Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

De har 5 år på seg? Tror det er så lenge opsjonene varer…

1 Like

Hørtes forskrekkelig lenge ut

Da er det bare å håpe på at kineserne blir fornøyde med Cevira !

Og derefter Europa og USA

1 Like

Skjønner ikke helt hva du prøver poengtere her. Det er jo vinn vinn for deg at exercise price er nesten 40% opp fra dagens pris. Hvis kursen ikke går over så blir du ikke utvannet 2.6%. Hvis de utøver opsjonen så betyr det at verdien av aksjene dine har steget til over 145kr. Er vel også bra for motivasjonen et kursen er høyere enn dagens kurs? Eller syns du den er for lav og burde vært 200++kr?

2 Likes

Du misforstår.

Sett utfra dagens lave aksjekurs, «satt av markedet», har ledelsen en formidabel jobb å gjøre for at opsjonene skal ha verdi.
Håper som aksjonær, at de gjør den jobben.
Den nye CEO’en lover det og det håper jeg han får til.
Har vært aksjonær i PHO i over ti år, og har erfaring fra et utall tidligere opsjonstildelinger, som ble verdiløse, av den grunn at de tidligere lederne ikke klarte å levere tilfredsstillende resultater.

1 Like

The share
options shall vest over three years, with 25% vesting after one year, 25% after two years, and the
remaining 50% after three years. Any non-exercised options expire five years after grant.

1 Like

Photocure er begredelig svak for tiden. Vurderer å øke ytterligere, men er redd vi fort skal ytterligere ned. Laber kjøpsvilje.

Ja, Oslo børs er opp 19% i år, mens PHO er en av få som er i minus for året. Jeg sliter litt med å forstå grunnen.

Grunnen er vel hovedsakelig at veksten er utsatt. Investorer ser sitt snitt til å hoppe over til andre aksjer som har et mer positivt momentum. Hvis ikke denne butikken skal dure på videre før på nyåret, er det vel ingen grunn til å sitte? Spesielt ikke hvis dette også vil reflekteres i neste kvartal? Sannsynligheten for å komme seg inn igjen på en rimelig kurs er kanskje større enn det motsatte? Dette er bare tankespill, men jeg tror mange kan tenke slik.

På lang sikt er caset 100% intakt slik jeg ser det. Cevira kan vise seg å slå ned som en bombe også. Men per dags dato har Photocure mistet momentum og kortsiktige hopper heller på andre hester.

Har de sluttet å få blærekreft i USA mener du?

Fordi tidsutsnittet ditt er alt for kortsiktig og tilfeldig?

PHO og OSEBX siste tre år

4 Likes

Det mest relevante er hva PHO har fått til vekstmessig, etterat selskapet gikk fra å være forskningsbasert til å bli et kommersielt foretagende.
Kursfallet fra tidlig august, har utvilsomt å gjøre med svekkede forventninger fra investorer

Vel, jeg snakker om inneværende år der mye med mindre substans enn Photocure har gått mye. Ja, gjennomsnittlig har jo børsens selskaper steget 19%.
På 5 år er PHO opp 150%. Det ville jo vært formidabelt i gamle dager. Men vi lever i en tid da investorer er krevende og mange har erfaring med 150% på ett år, så da blir det pusslete med PHO’s avkastning.

Det spørs om det er forventningene eller selskapet det er noe i veien med. PHO leverte bedre enn man kunne forvente ved siste kvartal. Godt kapitalisert og sterkt økende omsetning (+130% siste 4 år) som allerede kunne gitt solide overskudd om man valgte å redusere vekstambisjonene. At utsiktene er midlertidig tonet ned betyr ikke at ambisjonene er gitt opp.

1 Like

Jeg synes den her ganske simpelt siger hvordan jeg ser fremtiden kommer til at forme sig jeg behøver ikke engang en linial til at trække streger.
Jeg ser en udvikling på aktiekursen der er acceleret og det ser meget positivt ud.
Vi befinder os i et lille setback hvor de kortsigtede tradere søger andre græsgange det er fint nok.
Der kommer snart en dag hvor de fortryder :slight_smile:
bilde

4 Likes

Dessverre bak betalingsmur

1 Like

Hvilken helseeffekt har meditasjon på sykdommer?
I boken Tankekraft av Dr Deepak Chopra framkommerat meditasjon har signifikant effekt på sykdommer.
I 1986 foretok et forsikringsselskap en undersøkelse basert på to tusen mediterende i Iowa. Den viste at de var langt friskere enn den amerikanske befolkningen som helhet, når det gjaldt sytten alvorlige sykdomsgrupper, både mentale og fysiologiske. Detvar en signifikant forskjell.
Eksempelvis ble den mediterende gruppen innlagt på sykehus 87% sjeldnere enn ikke-mediterende, når det gjaldt hjertesykdommer og 50% sjeldnere, når det gjaldt alle former for kreft.
Det framkom like imponerende mht andre sykdommer.
Selv om utvalget var begrenset , var resultatet enestående

For oss som ikke intuitivt forstår relevansen til Photocure sin virksomhet; kan du utdype?

Og ut fra det du henviser til kommer det ikke frem hvilke andre hundrevis av mulige variabler disse mediterende kan inneha som gjør at de er friskere enn de som ikke mediterer.

Uansett meditasjonens utbredelse i verden; photocure vil bidra til at færre mennesker dør av blærekreft!:muscle:

1 Like

Intensjonen var at det må være lov å trekke fram meditasjon som et supplement til kjemisk medisin, når en ser at virkningsgraden er såvidt høy.
Ikke at medisin skal utelukkes