Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Hej besse

I min verden vil det vĂŠre spild af penge og ressourcer at noterer PHO i US.
Amerikanse investere ser ud til at kan finde vej til den Norske Wild west bĂžrs

Men vil gerne hĂžre gode og saglige argumenter for en notering Over There :slight_smile:

Dansken

Nei , bare et spÞrsmÄl fra min side
Du mener at oppnÄdd pris ved et oppkjÞp av Photocure vil vÊre upÄvirket av hvor selskapet er notert?
Ja , jeg vet ikke :slight_smile:

Dersom selskapet skulle klare Ă„ utvikle denne BL laserteknologien sin og fĂ„ FDA godkjenning. (“abscopal-effekt”) , ville dette da fĂžre til at selskapet ville kunne komme i en annen og dyrere prising-kategori av produktene sine?
(bort fra “medical device”).

Hej Besse

Det korte svar er ja !!!

I tilfĂŠlde af at Cevira bliver godkendt i Kina, vil vi nok se et bud pĂ„ Pho – og uanset om det er noteret i US eller ej sĂ„ handler det om at vi mĂ„ stĂ„ sammen som smĂ„aktionĂŠrer og kan mĂžnstre 10,0001% af aktierne sĂ„ vi opnĂ„r den maximale overtagelse pris.
Det vi venter pÄ:
SOC – ude i fremtiden
Godkending af Hexvix i Kina —slut 2022
Godkending af Cevira i Kina — slut 2022
Øget udplacering med det nye scope

Bare for at nĂŠvne nogle af de vigtigste – personligt venter jeg pĂ„ Imagien Medical ogsĂ„

Dansken

2 Likes

Er nok derfor MS ligger over 10% for Ă„ sikre seg mot skam bud. De kjĂžper dessuten hver dag, siste oppdatering 54000 nye aksjer.

Det har vÊrt lansert mange oppkjÞpsteorier opp gjennom Ärene. Jeg har ikke noen tro pÄ at det er nÊrt forestÄende.

Kommer an pÄ hva du mener med nÊrt forestÄende.
Innen 1 Ă„r er ikke lenge til
 :wink:

The New Blue Light will “Elevate the Standard”
Vi kan vel vente en rush av nye installasjoner av disse nye scopene nÄr de kommer pÄ markedet og det er vel i disse dager. Et minimum av 50 og muligens opp til 100 kan vi vel forvente. Blir spennende.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Installasjon av de nye scopene mÄ gjennom veldig mange prosesser/instanser internt, ogsÄ hos de som har BLC fra fÞr av. Det tar tid fÞr vi ser en evt bÞlge av nye scope

Det hÄper nok de fleste som ikke er investert i aksjen ennÄ. Om det er god tid kan sÄ vÊre men vÊr oppmerksom pÄ at det er en amerikansk investeringsbank som stadig vekter seg opp for hver dag som gÄr


Det er helt reelt. DS utdypet dette pÄ radforsk podcast

Vil vel tro det har samlet seg opp endel sykehus som har gjort disse prosessene i pÄvente av den nye modellen.

Nei
Det er ikke sÄnn det fungerer, med unntak av et lite antall som deltar i uttesting av det nye scopet. HÞr podcast der DS deltar.

Greit Ä vÊre positiv, men vi mÄ formidle faktiske forhold

1 Like

Oppfordrer flere til Ă„ lytte gjennom siste podcasten fra Radforsk med DS, slik Hayen har sagt opp til flere ganger.
Greit Ä forholde seg til fakta. Pho vil komme kraftig tilbake i markdedet med det nye scopet i US, men det gÄr kanskje ikke like hurtig som noen tror.

Link: https://soundcloud.com/user-972208711/episode-217

1 Like

Fakta er Pho vil komme kraftig tilbake nÄ nÄr pandemien slepper taket.
Det er fakta.
Nye scop med ny teknologi er med pÄ Ä gjÞre undersÞkelsene enklere, med bedre opplÞsning pÄ skjermen.
Som Ă„ sammenligne gammel analog tv med led tv sa DS.
Vi mÄ hugse pÄ att det er blitt et etterslep med pasienter som skal undersÞkes. SÄ scopene som alerede er og har vÊrt operative vil gjÞre jobben utmerket til de nye scopene er pÄ plass.

Jeg liker dette:
Briarwood Chase Management
We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations

1 Like

Greit at det tar litt tid pÄ sykehusene Ä teste ut de nye scopene men vi mÄ vel fÄ opplyst hvor mange sykehus som kjÞper disse nye scopene nÄr de er tilgjengelig. DS har vel sagt at det er et opphopet demand. Er det 10 sykehus, 50 eller 100 som venter pÄ leveranse og er klar til Ä teste de ut. PHO trenger nÄ i hvert fall ikke bruke energi pÄ Ä selge scope.

Jeg er ganske sikker pÄ at de mÄ bruke veldig mye energi pÄ Ä bidra til Ä fÄ utplassert scope ogsÄ fremover. Det er egentlig det Ä fÄ utplassert scope, samt Ä Þke bruksfrekvensen som er hele utfordringen for at PHO skal vokse videre.

MÄ innrÞmme at jeg ikke har forstÄtt helt samspille mellom KS og PHO angÄende markedsfÞring og salg. NÄr jeg ser pÄ KS sin hjemmeside stÄr det ingenting om BLC eller om cysview/Hexvix, heller ikke noe om lanseringen i US av de nye scopene.
Ser igjen at MS Þker litt sin aksjebeholdning ved siste oppdatering. har nÄ 11,8%. Ser og at det er flere nÄ som har solgt seg helt ut.

Det er sĂ„ enkelt som at KS selger scopene, mens PHO selger selve “legemidlet” som benyttes.

Det kan kanskje sammenliknes med en colaautomat. De som lager og selger selve brusautomaten er et selskap (KS), mens de som lager og selger brusen, feks Coca Cola er et annet selskap (PHO).