Ordlyden i innlegget til kreinh var ikke noe særlig, men essensen kan jeg være enig i. Det har vært en forferdelig reise i de fleste biotekaksjer og de hausses mer enn hva sunt er. PHO er den eneste med litt hold i. Får bare håpe nå at konkurransefortrinnet med bluelight er og forblir såpass soleklart at det bare må vinne frem. Hvis det inntreffer har vi gode år foran oss.
Det handler vel om ganske komplekse vurderinger mtp nano, pcib, targo og lignende. Risk/reward er helt annen enn i PHO, og mange har fulgt disse aksjene lenge. Det er dessverre ikke alltid sammenheng mellom teknologi, aksjekurs og utnytting av potensiale. Dette avhenger av så mange faktorer, for eksempel ledelse og konkurranse. Det er IKKE automatisk sammenheng mellom «taperaksjer» og dårlige vurderinger. Alt ser så mye klarere ut i etterpåklokskapens lys. Selv om de nevnte aksjene og PHO kategoriseres i samme sektor, er de helt ulike selskaper. Blir feil å legge den samme vurderingsmetoden til grunn for disse. Måtte alle lykkes med noe til slutt
Ja, man kan sitte med slike tanker noen og enhver om mange aksjer, men av og til er det best å bare holde det med seg selv
strøket av skrivaren
For å legge et lite gjennomtenkt innlegg dø.
Jeg har selv vært standhaftig og uheldig med flere av mine aksje posisjoner. Etter å ha lest i visse bio tråder ville jeg av egen erfaring advare mot hvordan man kan sitte i en båt og oppmuntre hverandre til å ikke hoppe ut av selv om båten visselig har nådd farlige stryk og kanskje nærmer seg et stup. Felles skjebne, felles trøst. Jeg skal slutte å kaste stein når jeg selv sitter i glasshus.
Men idag faller PHO hele 5%. Antagelig på grunn av krigsfrykt. Noen er lettskremte. Man kan si mye om Putin, men dum tror jeg ikke han er. Så det blir ingen krig om Ukraina. Og noen har igjen “solgt høns i regnvær”.
Ja markedet reagerer helt på linje med uttalelsene fra USA i helgen. PHO føyer seg inn rekken av aksjer som er ned med typisk rundt 5%
Vi får se hva som blir fasiten. Utifra retorikk fra USA så skulle man nesten tro de ønsker krig😡 Samme med media
Etter å ha møtt motstand ved 110 skal vi kanskje teste støtten på 100. DNB sin verdivurdering tilsier 155. Får vel en ny vurdering etter Q4 presentasjonen den 23 februar.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Hadde vi solgt alt hadde vi tapt ennå mindre
Som vanlig er PCIB-aksjonærene på rør.
Selv om kursen til PHO gikk ned med ca 6 kroner per aksje i dag, så blir ikke tapet til aksjonærene større enn for PCIB, selv om PCIB “kun” falt med 0,5 kroner per aksje.
Ta kontakt med en matte-/økonomilærer på ungdomsskolen for å forklare deg hvorfor.
Ganske utrolig, den pcib tråden ser ut til å gå på speed enten kursen er 80 eller 5 kroner.
Intet annet enn imponerende
Skulle nesten tro det allerede var brudt ut krig slik PHO får gjennomgå. Jeg har aldri forstått folk som selger når usikkerheten er stor og kjøpsviljen er laber. Kan det være noen god strategi da?
Er nok mange som plutselig får for seg at nå blir det helt forferdelig fremover og da er det smart å komme seg ut med en eneste gang. Det som veldig ofte skjer da er at de samme kjøper seg inn igjen litt dyrere dagen etterpå…
Det er jo ganske mye usikkerhet for tiden, men mye tyder på at det er lys i tunnelen. Pandemien er vi snart ferdige med og Putin vil neppe rote seg bort i en håpløs krig.
Verre er det med alle “turist investorene” som ramlet inn i aksjemarkedet tidlig i pandemien og opplevde eventyrlig oppgang det første året, men som har fått sett en annen virkelighet det siste året. Mange har sett gevinstene forsvinne og er blitt skremt. Så hvis det fremdeles er mange av dem som har fått nok og ikke enda ikke har kommet seg ut, kan det bli surt en stund enda. Håper de mest kortsiktige nå er ute.
Det er godt å se at de 50 største aksjonærene øker nå over 67%. MS øker litt hver dag Bank of NY øker mens SEB selger. Blir spennende hva vi får på Q4 presentasjonen.
strøket av skrivar
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Kvaliteten på diskusjonene her inne synker i takt med aksjekursene ser jeg
Det er noe rart med denne aksjen. Hver gang det begynner å se bra ut så dukker det opp en “sort svane”. Ukraina spetakkelet er for en stor del medieskapt og snart roer det seg igjen. Og så begynner PHO å klatre oppover igjen til det kommer noe nytt å bekymres over.