Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ja jeg har observert det at Asieris styrer dette og informasjons flyten, men hvorfor denne hemmeligholdelsen? Den publikasjonen som kom var den fra Asieris eller fra noen andre, hvis den kom fra de burde PHO kunne bÞrsmelde den. Ser det er og vanlig fra andre Biotec selskaper at de bÞrsmelder status pÄ innrulling kontinuerlig. Har alvorlig lurt pÄ om Asieris er interessert i Ä holde kursen nede da de pÞnsker pÄ et bud.

Nei, det er ikke vanlig i det hele tatt - ihvertfall ikke historisk sett.
Men i Norge har man nÄ begynt med det i en del av radforsk-selskapene pÄ deres hovedstudier som de kjÞrer selv for Ä tilfredsstille utÄlmodige aksjonÊrer og Þke tilliten til selskapene som har hatt en tendens med Ä vÊre veldig sent ute med Ä melde/guide forsinkelser. Jeg synes ogsÄ personlig at dette er mest aksjonÊrvennlig, selv om man risikerer litt unÞdige kurssvingninger.

NÄ er altsÄ ikke Cevira Pho sin eiendom og langt fra deres studie, sÄ at man ikke fÄr fortlÞpende oppdateringer om den studien fra Pho synes jeg er akkurat som det skal vÊre. (Jeg tror du skal lete lenge for Ä finne biotek som rapporterer om og bÞrsmelder om andres studier.)

Om det er noen spĂžrsmĂ„l man har vedrĂžrende denne studien og dens fremgang/inklusjon, sĂ„ bĂžr de rettes til selskapet som faktisk eier Cevira og kjĂžrer studien pĂ„ dette produktet → nemlig Asieris. Det er jo ingenting i veien med Ă„ forsĂžke Ă„ sende dem en mail om man har spĂžrsmĂ„l man hĂ„per de kan besvare.

2 Likes

Takker for svar og skjÞnner hva du skriver. har bare et spÞrsmÄl, hvorfra kom denne oppdateringen om cevira fra? To spÞrsmÄl hvorfor ikke bÞrsmelde disse publikasjonene, det er jo bÞrssensitiv i hÞyeste grad?

Har du en link til disse rapportene du refererer til?

Noen ligger pÄ PHO sin nett side og Roger publiserer de pÄ Facebook siden sin

Er ikke helt med pÄ hva som faktisk diskuteres, kanskje flere saker.
Er det denne du tenker pÄ?
Oppdateringen som kom pĂ„ “Cevira fase3/Apricity Phase 3 study protocol”

1 Like

Nei, dette er ikke kurs-sensitiv informasjon. Og det vil ikke vĂŠre naturlig Ă„ bĂžrsmelde. Det kunne kanskje vĂŠrt publisert under “News” pĂ„ hjemmesiden, men de finner tydeligvis ikke det heller naturlig.
Jeg er sikkert like frustrert over utviklingen som deg, men innser at “det store trollet” er pandemien. Men Photocure har, i motsetning til andre tilsvarende selskaper, fortsatt veksten i en vanskelig tid. InnevĂŠrende Ă„r har ikke markedet priset dette inn. Snarere tvert imot. (-10%)
SÄ vi har mye Ä se fram til nÄr situasjonen etterhvert normaliseres.

3 Likes
9 Likes

Det var en flott beskrivelse og analyse. Legger ogsÄ merke til at Cevira omtales ikke i det hele tatt men blir nevnt som en joker. Hele verdi pÄ PHO nÄ ligger i Cysview slik som han beskriver det. I DNB sin analyse settes ogsÄ Cevira verdien til null. Har ikke sett noen sette verdi pÄ Cevira dersom Phase III er vellykket.

Screenshot_20211227_083442_com.chrome.betaMFN.se > Photocure > Photocure: Partner announces First Patient Procedure with Hexvix in China under Special Access Program

19 Likes
5 Likes

Hvorfor er ikke dette bĂžrsmeldt?

Er vel det 07:30

Ikke bĂžrsmeldt nei

Nei, ser det nÄ. Dukket opp i lista mi, sÄ regnet med det var bÞrsmld

Er det noen som har kontakt med David borte i US som kan kontakte han om dette?

Selskapet har pressemeldt det. De har vel vurdert at meldingen ikke er signifikant nok for Ă„ melde via bĂžrs.

Sliter du med Ä fÄ gevinst pÄ aksjene dine? :sweat_smile:

Ja har vÊrt dÄrlig med mye i PHO. Synes det er riktig Ä pÄpeke dÄrlig hÄndverk av PHO Ä ikke bÞrsmelde at de er i gang i China med Hexvix.

Virker ikke som de har startet Ä selge, men lansert Hexvix i et slags compassionate use-program pÄ ett sykehus.

With this pilot program Asieris intends to gain further experience and build networks, in which special access policies allow for foreign drug usage and real-world data collection in advance of obtaining regulatory approval.

Jeg er sÄ klart enig i at det er positivt og lovende ved at det viser at de satser og gleder seg til Ä starte salg nÄr de fÄr godkjennelse, men anser det vel ikke som direkte kurssensitivt iom at Asieris/Photocure ikke enda fÄr noen inntekter fra det.

1 Like