Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ofte en sammenheng :wink:

Overskuddet er selvsagt en konsekvens av salget

14 dage til Q nÄr jeg ser i min krystalkugle ser jeg begyndende fomo.
130 er lige om hjĂžrnet.

Det kommer ogsÄ an pÄ kostnader knyttet til Þkt salg (og andre kostnader for Þvrig). HÄpet til langsiktige investorer i Photocure er (antar jeg) at bruk av penger til Ä selge inn scopes skal generere gjentatte inntekter i lange tider fremover. Dersom dette skje, vil det bli bra tror jeg :smiley:

DrÞmmescenario er at covid etter hvert slipper taket, de nye skopene gjÞr at flere klinikker hiver seg pÄ, bruksfrekvensen kommer opp, stadig flere artikler fra registerstudien gjÞr det «umulig» Ä ignorere BLC, og inntjening fra allerede utplasserte scopes begynner Ä betydelig overgÄ kostnadene med Ä selge scopes. Pluss gode nyheter fra Kina! Lov Ä drÞmme:-)

2 Likes

Som sagt utallige ganger fþr: PHO selger IKKE scopes


2 Likes

Takk for korrigeringen, det er jo riktig. Hva kaller de jobben de gjÞr opp mot klinikkene? For Ä selge cysview, sÄ er jo scopes en sentral del av ligningen. Har alltid tenkt at Photocure bidrar til Ä selge inn scopes

1 Like

Det er nok helt riktig at de legger ekstremt med ressurser i slik at det blir utplassert flere nye skop.
Photocure gjĂžr jobben som nok Karl Storz og andre skop leverandĂžrer ideelt sett skulle gjort, men i praksis er det nok Photocure som gjĂžr det emste av denne jobben.

4 Likes

Samtidig kan det vÊre at KS legger mye mer energi i innsalg nÄr ny versjon av scope er klar.
IfÞlge DS har KS budsjettert med vesentlig stÞrre salgstall enn hva de oppnÄr for gjeldende scope.

Lurer pÄ hva situasjonen er i China angÄende scope, hvor mange er allerede i bruk? Har det kommet noen nyheter om det?

Hexvix mÄ vel godkjennes fÞr det er relevant Ä fokusere pÄ scope.
Godkjenningen kan komme mot slutten av Ă„ret.

DS har tidligere signalisert at Wolf er veldig motivert for Kina

1 Like

Vi mÄ vel kunne anta at det er betydelig med scope i China som brukes i dag og som Hexvix kan bruke. Det vil jo gi Hexvix en flying start.

Jeg kjenner ikke situasjonen i Kina pt, men de er liten hensikt med BLC hvis de ikke har tilgang pÄ kontrastvÊsken (hexvix).
SĂ„nn sett antar jeg at det er “ingen” scope med blĂ„tt lys der nĂ„

voleonpho

Edit:

GÄtt litt off-books pÄ 124,5 i dag ogsÄ.

2 Likes

Det jeg sier er at det mÄ da vÊre scope i China som bruker white light nÄ og som BLC kan bruke.

Hvordan skal du fÄ til det?
For Ä fÄ brukt hexvix/cevira, mÄ scopet ha blÄtt lys.

2 Likes

Lundekunde: jeg ser ikke koblingen til PHO?

Tenkte bare at Asieris news er interessert for Photocure. Etablerer seg i US er jo indirekte positivt viss Cevira blir lansert.

3 Likes

Usikker, men tror ikke denne er delt tidligere.

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/133591-underutilization-of-blue-light-cystoscopy-for-bladder-cancer-in-the-united-states.html

5 Likes

Lurer pÄ hva som ville vÊrt prosentandelen feks fra 2017-2020? 2011 er lenge siden