Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

SÄ pÄ historien om warren buffet og Coca cola. I beste fall med fri skopbruk og cevira pÄ skinner kan vi veldig fort fÄ tilbake dagens mcap hvert Är her ogsÄ.

1 Like

Man mÄ se pÄ en mye lengre tidsperiode enn ett kvartal.

I know. Men det var den dataen jeg hadde foran meg. Q2 og Q3 2020 var for mye pÄvirket av covid til at jeg fÞlte jeg kunne sammenligne dem med Q2 og Q3 Äret fÞr. Ny CEO kom i november 2018, og fokus pÄ bruksfrekvens var vel noe som ble tatt tak i etter dette hvis jeg ikke husker feil.
Q1 og Q2 2021 var igjen en del pÄvirket av Covid som da gjÞr det vanskelig Ä sammenligne med tilsvarende i 2020.
Da satt jeg igjen med Q4 av 2019 og 2020 :man_shrugging: ikke optimalt, men men.

3 Likes
12 Likes

BĂžr ikke dette bĂžrsmeldes?

1 Like

Selskapet vurderer det nok som ikke vesentlig informasjon ift aksjekurs


Marketing Autorization i China er vel og rett rundt hjĂžrne.

1 Like

Situasjonen med at blÄtt lys ikke er kompatibelt med den nye HD skjermteknologien er helt klart med pÄ Ä trekke ned aksjekursen tror jeg. Veldig synd at denne situasjonen har oppstÄtt.

Og hvor har du denne informasjonen fra?

De kommer med en oppdatering av blÄlysteknologien sÄ det kan bli nedgang av installasjon av nye scope da en del klinikker vil avvente til de har fÄtt den nye oppgraderingen. Kan fort ta 6 mnd fÞr de har det nye ute hos klinikkene
Hvitt lys har fÄtt den nye teknologien sÄ derfor mÄ Photocure ogsÄ oppgradere til denne for Ä beholde forspranget. Det har noe med skarphet nÄr man ser og det er visst en skikkelig revolusjon.

Bare Ă„ hĂžre siste radium fra ca 18:40 ut i programmet. Jonas sier akkurat det jeg skrev her

Men det har ingenting med at det ikke er kompatibelt.

Det er nye scope under utvikling som vil gi en hÞyere opplÞsning og skarphet pÄ bildene.
Pga. dette kan enkelte aktÞrer finne pÄ Ä vente med Ä kjÞpe scope, inntil de nye er tilgjengelig pÄ markedet.

Blir helt feil Ă„ si at det ikke er kompatiblet. Hadde det vĂŠrt saken hadde man ikke kunne oppdatert.

I tillegg sier Jonas:

“PĂ„ den andre siden tenker jeg at dette er virkelig en enda bedre mulighet, der man samenlignet dette med Ă„ se pĂ„ TV-skjermen fĂžr flatskjermer og LED og alt dette kom”

6 Likes

Det er slik jeg ogsÄ tolket det. Det er naturlig Ä avvente anskaffelse av scope nÄr det kommer en ny model om 6 mÄneder som er vesentlig bedre.

Vanskelig Ä forstÄ at en sÄ liten forsinkelse skal redusere selskapsverdien med ca 700 mill. pÄ noen fÄ dager.
Ikke minst sett pÄ bakgrunn av den store oppsiden som ligger foran nÄr pandemien snart blir mindre hemmende.

Hva gjelder presset pÄ kursen (utover litt stÞy tilknyttet nye skjermer og at pandemien ikke forsvinner med det fÞrste), sÄ ser det ut til at det er aktive shortinteresser som utnytter kursfallet. Jeg mistenker at de ikke fÄr tÞyd strikken sÊrlig mye mer.

Her er hva Harald Magnus Andreassen skriver i sin oppdatering i dag, ser ut for at man begynner Ä fÄ kontroll pÄ denne virusen ;
The virus

  • Most countries are still reporting growth in new virus cases , thanks to the Delta variant. However, growth has slowed in several countries past 4 weeks, and in some countries the no. of new cases has fallen sharply, and it has flattened other places
  • In Europe, hospitalisation & death rates (CFRs) have fallen sharply and are at low levels, there are no widespread capacity problems at hospitals
  • That has not been the case in the US , suggesting diverging testing policies as the no. of hospitalisation & deaths have increased far more than in Europe. The good news: growth in cases & hospitalisations is actually slowing in the US as well
  • Norway reports a substantial increase in new cases. Still there are very few hospitalised patients (25), and at the current pace of vaccination the Delta variant will very likely be defeated before hospitals are filled up
  • Mobility has flattened/declined marginally last weeks. It may be due to the spread of the Delta variant
1 Like

Voleon forsvant jo ut “med halen mellom beina” pĂ„ kurser 20% hĂžyere enn nĂ„. Men der er vel mindre aktĂžrer i short som ikke viser pĂ„ Finanstilsynets lister. De siste dagers fall mĂ„ i sĂ„fall ha vĂŠrt lukrative. StĂžrste fallet i PHO siden pandemien startet og HS tĂžmte og rĂžmte.

Hva ligger neste stÞttenivÄ pÄ, etterat 120 ikke synes Ä holde?

1 Like

Jeg ser at 200 MA ligger her litt under 118

Der sprakk 118.
Blir dette ei ny helvetesuke mon tro?

1 Like

120 og 100 er de to mest vesentlige nivÄene i chartet, men det er ikke noe spesielt gap mellom de to sÄ den kan i praksis snu nÄr som helst og.

1 Like