Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure fundamentale forhold (PHO)

Det er ingen jubelrapport helt åpenbart, men godt å se at basen av rigide skop fortsetter å stige.

Flex skop har ikke blitt det vi håpet enda, og revenue utvikling er svak ift hva man hadde håpt.

4 Likes

Enig der. Men jeg forholder meg fortsatt positiv på sikt. Schneider sa også tydelig ifra ved Q2 rapporten at Q3 ikke ble noe å glede seg til resultatmessig. Derfor bør dette kvartalet være noe absolutt alle forventet

image

2 Likes

Hvis man ser litt lenger en akkurat i dag, så ser man veksten er der.

2019, som var det året Photocure produserte den høyeste omsetningen før Covid traff, var man på 166mil ved Q3. I dag er man på 266mil.

Ser man på hele 2019 og 2020, kom man inn på henholdsvis 281mil og 256mil.

Hele 2020 har man allerede passert med 10mil, dette er inkludert 4% tap pga. ugunstig valuta utslag og fremdeles utfordring med tilgang med tanke på Covid.

2019 ligger man kun ca 15mil bak, men med et helt kvartal igjen.

Uten videre vekst vil Photocure passere 350 mil ved Q4. I tillegg venter vi på nytt ifra Asieris med tanke på Cevira og Cysview.

Og med tanke på hva Photocure klarte å få ut av Europa etter å ha tatt dette tilbake, kan man jo begynne å tenke vekst i Canada også.

5 Likes

Ved samme valutakurs USD i 2021 som i 2020, ville omsetningen i USA vært ca 9,3 mill høyere i år( beregnet av meg mot månedlig USD kurs Norges Bank)

3 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Rodjer (105 likes)
  1. @Savepig (52 likes)
  1. @OYV (43 likes)

Resten av topp 10:

  1. @rosk82 (43 likes)

  2. @myk (40 likes)

  3. @togulle (37 likes)

  4. @h3nk1 (33 likes)

  5. @TyrionIV (31 likes)

  6. @Hayen (27 likes)

  7. @Meisen (26 likes)

Gratulerer!

Major shareholder disclosure in Photocure ASA

4 Likes

Photocure ASA: Exercise of employee share options and share capital increase

Photocure ASA: Exercise of employee share options

Photocure ASA: Share capital increase registered

Cevira fase3/Apricity Phase 3.

Denne ble publisert 2. Desember og gir god informasjon om selve studien og litt om status pr november.

A multicentre, prospective, randomised controlled trial to evaluate hexaminolevulinate photodynamic therapy (Cevira®) as a novel treatment in patients with high grade squamous intraepithelial lesion: APRICITY Phase 3 study protocol

Results
APRICITY Phase 3 study of Cevira® is currently recruiting patients in Europe and China. Recruitment started in November 2020 with the aim to enrol at least 384 patients over the period of 15 months. Planned overall duration of the study is 34 months, with last patient last visit planned in September 2023.

As of November 12, 2021, 188 patients have been enrolled in China and 6 patients in Europe, with 60% and 40% of patients being diagnosed with CIN2 with CIN3, respectively. HPV status of the enrolled patients: HPV- (3%), HPV16+ (59%) and HPV18+Other+ (38%). The majority of patients was aged 21-40 years (93%), with 1% of younger women (age group 18- 20 years) and 4.3% of women over 40 years of age.

As of 1st of November 2021, 54 sites have been initiated with 45 sites in China, 3 in Hungary, 2 in Ukraine, 2 in Germany and 2 site in Slovakia. In total, 194 patients have been enrolled.

Link:
https://www.researchgate.net/publication/356828343_A_multicentre_prospective_randomised_controlled_trial_to_evaluate_hexaminolevulinate_photodynamic_therapy_CeviraR_as_a_novel_treatment_in_patients_with_high_grade_squamous_intraepithelial_lesion_APRIC

Som PDF:

22 Likes

Tusen takk for god graving og deling. Noen med større innsikt enn meg som mener noe om rekrutteringstakten? Og; skal det finne sted noen form for avlesning av resultater før alle pasienter er behandlet?

1 Like

384 pasienter over 15 mnd skulle tilsi en takt på 25,6 pr mnd.

På 12, 5 mnd har de 194, som viser en takt på 15,5

Vet ikke om studiet stiller krav til fordeling av pasienter på de ulike regionene.

Lugger en del på rekrutteringen her også, som i alt annet.

Var det ikke ved sidste patient indrullet at der kom en slat penge?
Dvs med nuværende hastighed q3 eller q4 2022 sku der ha stået

1 Like

Tror du må regne på nytt.
De ligger an til å være ferdig med rekruttering rundt årsskiftet 2022/2023.

Samtidig er det naturlig å anta at rekrutteringen var tregere i starten enn det er nå. Jeg ser også at stadig flere klinikker/sykehus inkluderes i studien

1 Like

Har rettet i det ovenstående.
Med 15,5 pr mdr og der mangler 180. Så siger vi ca 12 mdr fra den 1/11-2021.
Som du er inde på vil rekrutterings takten nok tage sig op så lad os se om ik det blir i Q3 2022.

2 Likes

Ikke ferdig rekruttert, slik jeg forstår det skriver de jo at de hadde planer om å få inn minst 384 pasienter de første 15mnd, dog skulle de holde på i 34 mnd etter planen. Så de skal vel ha inn mange flere pasienter enn 384. DVS `minst ca 900 totalt ?

384 totalt.

Hvordan får du til det når de sier planen var minimum 384 på 15 mnd, men holde på i over 30 mnd ?