Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Famous last words?

Ja? Hvor ser du for deg landet da :thinking: Puste litt med magen i dagens klima oppfatter jeg lurt.

Jeg tenker at Photocure kommer for fulle mugger igjen fra q3 og utover.
Pandemien er i ferd med å legge seg og vil skape betydelig mindre hodebry utover nå.
KZ kommer med de nye skopene og Cevira lurer i bakgrunnen.

Det er den, heldigvis.

Einaste eg ser på som ein usikkerhet i Europa her er viss det kjem opp mot 10 millionar flyktningar frå Ukraina. Flyktningar er jo ei gruppe som er utsett for covid pga stress, lite mat, dårleg sanitære forhold. Det tenker eg kan overbelaste helsevesenet i deler av Europa.

Eg veit at PHO driv forretning frå tyskland og vestover, men eg vil iallfall lufte dette her som noko å tenke på.

Berre så det er nevnt; Ukrainske flyktningar er haugevis viktigare enn verdien på PHO.

2 Likes

Apropos fase 3, er det flere milestone betalinger igjen i løpet mot full godkjennelse av Cevira? Og i tilfelle hvor meget?

Husker ikke i farten, men mener det er herfra og ut til det blir hyllevare at de store pengene ligger

Så vidt jeg kan se er det totalt 16,5 Mill USD for Kina og 36 mill USD for US og EU i gjenstående milepæutbetalinger til Photocure.

Så kommer royalty utbetalinger i tillegg

"Det vi får trøste oss med er at de 50 største aksjonærene øker hver dag er nå oppe i 67,35%. MS kjøper også hver dag ca 10 000 aksjer. "

Klippet fra investor siden til Photocure:

MORGAN STANLEY & CO. LLC USA
3,061,729.00 aksjer
24.13 % av top 20
11.35 % av alle aksjer

2 Likes

Ja er betryggende at MS øker hver dag. Ser at de prøvde å stoppe oppgangen i dag også på 90 men gikk rett igjennom.

På mandag var det NORDNET LIVSFORSIKRING som var den store selgeren. MS kjøpte sine
10 000+

16 Likes

Vanskelig å forstå denne godkjennelses prosessen i China.
Tar også med at MS kjøper nye 12000 aksjer på tirsdag. Vet ikke hvor mange dager nå de har ligget å kjøpt samme antall aksjer.

Rart at det må lages så mye styr over et godkjent produkt. At Cysview/Hexvix må gjennom et fase 3 løp er jo helt ubegripelig. Hvor lang tid kan dette ta?

Ja hadde vært fint å få en forklaring fra selskapet om når de begynner å få betalt for Hexvix i China.

Hør forrige podcast fra Radium! Husker ikke i farten hva de sa men de sa noe om det der :slight_smile:

1 Like

Dan sier Approval end of 2023, early 2024.
Men, virker som kineserne er på ballen og prøver å få fortgang ref dagens melding:

“Real-world evidence plays an increasingly important role in clinical trials, and this project is expected to accelerate the clinical development and regulatory application of Hexvix®, allowing patients to receive appropriate treatment as soon as possible”, said Dr. Yong Xue, Chief Medical Officer of Asieris.

2 Likes

Da kan vi kanskje håpe på “approval” 1H 2023.

Så kan det jo virke som at corona begynner å slippe i USA.
bilde

6 Likes

MS fortsetter sitt daglige kjøp med ca 10 000 aksjer.

1 Like

Ville det ikke være en fordel for PHO å være notert in the US dersom det blir lagt inn bud på selskapet?
Får inntrykk av at prisingen er høyere der.
Hva tror dere ? Vil vi kunne oppleve en notering på børsen i USA snart med tanke på eventuelt oppkjøp?