Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Takk for oppsummeringen :+1:

Noen tar alltid imot det som selges. Men til hvilken pris? Aksjen har fallt 26 kroner på tre uker. Og da er ikke kjøpsviljen stor.
Men aksjen har fremdeles nesten dobblet seg siden pandemi-nedstengningen i fjor. Og selvom andre aksjer har gjort det langt bedre, så er inneværende års hvileskjær i kursutvikling akseptabel for oss som er langsiktige. Traderne som har utnyttet de store kursutslagene er nok storfornøyd også med inneværende år. Den ******** pandemien har ødelagt mye for PHO. Kan vi håpe på at vi rister den av oss på nyåret?

1 Like

Bra volum i dag, poster på 30 000 går unna. Godt å se at MONTANARO er største kjøper hver dag.

1 Like
12 Likes

Får ikke tid til å høre på den før i morgen.
Men sa de noe om utfordringene med at covid fortsatt herjer i store deler av verden?

Har stor tro på at den nye pillen til Moderna og pfizer vil være med på å redusere denne virus herjinga. Har og tro på at den tar den nye varianten. Slutter vi i + i dag må vi ha tatt en ny bunn.

1 Like

De var inne på covid ja, og de er tydelige på at covid påvirker dem mye. De beskriver PHO under pandemien som en “racecar with a parachute on the back” (eller noe i den duren). De er imidlertid veldig fornøyd med hva de har fått til på tross av pandemien. Men ingen trøst i podcasten for de som håper å høre PHO si at pandemien ikke påvirker dem negativt :sweat_smile:

2 Likes

Det giver god mening i forhold til det de har leveret i omsætning i år 2022 kommer reeprisen

Det blir spennende å se hvordan kursen reagerer i morgen. Fant denne på reuters; S.African doctor says patients with Omicron variant have “very mild” symptoms
For meg høres det ut som at hysteriene rundt Omicrom er fullstendig overdrevet. Vi får se.
Hørte på podcasten til RADIUM nå, hvis ikke investorer nå ser at dagens aksjekurs er en “once in a liftime” mulighet skjønner jeg ingen ting.

2 Likes

Det vil være perfekt med en virus som mere smitsom og mindre alvorlig i forhold til sygdomsforløb - den må gerne tage over og det er jo ofte sådan virus udvikler sig.
Jeg er dog ik helt sikker på at market tager den vinkel i morgen.
Vi får se

1 Like

OK utvikling så langt i dag. Etter å ha hørt på DS ble jeg overbevist om at reprisingen begynner allerede nå før jul. Det som for meg var det som gjorde mest inntrykk var da DS sa at hvis dere ikke tror på meg gå og spør de 4 utstyrsfabrikantene om utsiktene fremover. Sjelden å høre en så fremoverlent og positiv CEO. Det er en ting som jeg stusser på, ikke et ord om Cevira. Selv om han ble spurt svarte han bare på status for Hexvix ikke for status på Cevira.

3 Likes

Måske bange for at fortale sig…?
Jeg spår +120 slut december

Kan vel være at han ikkje veit så mykje her. Er jo Asieris som har full kontroll på studien

Jeg forstod det slik at i siste episode av Radium podcast sies det at scop fra Karl Storz er til godkjenning hos FDA. Vet noen når man kan forvente en slik godkjenning på plass?

Tror DS sa første halv år 2022 men det er jo umulig å vite kan komme i morgen. Samme med Cevira i China kan komme når som helst men en vet aldri. De har holt på et år nå og det hadde jo vært flott med en oppdatering. DS er taus om Cevira.

1 Like

DS var på hugget i den podcasten. Vanskelig å spå tidsperspektiv hos FDA, men regner med at det vil skje tidlig 2022. Blir gøy å se racerbilen akselerere når fallskjermen fjernes :smiley:

De har for det meste sagt første halvår 2022, men har også hørt bare 2022

1 Like

Photocure har hatt en tendens til å være uheldig med timing. Kvartalspresentasjoner har gjerne fallt sammen med surt børsklima osv. Verst var det når alt var klart for at Photocure endelig skulle få sitt store markedsgjennombrudd og raskt vokse mot milliardomsetning. Da kom pandemien. I tillegg måtte selvfølgelig situasjonen rundt utplassering av scope skape ny usikkerhet i en fra før vanskelig tid.
Nå håper vi på at pandemien kanskje ikke lenger skal hemme utviklingen neste år. Men hva vil skje med aksjemarkedet neste år? Den som visste.

Regner med du ikke mente det bokstavelig, men for ordens skyld; Jeg har ikke forstått det slik at godkjenningen kan komme i år. DS har sagt at det er vanskelig å anslå. Tidligste ETA jeg har fått med meg er ila Q1 og det seneste jeg mener på å ha hørt er begynnelsen av Q2. Det kan være «i løpet av 1H22» også er blitt nevnt, men her er jeg litt usikker.

Ettersom verden er på vei inn i en ny periode med begrensning av smittespredning og alt dette medfører ville jeg heller forberedt meg på at godkjenning kommer sent i Q1 eller i løpet av Q2.

Les og nyt:

4 Likes