Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Helt enig.

Så er det litt spesielt at “alle” klaget på at det ville bli full stans i scope etter q2 pga venting på ny versjon av scope fra KS.
Med fasiten i hånden vet vi at antallet ble 14 i q3, som i utgangspunktet er godkjent +

3 Likes

Det som forbauser meg er at klinikker/sykehus går til anskaffelse av såpass dyrt utstyr som et tower for BLC er og bruker det så lite. Det må være dårlig økonomi skulle en tror. Det kan å være at de ser økt bruk over tid og på den måten får økonomien til å gå i hop. Har vanskelig for å tro at disse amerikanske sykehusene anskaffer BLC bare for å gi pasientene den beste behandlingen uavhengig av økonomien i det.

hvordan vet du at de bruker de lite… Kan det hende at de brukes for White light only?

Har forstått det slik at de KS towers bare blir brukt til BLC men jeg kan ta feil. Hadde vært fint å få noen til å forklare dette nærmere.

Ser i dag at det er Carnegie som har solgt disse aksjene og at det er den Europeiske MONTANARO som kjøper en vesentlig del av disse. Resten blir kjøpt av de største amerikanske bankene. MS ligger i ro slik at de 50 største aksjonærene øker. Godt å se at noen har troen.

1 Like

hvorledes virker denne blålys-teknologien til PHO?

Ser den kreften i utbredelse (areal) eller/og i volum (3d / tykkelse).
kanskje dette med å se omfanget (2d) er enklest ben tar en med hvor dypt kniven skal skjære?
i teorien så skulle en klare å fjerne all kreft da?

Jeg vet hvertfall at det er teknisk mulig å kun bruke KS scopene til WLC only i og med at man skifter mellom BLC og WLC når de brukes med hexwix/cysview. Men dette skulle jeg også likt å vite mer om.

1 Like

Ikke nødvendig å “tro” så mye om man lytter til siste Q-presentasjon. Schneider har en god gjennomgang av situasjonen (men han snakker litt for fort).

2 Likes

Imagin for to uker siden :
""Imagin also announced that the Company achieved a major milestone in successfully moving the i/Blue Imaging System to the pre-production phase of development, which will encompass product design freeze, completed product documentation, manufacturing process development, and product and process design verification testing. Once verification testing is complete, the product will move into pilot production to finish initial product builds that will be used for final validation testing and lead to FDA submission in late 2022.

“As we enter this new phase with significant financing in place, the road ahead is clear to deliver the final product,” said Jim Hutchens. “We look forward to meeting all our development milestones over the next twelve months”

7 Likes

Etter hva jeg har forstått er det kreftcellene som suger til seg hexvixen så de lyser opp. Det betyr vel at urologene kan skave av tumoren til det ikke lyser lengre.
Det har ikke vært snakk om at de kan måle volum etc av hexvix tidligere.

E2A: Jeg har ikke fulgt PHO tett på en god stund, så om de har begynt med 3d-modulering er det relativt nytt.

Norne reduserer kursmålet til 150 (160):

"Photocure delivered 3Q figures that were largely in line with our estimates. The pandemic continues to take its toll on the company’s growth and is a hurdle for especially the giant European market to bring more sales. However, normalization into 2022 is expected. Therefore, we continue taking a long-term view and stay positive on the stock anticipating strong growth, as the pandemic wanes. New TP is set at NOK 150/sh (160) after some estimate cuts post 3Q.

In-line quarterly figures

Photocure released its 3Q21 report last week. Revenues of NOK 87.4m were only a bit lower than our NOK 90.5m estimate and EBITDA came in as expected at around zero (NOK -0.2m vs NOK 0.4m expected). EBITDA-wise, US segment came in a bit weaker, but was offset by better performance in the European unit. Notably after rather weak blue light cystoscope installations in 2Q (only 8 due to some delays), there were 14 new BLC installed in 3Q (11 rigid and 3 flex) in the US. Still, slower BLC installations are expected in 4Q and into 2022, as potential sites are likely delaying due to the anticipated equipment upgrade by Karl Storz."

1 Like

Tror det er den covid virusen som tynger aksjen nå. Snart kommer den nye pillen til MODERNA og PFIZER og det tror jeg vil få en positiv utvikling både på smitten, sykehusopphold og død på grunn av virus. Tror den er allerede godkjent i UK og mulig i US i løpet av mnd. Så en report på CNN i går hvor de viste hvor dramatisk effekt denne pillen har.

3 Likes

Den er allerede kaldt Pfizermectin på folkemunne. Rart det hvordan et annet molekyl med samme virkemåte som et allerede kjent legemiddel funker som bare det mens det kjente legemiddelet ikke kan påvises noen virkning.

Det som kan være virkelig bull neste år er når vi får vite mer om KS scopene og ser om de med mye hurtigere rengjøring kan brukes med mye høyere frekvens enn eksisterende BLC scopes.

1 Like

Har nå kjøpt tilbake aksjene jeg solgte på 142 - pluss litt til. Kjempemulighet for den langsiktige dette.

4 Likes

Spørsmålet er om den holder 100, eller om vi må helt ned i grøten rundt 75-80 før det snur

Skal bra langt under trendkanalen for å komme ned til 75-80. Så det er meget usannsynlig.
Jeg handler nå

3 Likes

Hvis koronaen fortsetter å skape store problemer for PHO i lang tid fremover
Og det går langt ut i 2022 før de nye HD skopene er klare så er det vel en stund til kursen igjen fyker av sted?

Cevira, any day now

3 Likes

Det jeg tenker er at en morgen kommer det fra China at Cevira er godkjent eller har vist overbevisende resultater i uttestingen og aksjen fyker opp 50%, hva gjør en da?

2 Likes