Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Tror og hÄper han mener sÄrt tiltrengt oppgradering av BLC-scopes som er veldig utdatert!

NYTimes gir veldig god oversikt hver dag, bare Ă„ klikke seg inn. Smittetallene faller kraftig, spesielt i NY og Ăžstkysten.
United States â€ș
Avg. on Feb. 1 14-day change
New cases 424,077 –44%

2 Likes

Ja, DB sin reportasje var det jeg Þnsket Ä lese :slight_smile: HÄp om lettelser i USA ila vÄren !!

Blir vel fÊrre av at folk slutter Ä teste seg ogsÄ.

Vil gjerne se en bekreftelse i nedgang pÄ denne grafen. Ser ut som den kan tegnes de neste dagene.

2 Likes

Frea NYTimes idag;

U.S. Has Far Higher Covid Death Rate Than Other Wealthy Countries

Some of the reasons for America’s difficulties are well known. Despite having one of the world’s most powerful arsenals of vaccines, the country has failed to vaccinate as many people as other large, wealthy nations. Crucially, vaccination rates in older people also lag behind certain European nations.

The United States has fallen even further behind in administering booster shots, leaving large numbers of vulnerable people with fading protection as Omicron sweeps across the country.

1 Like

NÄ har Photocure steget hver dag siden jeg kjÞpte meg inn igjen pÄ snitt 86. Vi har vel motstand ved 100 og igjen ved 110?

Er det noen som har en bra kilde hvor man kan lese om historien til PHO? AltsÄ pre Dan Scheider.

Her er historien.

1 Like

Takk for link. Leste denne faktisk for noen dager siden ettersom du la den ut pÄ fundamental trÄden og tror jeg (?). Men tenkte egentlig enda mer detaljert enn dette. Men er kanskje ikke sÄ veldig mange gode kilder pÄ dette, som gÄr inn i detalj pÄ historikken. Jeg fÄr bare gjÞre hard jobben med Ä gÄ igjennom alle rapporter og lese langt tilbake her pÄ forumet osv, hehe.

Er litt moro Ă„ hĂžre de eldste radforsk podcastene

https://www.evaluate.com/vantage/articles/interviews/ep-vantage-interview-photocure-sees-light-new-strategy

3 Likes

Er store poster som gÄr nÄ en pÄ 225000 noen vi ut og andre overtar. Tolker dette som positivt da disse postene blir lett tatt pÄ samme kurs.

Sterk avslutning pÄ svak bÞrs og hÞy omsetning.

4 Likes

Vet at Photocure ikke er knyttet til elektive operasjoner, men dette er en positiv indikasjon mtp at sykehus er pÄ vei tilbake til normalen.

5 Likes

Sitter og studerer veksten til PHO siden 2016. Syns det er litt undervurdert (kanskje bare jeg som har undervurdert det men) at til tross for covid, sĂ„ klarte de Ă„ vokse Hexvix/Cysview (24%/15%) salgene til sammen ca 20% i 2020. Greit, dette er ned siden 2017 (39%), 2018 (50%), og 2019 (55%) for Cysview, men hvilke selskaper som er sĂ„ eksponert mot sykehus-inntjening er vell ikke ned x-antall %. Europa veksten (altsĂ„ Norden + det de kalte for “partner revenue” pre Ipsen restruct.) har eksplodert etter PHO tok over fra Ipsen.

Hittil i 2021, sÄ er de pÄ vei til Ä slÄ 2022 med enda stÞrre % enn i 2020. For de 9 fÞrste mÄnedene i 2021, er Hex/Cys salget allerede 1% hÞyere enn for hele 2020. Historisk sett er Q4 et sterkt kvartal for PHO. SÄ hvis vi tenker at det fortsetter, sÄ burde vi se veldig god vekst i 2021 ogsÄ. PrÞver ikke Ä gjette hvordan Q4 vil se ut for PHO om noen uker, men hvis vi matcher Hex/Cys salgene fra 4Q21 (sÄ altsÄ 0% QoQ vekst), noe som kanskje er konservativt men syns det er greit Ä gjÞre mtp omicron i Q4 (kan ogsÄ se for meg at vi kommer inn noe lavere enn Q4 i fjor for sÄ vidt, men hvem vet), sÄ vil se en meget god vekst i 2021. Hexvix med 57% vekst og Cysview med 16% vekst, for en total pÄ 39% YoY. Uansett om vi kommer inn litt lavere enn disse nummerne, og regner med 0% i sequential growth for bÄde Hex/Cys, sÄ kommer ender vi Äret med 35% i vekst. Med andre ord, om vi sÄ skulle stÞte pÄ et dÄrlig Q4, sÄ vil nok veksten for Äret vÊre ganske bra uansett.

Syns dette er ganske imponerende. HÄper jo selvfÞlgelig at USA veksten kommer seg igjen nÄr pandemien forhÄpentligvis tar slutt etterhvert. Da kan vi brÄtt finne oss selv i en situasjon hvor de to stÞrste markedene til selskapet vokser 40-50% (Cys) og 20-30% (Hex).

Det er helt klart potensiale her, og et bullcase Ä vurdere. Er ogsÄ noen negativer, men velger Ä ikke nevne de nÄ ettersom jeg syns jeg har vÊrt ganske kritisk pÄ trÄden her tidligere heh.

Kan ogsÄ si til slutt at jeg snakket med en fund manager kompis som bor pÄ Þstkysten i USA i dag. Han investerer mye i helse og har stÄl-kontroll, sÄ spurte han hvordan sykehus situasjonen ser ut der. Svar:

"Northeast is so much better now. Case counts are super low. They’ve crashed.

Other areas are still hot but I don’t think hospitals were completely overwhelmed like before. In my area, elective surgeries weren’t shut down for very long."

God helg til alle, nÄr den tid kommer.

16 Likes

Helt enig med deg, det er helt ok hva de har levert under veldig vanskelige forhold, samtidig som de var veldig flinke og sikret seg bomsikker finansiering , sÄ har man bÄde reopening og flokkimmunitet som mulige drivere i USA, pluss selvsagt Asieris.

Mye mulig oppside her

2 Likes

Photocure ASA – Major shareholding disclosure

On 3 February 2022, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, acquired 83,919 shares in Photocure ASA. Following which, Briarwood Chase Management LLC controls 2,736,380 shares in Photocure ASA, corresponding to 10.14% of the company’s outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through a private investment fund which is managed by Briarwood Chase Management LLC, whose Managing Member is Aalap Mahadevia.

10% flagging der altsÄ. Det begynner Ä bli alvor!!

8 Likes

Det var veldig gode nyheter at stÞrste aksjonÊr akkumulerer. At de er over 10% er ogsÄ betryggende da det sikrer mot overtakelse til skam pris.

4 Likes

Kanskje dette gir et positivt signal til frustrerte og utĂ„lmodige smĂ„aksjonĂŠrer, som heller ikke har tatt seg bryet med Ă„ sette seg tilstrekkelig inn i caset. Å «gi vekk» aksjene pĂ„ dette tidspunktet samtidig som proffene kjĂžper med et smil om munnen, bĂžr vĂŠre en vekker. ForĂžvrig veldig enig i at det er betryggende med en eier over 10%.
I tillegg tilsier ovennevnte klipp at vi kan ha tro pÄ forsterket vekst i USA allerede nÄ i Q1. Er spent pÄ hvordan Dan S vil kommunisere dette pÄ kommende kvartalspresentasjon - for det tror jeg han vil gjÞre pÄ en elegant mÄte.

1 Like

Da brÞyt vi gjennom motstanden pÄ 100 og hÄper dette blir ny bunn
 Trenger litt mer krutt fÞr vi bryter gjennom 110.

Alle TUR-B for blĂŠrekreft, som er primĂŠrbruken til cysview, er jo elektiv kirurgi.

1 Like