Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Flagging av post > 5%. Livselskapet til SEB.

3 Likes

Da de købte sig ind i AZT gik kursen vildt. Det har de tjent godt på. Måske ser de samme ting i PHO? Skattereleterede salg og køb ser man dog tit i december.

3 Likes

Så Labull skrev at de hadde kjøpt en liten post i selskapet igjen. :slight_smile:

3 Likes

Danske Bank er ferdig med brann salget sitt, SEB tar alt.

2 Likes

Hmm, ser svak ut. Surt om vi skal helt ned på 80-tallet her.

Meget biotek falder nu… Danske Bank kan være en fremtidig vinder?

Får håpe han har rett.

Det kan ende opp med at det bare blir til en enkel forkjølelse som ikke engang er like ille som influensa, sier den danske legespesialisten Torben Mogensen

4 Likes

Jeg kjøpte PHO før helga men skal man dømme etter sentimentet her inne så kjøpte jeg nok for tidlig.

Har et ørlite håp om et oppkjøp for å få fokus vekk fra at covid styrer det meste av veksten om dagen, men gidder ikke sitte med ned for å få rett i det.

Samtidig ser jeg at de største på svensk biotwitter har begynt å plukke Photocure igjen på disse nivåene, og de har pengebinge til å ta vekk nedsiden (med mindre shit hits the fan)

Får se hva jeg gjør ut i uken.

1 Like

Skal godt gjøres å treffe optimalt i aksjemarkedet. Men å få kjøpe PHO på 90-tallet burde være et godt- kjøp, om man ikke har det for travelt.

1 Like

Hvis man ser på weeklychartet så har MA200 vært en god støtte siden DS kom inn i selskapet, med et par undershoots. Har et lite håp om at svenskene vil forsvare gapet vi er på nå, men så får vi se da.

1 Like

https://photocure.com/news/new-cochrane-review-on-blue-versus-white-light-for-transurethral-resection-of-non-muscle-invasive-bladder-cancer-confirms-beneficial-effect-of-using-blue-light-on-risk-of-disease-recurrence-and-progression/

11 Likes

Plukker litt mer i dag. Synes selskapet presterer akseptabelt under omstendighetene, så er det bare å håpe på noe positivt rundt omikron.

Topp 50 øker.:+1:t2:

2 Likes

Sist gang den var så lav på RSI var på bunnen av Covid fallet. Så kan man sammenligne fallet denne gang med forrige gang, så holder den nivået bedre nå.

Samtidig som topp 50 øker, holder også OBV seg noenlunde horisontal. Hadde et dropp ved kvartalsrapportene. Men foreløpig higher low på den siste, og sideveis.

Kjipt å se langsiktige posisjonen tape seg i papirverdi, men har “fredet” den fra trading. Så en bevisst handling. Trøsten for være at trading biten har vært særdeles positiv :joy:

Sitter egentlig bare å venter på et entringspunkt nå. Vil se ett eller annet som forteller meg at prisen endrer karakter. Men ser markedet tynger noe voldsomt. Var nære med å gå inn før helga på rallyet opp til 98.70. Men følte det var for mye volum, for så å bli avvist. Ser testen nå har lagd en lower low, men foreløpig lite volum.

2 Likes

Tror det er en del skattemotiverte salg. Ser at noen har solgt seg helt ut mens SEB har økt og MS har ligget i ro. Har du noen tanker om hvor det er sannsynlig at kursen snur?

Aksjen har nå fallt 35% på tre måneder uten at de rapporterte resultatene har avveket fra det man kunne forvente. Noen har muligens større papirtap nå enn de føler seg bekvemme med, men jeg har vanskelig å forstå hvorfor man selger etter et så stort fall. Det kan da ikke være særlig glupt?
Photocure har en velfyllt kasse og vil gjenoppta den høye veksten og levere overskudd såsnart pandemien slipper.

3 Likes

Tror nedgangen har mer med markedet generelt enn PHO spesielt å gjøre. Er ikke vanskelig å finne røde flagg hvis man allerede er i det negative hjørnet. Og all den tid lite tilsier noen PHO-triggere på denne siden av jul er det vel et litt enklere salg enn andre aksjer. Aksjer er som kjent dyre (=selg) når kursen går nedover og billige (=kjøp) når kursen går oppover.

Selv kommer jeg til plukke med ujevne mellomrom på veien ned, men så er jeg også super long. Vanskelig å finne de helt store problemene her, og så lenge jeg har troen på at resultatene vil komme mot 2023 er det bare å se på slike dupper som en kjøpsanledning.

1 Like

Teknisk er den oversolgt både på lang og kortsiktig horisont for min del. Hvor dypt den skal gå gidder jeg ikke spekulere i. Men ligger på ett relevant nivå nett nå.

Jeg solgte hele tradingpotten på et bra nivå. Da jeg forventet en eller annen form for korreksjon. Men at jeg skulle få kjangs til å kjøpe meg inn igjen langt under 100kr igjen… Det forventet jeg ikke!!

  • RSI er på samme nivå som ved Covid bunnen
  • Oversolgt på langsiktig trend
  • Oversolgt på kortsiktig trend
  • Topp 50 øker
  • Avtagende volum på lang sikt
  • Ingen behov for EMI
  • Meget gode prognoser med nye scope
  • Scope leverandør i USA estimerer stor etterspørsel ved launch (Dette er IKKE Photocure sine uttalelser)
  • Pasienter har begynt å oppsøke sykehus for å få tilbud om bluelight
  • Som igjen har ført til at andre sykehus investerer i scope, for å unngå tap av pasienter

At markedet tynger nett nå, får bare være. Dette løsner seg før eller siden.
Kan vi gå lenger ned? Selvfølgelig! Men er bare å være tålmodig å se an det tekniske.

4 Likes

vi tenker likt her, jeg har over tid solgt med ned til en core position som jeg kan leve med svinger veldig i verdi, den blir en base for fremtidig økning og også for å være sikker på å være inne om et eller annet asieris relatert plutselig skjer

selskapet underleverer litt på et par ting ift hva jeg hadde forventet, men noe av dette er begrunnet korona, og det er ikke så masse at det lyser noen farelamper

market cap 2,5 milliarder gir mye potensiale til oppsiden

5 Likes

På tide å dra fram Medistim-sammenligningen din snart? :blush: