Skulle nesten tro det allerede var brudt ut krig slik PHO får gjennomgå. Jeg har aldri forstått folk som selger når usikkerheten er stor og kjøpsviljen er laber. Kan det være noen god strategi da?
Er nok mange som plutselig får for seg at nå blir det helt forferdelig fremover og da er det smart å komme seg ut med en eneste gang. Det som veldig ofte skjer da er at de samme kjøper seg inn igjen litt dyrere dagen etterpå…
Det er jo ganske mye usikkerhet for tiden, men mye tyder på at det er lys i tunnelen. Pandemien er vi snart ferdige med og Putin vil neppe rote seg bort i en håpløs krig.
Verre er det med alle “turist investorene” som ramlet inn i aksjemarkedet tidlig i pandemien og opplevde eventyrlig oppgang det første året, men som har fått sett en annen virkelighet det siste året. Mange har sett gevinstene forsvinne og er blitt skremt. Så hvis det fremdeles er mange av dem som har fått nok og ikke enda ikke har kommet seg ut, kan det bli surt en stund enda. Håper de mest kortsiktige nå er ute.
Det er godt å se at de 50 største aksjonærene øker nå over 67%. MS øker litt hver dag Bank of NY øker mens SEB selger. Blir spennende hva vi får på Q4 presentasjonen.
strøket av skrivar
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Kvaliteten på diskusjonene her inne synker i takt med aksjekursene ser jeg
Det er noe rart med denne aksjen. Hver gang det begynner å se bra ut så dukker det opp en “sort svane”. Ukraina spetakkelet er for en stor del medieskapt og snart roer det seg igjen. Og så begynner PHO å klatre oppover igjen til det kommer noe nytt å bekymres over.
Hva er bekymringen nå?
Mulig det er Q4 resultatet som tynger. Det skulle imidlertid være mange positive faktorer nå som få kursen kraftig opp. Verden åpner opp igjen ,sykehusene har sikkert et stort etterslep og så har vi nye scope som sikkert vil akselerer salget. DS har mye positivt å komme med.
I dag er bare en helt umulig dag, Europa kraftig opp US kraftig opp og Norge ned.
Så det var en del utvekslinger her etter et innlegg med info fra felten i USA. Noe som pekte på mulige årsaker til at det ikke blir det gjennombruddet i USA alle forventer. Hvis det fundamentalt ikke «flyr» nok så vil jo det prege resultater og guiding. Får håpe de overrasker snart på den positive siden. Begynner å bli lei…
Litt merkelig at fall i olje relaterte aksjer skal dra Photocure ned. Det er kun nedgang på Oslo Børs siden Equinor og Aker BP faller.
Når blir de nye scopene klare? Noen som vet noe? Antydning om tid for dette?
Alle mine aksjer er grønne, så dette er vel mer relatert til Photocure enn noe annet?
Må si jeg ser ikke helt de store faresignalene i PHO nå. Lener meg på de største aksjonærene og sitter stille i båten foran denne kvartalsrapporten.
Tror Dan har fått veldig ok ting å sy sammen en god presentasjon med, uansett om tallene er fantastiske eller ikke.
Ja enig med deg, men tror mange er redde for resultatet da vi har sett kraftige reaksjoner ned etter både Q2 og Q3. Håper det var de siste.
Når det gjelder resultater må det være mye urealistisk forventning ute og går. Mye bra er rapportert det siste året. Likevel gir det ikke bærekraftig løft i kursen.
Mulig informasjon om de nye scopene kommer frem på Q4 presentasjonen. De skal være både godkjent og testet av FDA.
Da er det vel naturlig å se til utgangspunktet før presentasjonen. Klart at en kurs rundt 140 har forskuttert mye forventninger og dertil fallhøyde, i motsetning til nå, med kurs rundt 100.
For min del sitter jeg rolig denne gangen, med en vesentlig større potensiell oppside utover våren. Regner med at mange nye skop allerede er i bestilling og leveres etter hvert som de blir tilgjengelige (håper bare skop-produsenten har tilstrekkelig med halv-ledere ).
Ser det er en konto i SEB som har solgt i det siste, er noen aksjer igjen før den er tom. De amerikanske bankene kjøper inkludert MS.