Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Jeg forstod det slik at i siste episode av Radium podcast sies det at scop fra Karl Storz er til godkjenning hos FDA. Vet noen når man kan forvente en slik godkjenning på plass?

Tror DS sa første halv år 2022 men det er jo umulig å vite kan komme i morgen. Samme med Cevira i China kan komme når som helst men en vet aldri. De har holt på et år nå og det hadde jo vært flott med en oppdatering. DS er taus om Cevira.

1 Like

DS var på hugget i den podcasten. Vanskelig å spå tidsperspektiv hos FDA, men regner med at det vil skje tidlig 2022. Blir gøy å se racerbilen akselerere når fallskjermen fjernes :smiley:

De har for det meste sagt første halvår 2022, men har også hørt bare 2022

1 Like

Photocure har hatt en tendens til å være uheldig med timing. Kvartalspresentasjoner har gjerne fallt sammen med surt børsklima osv. Verst var det når alt var klart for at Photocure endelig skulle få sitt store markedsgjennombrudd og raskt vokse mot milliardomsetning. Da kom pandemien. I tillegg måtte selvfølgelig situasjonen rundt utplassering av scope skape ny usikkerhet i en fra før vanskelig tid.
Nå håper vi på at pandemien kanskje ikke lenger skal hemme utviklingen neste år. Men hva vil skje med aksjemarkedet neste år? Den som visste.

Regner med du ikke mente det bokstavelig, men for ordens skyld; Jeg har ikke forstått det slik at godkjenningen kan komme i år. DS har sagt at det er vanskelig å anslå. Tidligste ETA jeg har fått med meg er ila Q1 og det seneste jeg mener på å ha hørt er begynnelsen av Q2. Det kan være «i løpet av 1H22» også er blitt nevnt, men her er jeg litt usikker.

Ettersom verden er på vei inn i en ny periode med begrensning av smittespredning og alt dette medfører ville jeg heller forberedt meg på at godkjenning kommer sent i Q1 eller i løpet av Q2.

Les og nyt:

4 Likes

Det kan tilføres at denne nykommeren også har noe på gang. De går rett på BLC:

1 Like

De og Pho kjenner godt til hverandre :slight_smile:

Schneider kommenterte dette tidligere i år:

“Imagin is a capital equip mfg intending to compete with Karl Storz/Wolf/Olympus by making a dual screen blue light cystoscope. They still use their cystoscope with our product Cysview in order to see the tumors under blue light. In fact, many of the images and quotes they use on their website or press releases are ours. We know iMagin well and I know their CEO Jim. They have 18 more months of developing their machine and then they will submit to the FDA for approval. We don’t expect their blue light cystoscope in market until end of 2023/24.”

1 Like

Se for øvrig denne angående Imagin

Der er alltid noen som “selger høns i regnvær”. Vet ikke om det er særlig lønnsomt?

Kanskje PHO snart får arbeidsro.

:alien:

1 Like

Hvad er grund til at den er faldet så maget?

Der har været flere sælgere end købere

1 Like

Ja men ellers ikke noget med at deres growth falder osv.?

Påvirkning af covid er vel det meste frygten for nedlukninger og en vinter hvor man bliver nød til at nedprioritere på sygehusene.
Tænker har du penge til overs så er det et godt sted og placere dem ser 2022 som et rigtigt godt år og være pho medejer.

1 Like

Tak, Jeg har netop nogle penge som skal investres i et selskab i vækst. Jeg har tidligere haft aktier i PHO, men solgt alt for tidligt og investeret dem i EMO.V i canada. Det gav omkring 1000% på mindre end et år og nu vil jeg sælge halvdelen og investere dem i et andet selskab.

2 Likes

1000 procent kommer du nok til at vente nogle år på men mon ik vi kommer over 200 næste år hvis tingene flasker sig.
Har os en forventning om en højere kurs på den norske kr så godt tidspunkt.

1 Like

Til dere dansker, det er svenskene som er de store kjøperne og danskende de store selgerne. Dere må få deres landsmenn til å snu i synet på PHO.

2 Likes