Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Enig i denne konklusjonen;
We reviewed records in a large US database for use of this technique and found that it is being underutilized. Since this technique improves detection of cancer in the bladder so that it can be removed to reduce recurrence, blue light visualization should be more widely used.

2 Likes

Et aldri så lite shorte-angrep på gang idag ?

Shortangrep med 38000 aksjer??

Har vært en veldig bra uke, tradere tar gevinst før helgen

Det er en grunn til at jeg alltid legger så vekt på fredagsclose vs de andre ukedagene, hvor mange som er villige til å sitte over helgen

Nu ska vi lige vende så ser vi hvor ugen ender

Jeg tenker at det er en risiko å ikke sitte på aksjene over helgen, det kan komme game changing news på mandag. Vi vet hva vi venter på.

Ja, det må jo starte et sted - og ukens møysommelige oppgang ble mer enn radert bort.
Så får vi se da…inndekning nå eller etter q3 ?

Ja. Det var en veldig lav andel BLC av totalt antall TURBT. I tillegg må vi huske på at de her ser på TURBT og at rene “inspeksjoner” med fleksible scopes kommer på toppen av dette slik jeg forstår det (og det er jo da de finner svulsten in the first place).

Det er mulig at Photocure i lengre tid har vært et offer for sin egen suksess. Med BLC finner man kanskje like mange tilbakefall som med vanlig lys siden man er mer nøyaktig når man ser etter tilbakefall. Om man bruker hvitt lys for påfølgende undersøkelser etter hvitt lys operasjoner så skjønner man ikke det. Det virker til å være først når man i registreringsstudien har benyttet blått lys til å sjekke resultatet av hvitt lys operasjoner at man har sett dette…

3 Likes

Ifølge selskapets rapportering økte de 20 største aksjonærene fra 18.10 til 01.12 med 187.966.
Da blir det interessant å se tallene 09.12.
Får vi svar på hvem som kjørte ned kursen uka som gikk?

Siste måned (fra 14.10) har topp20 redusert med 652.303. Ned fra 48,92% andel til 46,5%

Og allikevel har kursen gått opp. Det har til og med blitt satt en short på lavere kurser.

Mest interessant er at det er et knippe svenske kontoer og fond som har økt til fordel for retail-samlekontoer (som alltid selger på bunn) og enkelte norske aktører som vektet ned i sektoren.

Lett å manipulere aksjen både opp og ned for tiden. Volumet har fallt betydelig etter april i år. Med unntak av august har det vært stusselig.

Volumet har vært helt OK. Augustraset og ditto volum var et unntak. Sist periode med gjennomgående mer volum må man helt tilbake til vinteren/våren for å finne. Dette gjelder sektoren for øvrig også.

Avhengig av øynene som ser. Jeg synes ikke dagsvolum under 100K er særlig å rope hurra for. Og i høst har det vært mange dager med langt under det. Selv en småinvestor som meg ville måtte bruke flere dager på å selge ut, om jeg ikke skulle forårsake ras som det vi så før helgen.

1 Like

Hehe. Daså. Uansett, relativt lav float og volum byr også på muligheter til å utnytte tilhørende volatilitet. For eksempel fikk man anledning til å bygge eksponering på ~100 kroner. Og man fikk økt i dag på attraktiv kurs takket være at et lite knippe retail som gevinstsikret.

2 Likes

Vet ikke om du var i aksjen fra medio 2018 og utover der og inn i 2019, da var det lav omsetning i Photocure da.
Så alt er relativt, jeg synes gjennomgående at omsetningen i Photocure er absolutt godkjent.
Det er hvertfall ingen problem å komme seg seg ut med et stort antall aksjer over 2-3 dager om man ønsker

2 Likes

Ja, det er kanskje det vi har sett resultatet av de siste dager?

210000 stk på 40 min mon ik vi så bunden i går.

Hyppigere, større poster - slik som nå - og vi er > 120 igjen. Vanskeligere å lese PHO den siste tiden…

Folk positionere sig før q det handler vel om mavefølelsen.