Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Å satse utenfor blĂŠrekreft er nok ikke aktuelt, siden de nĂ„ bygger seg opp rundt «the blader cancer company» - viktig Ă„ beholde det fokuset en stund fremover. Hva som skjer nĂ„r pengene ruller inn og de fleste markeder av betydning er modne gjenstĂ„r Ă„ se, men vi er ikke der ennĂ„.

Om du med abscopal effekt tenker pÄ den potensielt behandlende effekt man ser av behandling med blÄtt lys og H/C er jo det absolutt interessant. (Ellers er det vel PCIB som har brukt abscopal effekt hyppigst tror jeg).

Inntekter fra Cevira er jo ren bonus siden det ligger utenfor selskapets fokus og kontroll, men ikke desto er gledelig siden de fleste nok hadde avskrevet dette. Bare det ikke blir en sovepute som finansierer en dÄrlig operasjonell drift. Pengene bÞr enten gÄ til product/business development eller som utbytte, de bÞr ikke brukes i den daglige driften

Konkurrenter innen blÄlys er ikke noe stort uromoment siden de mÄ gjennom de samme regulatoriske prosessene som PHO har vÊrt gjennom. Det tar tid og koster penger. NÄr markedet er modent kan det bli en stÞrre risiko siden det da blir Äpenbart hvor mye penger som ligger i markedet, men da er PHO allerede godt etablert med en bredere portefÞlje og trenger kanskje en utfordrer for Ä trimme organisasjonen.

5 Likes

Veldig enig her. Mener ogsÄ at BLC og mulig abscopal effekt ble nevnt i en AUA paper for 2 Är siden (husker ikke helt) men at det vil kreve ytterlige studier for Ä dokumentere.
DS var klar pÄ at Ä ta det steget ikke var aktuelt pga tid, kostnad og nytteverdi. DS nevnte vel ogsÄ at en sannsynlig/mulig underliggende abscopal effekt ved bruk av BLC var godt nok for pho og innslaget BLC til markedet. (Tatt fritt slik jeg husker).

Hva som blir neste steg for Ä utvide satsningen til the blader cancer company er vel kun DS som kan svare pÄ. Personlig synes jeg en mulig APL-1202 avtale med Asieris kunne vÊrt noe. De har jo allerede lÊrt hverandre Ä kjenne siste 1-2 Är. Men klart APL-1202 har jo fortsatt et stykke igjen fÞr mulig godkjennelse.

4 Likes

NĂ„ er det organsisasjonen i Canada som skal bygges.

https://photocure.com/careers/vacancies-united-states/

14 Likes

Det jeg har tatt innover meg er at det Ä selge BLC ikke er en enkel sak. Leger som har brukt WLC i mange Är og som er eksperter pÄ Ä bruke WLC skal overbevises og det er ikke en enkel sak. Det mÄ overbevisende argumenter til og dessuten mÄ det vÊre Þkonomiske argumenter. Finner det derfor veldig rett av DS Ä bygge opp en solid organisasjon bÄde for Ä selge men ogsÄ dyktige fagfolk som stÞtter opp om salgsarbeidet. Tror at pÄ et vist tids punk vil dette gÄ av seg selv nÄr bruken har nÄdd ca. 5% og flere og flere pasienter forlanger bruken av BLC.
Selskapet i Canada har nok ikke hatt nĂždvendig tynge og vĂŠrt uvillige til Ă„ bygge opp organisasjonen.

3 Likes

Folk har solgt unna i hele dag, fÄ har troen pÄ en god rapport i morgen.

Er vel nesten umulig at det blir noe fest over rapporten i morgen, men troen pÄ fremtiden er nok sterkt tilstede og det er alltid spennende Ä hÞre fra Dan & co

1 Like

Krydser fingre for et fornuftigt q med masser af positive fremtids forventninger.

2 Likes

Folk blir vel ikke fornĂžyd, uansett.

Lad os nu se :slight_smile:

Jeg har sett (det blÄ) lyset!

1 Like

Veit ikkje heilt kva eg syns om denne rapporten. Heilt grei og stabilt, men skulle gjerne sett bedre vekst. Kjem sikkert ikkje fÞr meir innpass ved sjukehusa sÄ veksthistorien ligg der framleis. SpÞrs og om vi fÄr Cevira news ved Webcast.

God vekst i installerte skop som er positivt sjÞlv om ny type kjem neste Är.

With the impact of Covid-19 expected to abate in H1 2022, Photocure remains in a strong position to get back to the growth rates that we were delivering pre-pandemic, and to capitalize on other opportunities that can enhance our growth and path toward sustainable profitability.”

2 Likes

Pandemi og avventing til det nye hÞydeff. systemet fra Karl Stotz har vÊrt to uheldig sammenfallende utfordringer for PHO. Men selskapet er solid rustet for vekst sÄsnart disse hindringene er tilbakelagt.
“Den som venter pĂ„ noe godt venter ikke forgjeves”

4 Likes

Nemlig glĂŠdes over at vĂŠre tungt inde i Photocure her frem i mod 2022, hvor jeg ser reprisningen kommer<3
Fin omsĂŠtning pt der blir hapset nogle store lunser 113-114 den ku godt ende i grĂžn i dag.
Edit jeg ku sagtens ende med at tage fejl her :smile:

Syns Erik snakker alt for mykje om regnskapet. Ønsker lengre q&a framover aller helst.

1 Like

Hexvix i Kina blir ikkje fĂžr i 2023

Det var en veldig offensiv DS i dag helt annen enn da han presenterte Q2.

1 Like

Ja, han virket ganske gira. Mye spennende som skjer neste Är. Jeg long uansett.

La tydelig merke til retorikken jeg ogsÄ. La oss hÄpe det er en indikasjon pÄ hvor sterk DS anslÄr recovery Ä vÊre nÄr de to mest forsinkende faktorene (KS-skop og COVID) er lÞst seg og ikke bare et forsÞk pÄ Ä redde kursen. Tviler sterkt pÄ at det er sistnevnte

NÄr det er sagt:
Jeg vet vi tidligere har vÊrt inne pÄ at Photocure ikke selger skop, men som vi alle vet er det Photocure som gjÞr en stor del av jobben med Ä selge disse inn til sykehusene. Er det sÄ voldsomt urimelig av selskapet Ä kreve en viss prosentandel av inntekten pÄ skopene for jobben de gjÞr?

Noen som vet hva disse store postene som gÄr er for noe? Alle pÄ 110,60 NOK.
299 900 aksjer kl 15:19, 200 000 aksjer klokka 15:26 og 200 000 aksjer klokka 15:29.

1 Like

Er vel noen luringer som omdisponerer verdier, av skatterelaterte Ärsaker. Hvertfall luringer som kjÞper!