Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Modellen er slik at royalties i prosent øker med økende salg. Det er slik siden det åpenbart er mindre overhead kost om salget går av seg selv.

1 Like

OK, ser at det er 10 -20% ja. Meget bra!

Dersom vår herre vil det slik , med dagens produkter + cevira i boks************Hva blir det neste photocure vil satse på?

I følge Dan er jo strategien å etablere seg som “the Bladder Cancer company” og for å vokse trenger man nye markeder eller nye produkter på etablerte markedet. Oppkjøp av selskaper som jobber innen blærekreft er en av mulighetene… og sporet med å gå fra diagnose til behandling er også interessant… usikker hvor mye egen forskning PHO fortsatt bedriver, det kanskje kan belyses under Q3? Likevel er nok første prioritet å vokse seg store både i USA og Europa - og her finnes det et stort potensiale…

Det må du nok spørre Asieries om, blir overrasket om det ikke er de som eier PHO om 1-2 år.

Vil det være for mye for selskapet å satse utenfor blærekreft og vil dette bli sett på som derisk?
Er abscopal effekt et mulig område for fremtidig satsing?
Dersom Cevira blir realitet så er vel dette en ny start for selskapet inntektsmessig , ikke?

Er der noen seriøs sjanse for fremtidig konkuranse i dagens BLS eller er det liten sjanse for dette?
Snoeffelen hadde et strålende innlegg hvor vedkommende begrunnet meget godt hvorfor en kunne ta dette helt med ro.

Å satse utenfor blærekreft er nok ikke aktuelt, siden de nå bygger seg opp rundt «the blader cancer company» - viktig å beholde det fokuset en stund fremover. Hva som skjer når pengene ruller inn og de fleste markeder av betydning er modne gjenstår å se, men vi er ikke der ennå.

Om du med abscopal effekt tenker på den potensielt behandlende effekt man ser av behandling med blått lys og H/C er jo det absolutt interessant. (Ellers er det vel PCIB som har brukt abscopal effekt hyppigst tror jeg).

Inntekter fra Cevira er jo ren bonus siden det ligger utenfor selskapets fokus og kontroll, men ikke desto er gledelig siden de fleste nok hadde avskrevet dette. Bare det ikke blir en sovepute som finansierer en dårlig operasjonell drift. Pengene bør enten gå til product/business development eller som utbytte, de bør ikke brukes i den daglige driften…

Konkurrenter innen blålys er ikke noe stort uromoment siden de må gjennom de samme regulatoriske prosessene som PHO har vært gjennom. Det tar tid og koster penger. Når markedet er modent kan det bli en større risiko siden det da blir åpenbart hvor mye penger som ligger i markedet, men da er PHO allerede godt etablert med en bredere portefølje og trenger kanskje en utfordrer for å trimme organisasjonen.

5 Likes

Veldig enig her. Mener også at BLC og mulig abscopal effekt ble nevnt i en AUA paper for 2 år siden (husker ikke helt) men at det vil kreve ytterlige studier for å dokumentere.
DS var klar på at å ta det steget ikke var aktuelt pga tid, kostnad og nytteverdi. DS nevnte vel også at en sannsynlig/mulig underliggende abscopal effekt ved bruk av BLC var godt nok for pho og innslaget BLC til markedet. (Tatt fritt slik jeg husker).

Hva som blir neste steg for å utvide satsningen til the blader cancer company er vel kun DS som kan svare på. Personlig synes jeg en mulig APL-1202 avtale med Asieris kunne vært noe. De har jo allerede lært hverandre å kjenne siste 1-2 år. Men klart APL-1202 har jo fortsatt et stykke igjen før mulig godkjennelse.

4 Likes

Nå er det organsisasjonen i Canada som skal bygges.

https://photocure.com/careers/vacancies-united-states/

14 Likes

Det jeg har tatt innover meg er at det å selge BLC ikke er en enkel sak. Leger som har brukt WLC i mange år og som er eksperter på å bruke WLC skal overbevises og det er ikke en enkel sak. Det må overbevisende argumenter til og dessuten må det være økonomiske argumenter. Finner det derfor veldig rett av DS å bygge opp en solid organisasjon både for å selge men også dyktige fagfolk som støtter opp om salgsarbeidet. Tror at på et vist tids punk vil dette gå av seg selv når bruken har nådd ca. 5% og flere og flere pasienter forlanger bruken av BLC.
Selskapet i Canada har nok ikke hatt nødvendig tynge og vært uvillige til å bygge opp organisasjonen.

3 Likes

Folk har solgt unna i hele dag, få har troen på en god rapport i morgen.

Er vel nesten umulig at det blir noe fest over rapporten i morgen, men troen på fremtiden er nok sterkt tilstede og det er alltid spennende å høre fra Dan & co

1 Like

Krydser fingre for et fornuftigt q med masser af positive fremtids forventninger.

2 Likes

Folk blir vel ikke fornøyd, uansett.

Lad os nu se :slight_smile:

Jeg har sett (det blå) lyset!

1 Like

Veit ikkje heilt kva eg syns om denne rapporten. Heilt grei og stabilt, men skulle gjerne sett bedre vekst. Kjem sikkert ikkje før meir innpass ved sjukehusa så veksthistorien ligg der framleis. Spørs og om vi får Cevira news ved Webcast.

God vekst i installerte skop som er positivt sjølv om ny type kjem neste år.

With the impact of Covid-19 expected to abate in H1 2022, Photocure remains in a strong position to get back to the growth rates that we were delivering pre-pandemic, and to capitalize on other opportunities that can enhance our growth and path toward sustainable profitability.”

2 Likes

Pandemi og avventing til det nye høydeff. systemet fra Karl Stotz har vært to uheldig sammenfallende utfordringer for PHO. Men selskapet er solid rustet for vekst såsnart disse hindringene er tilbakelagt.
“Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves”

4 Likes

Nemlig glædes over at være tungt inde i Photocure her frem i mod 2022, hvor jeg ser reprisningen kommer<3
Fin omsætning pt der blir hapset nogle store lunser 113-114 den ku godt ende i grøn i dag.
Edit jeg ku sagtens ende med at tage fejl her :smile:

Syns Erik snakker alt for mykje om regnskapet. Ønsker lengre q&a framover aller helst.

1 Like