Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Synes fallet begynner Ă„ bli litt dramatisk.
Men blant top 20 er det bare fem som har redusert heller mÄtelig sist uke.
Morgan Stanley med 8’
Nordnet Bank med 12’
Avanza Bank med med 21’
Bank NY Mellom med 13’
SEB med 5’

Det er jo din mening som du har all mulig rett til Ä ha, men det er fascinerende Ä observere hvor forskjellig en kan se pÄ en aksje og prisutvikling.

Se pÄ hvor mange ganger lÞpet av dette bullmarkedet siden september 2017 at kursen har vÊrt nede under 200 dagers snitt (den blÄ streken) og pirket.

Jeg mener kursen mÄ falle under 100 kroner og bli der for at dette kan sees pÄ som sÊrlig dramatisk. ForelÞpig kan det godt hende vi kun ser en undershoot av 200 dagers snittet.

3 Likes

Er en periode med dÄrlig vÊr, men langtfra dramatisk.

1 Like

RSI er nÄ nede pÄ nivÄ for nesten 1 Är siden pÄ 28, begynner Ä bli oversolgt.

1 Like

Tror det er mer fundamentale grunner til nedgangen. Hint om slappere vekst og situasjonen med at oppgradering til ny HD teknologi kan ta lang tid.

Har jeg ingen tro pÄ. Som sagt tidligere er ingenting av China priset inn, kan komme melding derfra nÄr som helst.

Det med oppgradering av kvaliteten pÄ skop er ikke noe Ä bekymre seg for, herlig at det endelig kommer.
Det viktigste er at man har full fart pÄ de skop som er utplassert. Om man mÄ vente noen mÄneder til et halvt Är pÄ Ä fÄ utplassert en 8-10 skop betyr helt minimalt til ingenting i den store sammenhengen.

2 Likes

Du tror det bare er shorting eller spill pÄ bÞrsen eller noe annet som er grunnen til nedgangen? Det har ikke jeg noe tro pÄ. Q2 presentasjonen var ikke noe fest og det har vi fÄtt merke pÄ kursen.

I Q/A delen var det nesten bare denne situasjonen spÞrsmÄlene handlet om

Synes Ä vÊre et lÄst feilspor etter mine bedÞmmelser.

Utfordringen er i stor grad uvitenhet.
Mange sitter igjen med inntrykk av at WL med dette er bedre enn BLC, det er totalt feil, WL nÄr ikke BLC til knÊrne hverken med gamle eller nye skop.

3 Likes

Det er bare Ä se pÄ handelen med smÄ poster pÄ 20 til 200 som hele tiden settes pÄ bidpris og sÄledes presser kursen nedover. Opplagt at dette er shortere som er ute etter Ä tjene noen kroner.

Dette blir bare fÞlelser. Det fungerer dÄrlig i aksjemarkedet over tid

2 Likes

SÄnne forklaringer er jeg sÄ utrolig lei av. Jeg mener selskapet skuffer markedet hva vekst angÄr. Og nÄ er det usikkerhet knyttet til flere forhold.

Skuffer?
17% vekst i USA fra Q1?
RekordhÞy omsetning i USA siste Är og med et tydelig hopp fra Q1?
Europa som viser veldig lovende takter?
Og bak neste sving venter hexvix i Kina, data fra cevira, mulig reklassifisering av scope osv?

2 Likes

Kommer fra lave nivÄer. USA har ikke imponert noen. Da kreves det mer fart for at markedet skal ta bÞlgen. Og fremover er de veldig tydelige pÄ at korona kommer til Ä bremse videre. Europa blir spennende. Og Kina nyheter.

Enig, ser og ut for nÄ at det har kommet inn kjÞpere.

De har vekst hele veien, ogsÄ gjennom en pandemi.
Det er vanskelig Ă„ finne et mer robust konsept enn hva Photocure har

Jeg er en av dem :slight_smile:

Market cap har kommet ned til 3,1 milliarder nÄ, da begynner potensielle cevirapenger Ä utgjÞre en mye stÞrre sum enn da market cap var 4,5 milliarder

Bare tok en liten kikk pÄ det langsiktige med tanke pÄ noe enkelt som RSI indikatoren.

Siden oppturen begynte i 2019, er det bare 2 ganger tidligere daily RSI har vĂŠrt nede under 30.