Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hva med å starte en egen tråd? Krystaller, teblader & meditasjon?

1 Like

Meditasjon har nok ingen negativ effekt for de som praktiserer det i tillegg til faktisk medisinsk behandling, men å anbefale det seriøst som ett alternativ er fullstendig håpløst og kan medvirke til at unødvendig mange mennesker dør av alvorlige sykdommer, fordi de blir skeptiske til behandling som faktisk kan hjelpe dem. Det er uansvarlig å spre denne typen feilinformasjon og tull.

Ingen seriøse mennesker påstår at man kan bruke alternativ medisin som ett alternativ til faktisk fungerende medisin. Det noen tror på, og det finnes noe støtte for, er at det kan ha en positiv tilleggseffekt for de som også bruker tradisjonell medisinsk behandling.

Du påstår også noe rundt “virkningsgrad” men det er nok en mer logisk forklaring her - at folk som mediterer også generelt har en sunnere livsstil generelt. Ikke noe galt med å anbefale folk å meditere med andre ord - men å anbefale det som ett realistisk alternativ til faktisk medisinsk behandling etter at man har fått en diagnose er ondskap, og kan være medvirkende årsak til at folk dør helt unødvendig.

4 Likes

La oss avslutte med å si supplement og legge ballen død.
Utgangspunktet er effekten meditasjon har på sykdommer i motsetning til for mennesker som ikke driver med meditasjon, slik jeg viste til innledningsvis.

Jeg har aldri møtt noen som henviser til denne mannen og som ikke er langt inne i alternativverdenen og tror på ren og skjær idioti. Mulig du er første unntak, men jeg tviler.

Greit, la oss legge ballen død med å konstatere at man aldri skal oppsøke alternativ medisin som ett alternativ til reell ordentlig fungerende medisinsk behandling. Om du vil bruke det som ett supplement er det i de fleste tilfeller ikke skadelig, og i noen tilfeller finnes det indikasjon på at det kan hjelpe som tilleggsbehandling, men ikke som alternativ behandling.

4 Likes

Tja, ein del nyare forskning konkluderer med at meditasjon og mindfulnes kan vere direkte skadeleg for deg, så eg ville brukt ein føre var tilnærming, og ikkje dreve med det. Unwanted effects: Is there a negative side of meditation? A multicentre survey
Why Meditation Can Be Bad for You

Frå wikisida om Deepak Chopra:

In discussing health care, Chopra has used the term “quantum healing”, which he defined in Quantum Healing (1989) as the “ability of one mode of consciousness (the mind) to spontaneously correct the mistakes in another mode of consciousness (the body)”

Alle som finn opp sine eigne ord for å snakke medisin, er folk eg helst ikkje vil snakke medisin med.

No kan vi godt avslutte diskusjonen.

3 Likes

Dette er så offtopic at jeg får lyst til å ramme det inn og henge i nasjonalgalleriet

Edit: bakgrunnen for kommentaren var selvsagt at det var blitt flagget i øst og vest fra andre brukere :black_flag: :black_flag: :black_flag:

12 Likes

Volumet har fallt gjennom året. Jeg har en teori om at det er et begrenset antall småinvestorer som interesserer seg for bioteksektoren. Når det skjer spennende ting i en aksje, trekker det oppmerksomheten bort fra andre. PHO ble på en måte “parkert” av Schneider ved siste Q-presentasjon. Mange fikk en oppfatning av at det ikke ville skje så mye i PHO før neste år. Det er sjansespill som kan være verdt å ta, men bare med forholdsvis små aksjebeholdninger. For kommer det volum kan kursen gå mange prosenter opp, eller ned, alt etter som. Selv en middels aksjonær som meg selv ville nok kunnet presset kursen flere prosenter om jeg på død og liv ville selge alt på en dag. Men det vil jeg selvfølgelig ikke. :grinning:

1 Like

Stemmer rimelig bra, da det er ubetydelig endring blant topp 20.

Og top 50 ligger i ro på 65%

2 Likes

Ny US site lagt til idag:
Syracuse VA Medical Center
Totalt 189 siter i US

17 Likes

Markedet er nok litt avventende i Pho akkurat nå pga corona-situasjonen i usa som nok fort kan medføre at det blir gjennomført mindre av denne typen prosedyrer som tilsier mindre inntekter i Q3 og muligens Q4 enn det som man ellers ville fått. - og dette medfører også at veksten utsettes litt. Så om kursutviklingen kan forklares med noe fundamentalt, så måtte det være at dette er noe som øker usikkerheten i markedet etter min mening.
Vi bør heller ikke glemme at dette har vært en veldig volatil aksje de siste årene og det at den faller tilbake mot 100 nå er ikke så unaturlig etter det som egentlig har vært et langt bullrun fra 20-tallet som den var på i 2018. Rent fundamentalt på lang sikt ser jeg ikke så mye risiko for at dette ikke skal ta seg opp igjen når smittatall i Usa nå begynner å flate ut og gå nedover og man dermed kan begynne å komme tilbake til vekstratene man tidligere guidet på. Det er også mye oppside i Europa tilbake på egne hender, Canada på egne hender og stadig nye markeder som inntas med hex/cys. Og så synes jeg ikke man skal glemme Cevira med potensielt 250 mill $ utbetalt i milestones og royalty etterhvert på 15-20 % som burde kunne gi kurs en liten turbo om positive oppdateringer derfra tilkommer… Alt i alt, så føles en verdi for firmaet nå på 2,75 mrd som en god kjøpsanledning etter mitt skjønn.

9 Likes

Rakk ikke strukturere posten bedre men disse metricsene er rimelig bra bør man vel kunne si :slight_smile:

image

image

5 Likes

http://www.tznews.cn/show-15-539386.html

Notering av Yahong. APL-1702 nevnt i artikkelen. Betyr det at må komme meir informasjon rundt dette?

er dette gammalt nytt?

Er vel bare dette:

“According to reports, Yahong Pharmaceutical is carrying out 12 research projects corresponding to 9 major innovative products, of which 3 studies corresponding to 2 core products are already in phase III or critical clinical trials. At the same time, APL-1202, APL-1702, APL-1706 and other products under research of Yahong Pharmaceutical are expected to be launched in the next three years.”

Virker som om noen ønsker å presse kursen så langt ned som mulig, men måtte løpe med halen mellom beina med en gang det kom litt kjøpsvolum. Håper vi slipper å ta turen ned under 100 før dette snur. Jeg kjøpte mer i dag.

Det er flere hendelser nå som vi må være oppmerksomme på og som vil ha stor påvirkning på kursen. Det første er en MAA for HEXVIX i China, denne kan komme når som helst. DS har opplyst at de har hjulpet Asieris med dette basert på data de har i US. For det andre er det readout fra uttestingen av Cevira i China, de har nå holt på snart et år siden første pasient ble behandlet. Børsmelding på disse kommer med stor sannsynlighet i løpet av året men kan også komme før. Hvem vil sitte uten aksjer når disse blir meldt.
Angående nye scope gjelder det bare fixed scope og ikke flexible scope i henhold til DS. Han har og sagt at flexible scope er det som har prioritet og som han har karakterisert som low hanging fruts. Salgs arbeide kan nå konsentreres om disse og skulle gi raske resultater.
Vi ser og at covid-19 er nå på fallende trend i nesten hele verden. Ser at 5 land har åpnet samfunnet helt opp og at til og med i US er smittede på fallende trend. Dette tror jeg også vil ha en positiv effekt på salgs arbeidet og på kursen.
Tror det er mange investorer som har vektet seg ned nå etter resultat fremleggelsen i aug. og venter på en korreksjon i aksjemarkedet. Dette gjelder ikke de 50 største investorene for de har ligget stabilt på 65%+. Personlig har jeg vektet meg opp under nedturen. Vi får se hva som er rett strategi, jeg ser det som stor risiko og være ute.

4 Likes

Har begynt å kjøpe meg inn igjen her igjen, etter en pause siden aksjen slet med å holde seg over MA200. Selve fallet er fundamentalt dårlig begrunnet, og det kan se ut som at det er siste rest av løse retailaksjer som går ut rundt ~100. Tror lite på at man får handlet volum under tresifret, og når det går opp for flere så bør bunn være satt.

2 Likes

Ser ikke ut til at salgsviljen er stor under 101. Forsøkte en ordre på 9K. Den ble liggende lenge uten å gå inn. Økte med en krone og da gikk den gjennom.

Ja ser ut for at det er flere nå som begynner å laste. Kan være noen som nå går fra den ville oppturen i ULTI til bunnlege i PHO

Jeg har handlet begge i dag, så man har ulikt rasjonale for ulike aksjer :wink: I PHO ser man etter tegn på at salgsviljen avtar og at det settes en bunn. Om man mener det er mest sannsynlig at den settes nord for 100, så gir det mening å bygge eksponering på disse nivåene.

1 Like

Fikk 2000 på 102,50 og plukker videre, tror dette blir godt kjøp=)