å være et låst feilspor etter mine bedømmelser.

Utfordringen er i stor grad uvitenhet.
Mange sitter igjen med inntrykk av at WL med dette er bedre enn BLC, det er totalt feil, WL når ikke BLC til knærne hverken med gamle eller nye skop.

3 Likes

Det er bare å se på handelen med små poster på 20 til 200 som hele tiden settes på bidpris og således presser kursen nedover. Opplagt at dette er shortere som er ute etter å tjene noen kroner.

Dette blir bare følelser. Det fungerer dårlig i aksjemarkedet over tid

2 Likes