Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Kan forvente Cevira news i løpet av 2022 som er ein enorm trigger for Photocure.
Estimert at studien skal vere fullstendig avslutta og sendes inn til godkjenning i desember 2022.

1 Like

Det står i meldingen fra PHO når avtalen ble inngått at ved første indikasjon skal det betales milstone og at ved second indikasjon nye milstone payments. Hva er disse indikasjonene ?

Den som var like dyktig/heldig…
Jeg klamrer meg fast og har selvfølgelig ikke tjent en krone på PHO i år. Tvert i mot. Det er vel ikke mange aksjer som er i minus for året, men radforsk er sterkt representert på taperlisten så langt.

1 Like

Nå er det noen måneder siden sist jeg var inne i PHO, men det ble litt for fristende med en potensiell dobbel bunn rundt 100. Synes dog den var veldig seig med å begynne på rekyl idag, så ble litt skeptisk.

Hvordan er det med topp 20 for tiden? Sitter alle i ro eller har det vært noen derfra som har lettet seg noe nevneverdig siste tiden? (Registrerte at det gikk noen større poster utenfor normal handel i det siste, men har ikke fulgt aksjonærlistene.)

strøket

Det veit eg ikkje myk. Kan vere andre her inne som veit noko om det.

Følger med på 50 største aksjonærer hver morgen for å se bevegelser. Stort sett har de 50 største aksjonærene ligget mellom 64 og 65% av aksjene. MS som er største aksjonær har ligget i ro rundt 10%. Carnegie har solgt den største posten på ca. 500 000 aksjer, men de ble tatt av et Europeisk fond og amerikanske banker. Noen mindre aksjonærer har solgt seg helt ut, mens dette Europeiske fondet har økt hver dag i det siste. Som jeg ser det er det covid situasjonen som har presset kursen, har tro på at med de nye pillene til Moderna og Pfizer vil situasjonen snart bedre seg. Siden dette Europeiske fondet har tatt det som kommer for salg har jeg tatt dette nedsalget med ro.

3 Likes

Takk for oppsummeringen :+1:

Noen tar alltid imot det som selges. Men til hvilken pris? Aksjen har fallt 26 kroner på tre uker. Og da er ikke kjøpsviljen stor.
Men aksjen har fremdeles nesten dobblet seg siden pandemi-nedstengningen i fjor. Og selvom andre aksjer har gjort det langt bedre, så er inneværende års hvileskjær i kursutvikling akseptabel for oss som er langsiktige. Traderne som har utnyttet de store kursutslagene er nok storfornøyd også med inneværende år. Den ******** pandemien har ødelagt mye for PHO. Kan vi håpe på at vi rister den av oss på nyåret?

1 Like

Bra volum i dag, poster på 30 000 går unna. Godt å se at MONTANARO er største kjøper hver dag.

1 Like
12 Likes

Får ikke tid til å høre på den før i morgen.
Men sa de noe om utfordringene med at covid fortsatt herjer i store deler av verden?

Har stor tro på at den nye pillen til Moderna og pfizer vil være med på å redusere denne virus herjinga. Har og tro på at den tar den nye varianten. Slutter vi i + i dag må vi ha tatt en ny bunn.

1 Like

De var inne på covid ja, og de er tydelige på at covid påvirker dem mye. De beskriver PHO under pandemien som en “racecar with a parachute on the back” (eller noe i den duren). De er imidlertid veldig fornøyd med hva de har fått til på tross av pandemien. Men ingen trøst i podcasten for de som håper å høre PHO si at pandemien ikke påvirker dem negativt :sweat_smile:

2 Likes

Det giver god mening i forhold til det de har leveret i omsætning i år 2022 kommer reeprisen

Det blir spennende å se hvordan kursen reagerer i morgen. Fant denne på reuters; S.African doctor says patients with Omicron variant have “very mild” symptoms
For meg høres det ut som at hysteriene rundt Omicrom er fullstendig overdrevet. Vi får se.
Hørte på podcasten til RADIUM nå, hvis ikke investorer nå ser at dagens aksjekurs er en “once in a liftime” mulighet skjønner jeg ingen ting.

2 Likes

Det vil være perfekt med en virus som mere smitsom og mindre alvorlig i forhold til sygdomsforløb - den må gerne tage over og det er jo ofte sådan virus udvikler sig.
Jeg er dog ik helt sikker på at market tager den vinkel i morgen.
Vi får se

1 Like

OK utvikling så langt i dag. Etter å ha hørt på DS ble jeg overbevist om at reprisingen begynner allerede nå før jul. Det som for meg var det som gjorde mest inntrykk var da DS sa at hvis dere ikke tror på meg gå og spør de 4 utstyrsfabrikantene om utsiktene fremover. Sjelden å høre en så fremoverlent og positiv CEO. Det er en ting som jeg stusser på, ikke et ord om Cevira. Selv om han ble spurt svarte han bare på status for Hexvix ikke for status på Cevira.

3 Likes

Måske bange for at fortale sig…?
Jeg spår +120 slut december

Kan vel være at han ikkje veit så mykje her. Er jo Asieris som har full kontroll på studien