Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Den er allerede kaldt Pfizermectin på folkemunne. Rart det hvordan et annet molekyl med samme virkemåte som et allerede kjent legemiddel funker som bare det mens det kjente legemiddelet ikke kan påvises noen virkning.

Det som kan være virkelig bull neste år er når vi får vite mer om KS scopene og ser om de med mye hurtigere rengjøring kan brukes med mye høyere frekvens enn eksisterende BLC scopes.

1 Like

Har nå kjøpt tilbake aksjene jeg solgte på 142 - pluss litt til. Kjempemulighet for den langsiktige dette.

4 Likes

Spørsmålet er om den holder 100, eller om vi må helt ned i grøten rundt 75-80 før det snur

Skal bra langt under trendkanalen for å komme ned til 75-80. Så det er meget usannsynlig.
Jeg handler nå

3 Likes

Hvis koronaen fortsetter å skape store problemer for PHO i lang tid fremover
Og det går langt ut i 2022 før de nye HD skopene er klare så er det vel en stund til kursen igjen fyker av sted?

Cevira, any day now

3 Likes

Det jeg tenker er at en morgen kommer det fra China at Cevira er godkjent eller har vist overbevisende resultater i uttestingen og aksjen fyker opp 50%, hva gjør en da?

2 Likes

Kan forvente Cevira news i løpet av 2022 som er ein enorm trigger for Photocure.
Estimert at studien skal vere fullstendig avslutta og sendes inn til godkjenning i desember 2022.

1 Like

Det står i meldingen fra PHO når avtalen ble inngått at ved første indikasjon skal det betales milstone og at ved second indikasjon nye milstone payments. Hva er disse indikasjonene ?

Den som var like dyktig/heldig…
Jeg klamrer meg fast og har selvfølgelig ikke tjent en krone på PHO i år. Tvert i mot. Det er vel ikke mange aksjer som er i minus for året, men radforsk er sterkt representert på taperlisten så langt.

1 Like

Nå er det noen måneder siden sist jeg var inne i PHO, men det ble litt for fristende med en potensiell dobbel bunn rundt 100. Synes dog den var veldig seig med å begynne på rekyl idag, så ble litt skeptisk.

Hvordan er det med topp 20 for tiden? Sitter alle i ro eller har det vært noen derfra som har lettet seg noe nevneverdig siste tiden? (Registrerte at det gikk noen større poster utenfor normal handel i det siste, men har ikke fulgt aksjonærlistene.)

strøket

Det veit eg ikkje myk. Kan vere andre her inne som veit noko om det.

Følger med på 50 største aksjonærer hver morgen for å se bevegelser. Stort sett har de 50 største aksjonærene ligget mellom 64 og 65% av aksjene. MS som er største aksjonær har ligget i ro rundt 10%. Carnegie har solgt den største posten på ca. 500 000 aksjer, men de ble tatt av et Europeisk fond og amerikanske banker. Noen mindre aksjonærer har solgt seg helt ut, mens dette Europeiske fondet har økt hver dag i det siste. Som jeg ser det er det covid situasjonen som har presset kursen, har tro på at med de nye pillene til Moderna og Pfizer vil situasjonen snart bedre seg. Siden dette Europeiske fondet har tatt det som kommer for salg har jeg tatt dette nedsalget med ro.

3 Likes

Takk for oppsummeringen :+1:

Noen tar alltid imot det som selges. Men til hvilken pris? Aksjen har fallt 26 kroner på tre uker. Og da er ikke kjøpsviljen stor.
Men aksjen har fremdeles nesten dobblet seg siden pandemi-nedstengningen i fjor. Og selvom andre aksjer har gjort det langt bedre, så er inneværende års hvileskjær i kursutvikling akseptabel for oss som er langsiktige. Traderne som har utnyttet de store kursutslagene er nok storfornøyd også med inneværende år. Den ******** pandemien har ødelagt mye for PHO. Kan vi håpe på at vi rister den av oss på nyåret?

1 Like

Bra volum i dag, poster på 30 000 går unna. Godt å se at MONTANARO er største kjøper hver dag.

1 Like
12 Likes

Får ikke tid til å høre på den før i morgen.
Men sa de noe om utfordringene med at covid fortsatt herjer i store deler av verden?

Har stor tro på at den nye pillen til Moderna og pfizer vil være med på å redusere denne virus herjinga. Har og tro på at den tar den nye varianten. Slutter vi i + i dag må vi ha tatt en ny bunn.

1 Like