Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

strĂžket av skrivaren

For Ă„ legge et lite gjennomtenkt innlegg dĂž.
Jeg har selv vÊrt standhaftig og uheldig med flere av mine aksje posisjoner. Etter Ä ha lest i visse bio trÄder ville jeg av egen erfaring advare mot hvordan man kan sitte i en bÄt og oppmuntre hverandre til Ä ikke hoppe ut av selv om bÄten visselig har nÄdd farlige stryk og kanskje nÊrmer seg et stup. Felles skjebne, felles trÞst. Jeg skal slutte Ä kaste stein nÄr jeg selv sitter i glasshus.

7 Likes

Men idag faller PHO hele 5%. Antagelig pĂ„ grunn av krigsfrykt. Noen er lettskremte. Man kan si mye om Putin, men dum tror jeg ikke han er. SĂ„ det blir ingen krig om Ukraina. Og noen har igjen “solgt hĂžns i regnvĂŠr”.

2 Likes

Ja markedet reagerer helt pÄ linje med uttalelsene fra USA i helgen. PHO fÞyer seg inn rekken av aksjer som er ned med typisk rundt 5%
Vi fĂ„r se hva som blir fasiten. Utifra retorikk fra USA sĂ„ skulle man nesten tro de Ăžnsker krig😡 Samme med media

1 Like

Etter Ä ha mÞtt motstand ved 110 skal vi kanskje teste stÞtten pÄ 100. DNB sin verdivurdering tilsier 155. FÄr vel en ny vurdering etter Q4 presentasjonen den 23 februar.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Hadde vi solgt alt hadde vi tapt ennÄ mindre :slight_smile:

Som vanlig er PCIB-aksjonÊrene pÄ rÞr.

Selv om kursen til PHO gikk ned med ca 6 kroner per aksje i dag, sĂ„ blir ikke tapet til aksjonĂŠrene stĂžrre enn for PCIB, selv om PCIB “kun” falt med 0,5 kroner per aksje.

Ta kontakt med en matte-/ÞkonomilÊrer pÄ ungdomsskolen for Ä forklare deg hvorfor.

1 Like

Ganske utrolig, den pcib trÄden ser ut til Ä gÄ pÄ speed enten kursen er 80 eller 5 kroner.
Intet annet enn imponerende :joy:

1 Like

Skulle nesten tro det allerede var brudt ut krig slik PHO fÄr gjennomgÄ. Jeg har aldri forstÄtt folk som selger nÄr usikkerheten er stor og kjÞpsviljen er laber. Kan det vÊre noen god strategi da?

Er nok mange som plutselig fĂ„r for seg at nĂ„ blir det helt forferdelig fremover og da er det smart Ă„ komme seg ut med en eneste gang. Det som veldig ofte skjer da er at de samme kjĂžper seg inn igjen litt dyrere dagen etterpÄ 

Det er jo ganske mye usikkerhet for tiden, men mye tyder pÄ at det er lys i tunnelen. Pandemien er vi snart ferdige med og Putin vil neppe rote seg bort i en hÄplÞs krig.
Verre er det med alle “turist investorene” som ramlet inn i aksjemarkedet tidlig i pandemien og opplevde eventyrlig oppgang det fĂžrste Ă„ret, men som har fĂ„tt sett en annen virkelighet det siste Ă„ret. Mange har sett gevinstene forsvinne og er blitt skremt. SĂ„ hvis det fremdeles er mange av dem som har fĂ„tt nok og ikke enda ikke har kommet seg ut, kan det bli surt en stund enda. HĂ„per de mest kortsiktige nĂ„ er ute.

Det er godt Ä se at de 50 stÞrste aksjonÊrene Þker nÄ over 67%. MS Þker litt hver dag Bank of NY Þker mens SEB selger. Blir spennende hva vi fÄr pÄ Q4 presentasjonen.

strĂžket av skrivar

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Kvaliteten pÄ diskusjonene her inne synker i takt med aksjekursene ser jeg :clap:

4 Likes

Det er noe rart med denne aksjen. Hver gang det begynner Ă„ se bra ut sĂ„ dukker det opp en “sort svane”. Ukraina spetakkelet er for en stor del medieskapt og snart roer det seg igjen. Og sĂ„ begynner PHO Ă„ klatre oppover igjen til det kommer noe nytt Ă„ bekymres over.

Hva er bekymringen nÄ?

Mulig det er Q4 resultatet som tynger. Det skulle imidlertid vÊre mange positive faktorer nÄ som fÄ kursen kraftig opp. Verden Äpner opp igjen ,sykehusene har sikkert et stort etterslep og sÄ har vi nye scope som sikkert vil akselerer salget. DS har mye positivt Ä komme med.
I dag er bare en helt umulig dag, Europa kraftig opp US kraftig opp og Norge ned.

SĂ„ det var en del utvekslinger her etter et innlegg med info fra felten i USA. Noe som pekte pĂ„ mulige Ă„rsaker til at det ikke blir det gjennombruddet i USA alle forventer. Hvis det fundamentalt ikke «flyr» nok sĂ„ vil jo det prege resultater og guiding. FĂ„r hĂ„pe de overrasker snart pĂ„ den positive siden. Begynner Ă„ bli lei