Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Litt merkelig at fall i olje relaterte aksjer skal dra Photocure ned. Det er kun nedgang pÄ Oslo BÞrs siden Equinor og Aker BP faller.
NĂ„r blir de nye scopene klare? Noen som vet noe? Antydning om tid for dette?

Alle mine aksjer er grÞnne, sÄ dette er vel mer relatert til Photocure enn noe annet?

MÄ si jeg ser ikke helt de store faresignalene i PHO nÄ. Lener meg pÄ de stÞrste aksjonÊrene og sitter stille i bÄten foran denne kvartalsrapporten.

Tror Dan har fÄtt veldig ok ting Ä sy sammen en god presentasjon med, uansett om tallene er fantastiske eller ikke.

Ja enig med deg, men tror mange er redde for resultatet da vi har sett kraftige reaksjoner ned etter bÄde Q2 og Q3. HÄper det var de siste.

NÄr det gjelder resultater mÄ det vÊre mye urealistisk forventning ute og gÄr. Mye bra er rapportert det siste Äret. Likevel gir det ikke bÊrekraftig lÞft i kursen.

Mulig informasjon om de nye scopene kommer frem pÄ Q4 presentasjonen. De skal vÊre bÄde godkjent og testet av FDA.

Da er det vel naturlig Ä se til utgangspunktet fÞr presentasjonen. Klart at en kurs rundt 140 har forskuttert mye forventninger og dertil fallhÞyde, i motsetning til nÄ, med kurs rundt 100.

For min del sitter jeg rolig denne gangen, med en vesentlig stÞrre potensiell oppside utover vÄren. Regner med at mange nye skop allerede er i bestilling og leveres etter hvert som de blir tilgjengelige (hÄper bare skop-produsenten har tilstrekkelig med halv-ledere :smirk:).

Ser det er en konto i SEB som har solgt i det siste, er noen aksjer igjen fĂžr den er tom. De amerikanske bankene kjĂžper inkludert MS.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-214

Noe spesielt ang Photocure?

Tas opp litt i begynnelsen om at fase 3 ready i Kina for hex/cys og nye skop.

1 Like

Etter uttalelsen fra Dan Schneider Ă„ dĂžmme skal de nye scopene i forhold til dagens scope Ă„ vĂŠre som led tv versus de gamle kasse tvene.

Vanskelig Ä spÄ spÄ!? Dagens Investtech. :frowning:

Dere som har vĂŠrt med over lengre tid. Har det
vĂŠrt snakk om, eller spekulasjoner om bĂžrsnotering i USA? Legger merke til at amerikanske investorer kjĂžper seg stadig opp i Photocure.

2 Likes

Selskapet har vel ikke nevnt dette, men det er en god tanke. Amerikanske eiere har krevd endringer i valgkomiteen slik at de det kommer forslag
pÄ endringer i styret, hvor amerikanske eiere er bedre representert.

SÄ er det vel slik at ihht til strategien Þnsker ledelsen Ä vokse bÄde organisk og gjennom M&A og vil trenge tilgang til et sterkt kapital marked.

Tror ogsÄ mange amerikanske eiere har kommet inn pÄ betraktelig hÞyere aksjekurser og muligens ser at OB ikke evner Ä prise selskapet riktig.

Tror vi kan forvente et aggressivt Pho nÄr KS er klar til Ä levere nye scopes og pandemien kommer ned pÄ et nivÄ som bedrer arbeidsforholdene.

Det ser ut som nytt styret og ny vekst kan falle sammen i tid. Introduksjon pÄ amerikansk bÞrs passer godt inn i en slik strategi.

Fra DNB analysen;
For Q4, we forecast sales of cNOK91m (down c7% YOY). Remember, though, that
Q4 2020 sales in the US had a positive one-off of cNOK9.9m. Adjusting for the one-off
last year, sales growth should be c3% YOY. We expect a break-even EBITDA for Q4,
cNOK0.3m, clearly worse than the cNOK15.2m reported in Q4 2020, although again,
adjusting for the positive Q4 2020 one-off of cNOK9.9m is needed. In addition, we
believe that in Q4, the company followed the pattern seen in 2021 with increased
investments in sales and marketing as well as some higher Business Development
(BD) costs.
Kan vi fÄ positiv overraskelse pÄ onsdag?

Det er Ă„ hĂ„pe. For om DNB’s forecast slĂ„r til vil det neppe vekke begeistring. Da skal Schneider snakke godt for seg for Ă„ holde pĂ„ interessen fra kravstore investorer.

Jeg tror der er vel sÄ viktig Ä fÄ en oppdatering pÄ interesse for nye skop, og hvordan situasjonen er pÄ sykehus akkurat nÄ.
BÄde smitte og innleggelser stuper i USA nÄ.

Skal sies at hvis revenue kommer inn pĂ„ 91M i Q4 (vet ikke hvor mye de antar er “other revenue” her?), og sier at alt det er Hexvix/Cysview, sĂ„ vokste de Hexvix/Cysview salgene med 37% i 2021. Det er ganske utrolig for en klar COVID taper, spĂžr du meg.

Hvilke growth rates kan vi se nĂ„r pandemien avtar slik det ser ut som at den gjĂžr nÄ ? Det burde nok bli pent.

Edit: Dette er jo selvfÞlgelig mye pga overtakelsen av rettighetene til Hexvix i Europa. SÄ trekker tilbake at veksten har vÊrt sÄ bra. Den har vÊrt relativt flat i 2021.

Sist gang guidet jo Photocure meglerhusene til Ä sette for hÞye forventninger og de underpresterte. De har tydeligvis lÊrt og vil nÄ slÄ guiding i stedet. My bet.