Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

VedrÞrende de 2 nye klinikkene som ble oppfÞrt pÄ Cysview;

Stadig nye oppfÞringer viser at dette gÄr veien! Synd at sÄ fÄ bryr seg pÄ OB. Meldingstakten i selskapet har litt med interesse Ä gjÞre. Kunne man ha bÞrsmeldt hver ny utplassering av scope hadde interessen, antall innlegg pÄ bÞrsforum og aksjekursen vÊrt hÞyere. :wink:

Kan bli bra pÄ 2-3 Ärs sikt dette. I 2023 vil vi sannsynligvis kunne se om takten pÄ utplasseringer Þker etter lansering av nye skop.

1 Like

Kan bli bra om 2-3 mÄner mener du vel?

Viss du ikke vil ha med deg oppgangen fremover sÄ kan du jo vente.

Famous last words?

Ja? Hvor ser du for deg landet da :thinking: Puste litt med magen i dagens klima oppfatter jeg lurt.

Jeg tenker at Photocure kommer for fulle mugger igjen fra q3 og utover.
Pandemien er i ferd med Ä legge seg og vil skape betydelig mindre hodebry utover nÄ.
KZ kommer med de nye skopene og Cevira lurer i bakgrunnen.

Det er den, heldigvis.

Einaste eg ser pÄ som ein usikkerhet i Europa her er viss det kjem opp mot 10 millionar flyktningar frÄ Ukraina. Flyktningar er jo ei gruppe som er utsett for covid pga stress, lite mat, dÄrleg sanitÊre forhold. Det tenker eg kan overbelaste helsevesenet i deler av Europa.

Eg veit at PHO driv forretning frÄ tyskland og vestover, men eg vil iallfall lufte dette her som noko Ä tenke pÄ.

Berre sÄ det er nevnt; Ukrainske flyktningar er haugevis viktigare enn verdien pÄ PHO.

2 Likes

Apropos fase 3, er det flere milestone betalinger igjen i lĂžpet mot full godkjennelse av Cevira? Og i tilfelle hvor meget?

Husker ikke i farten, men mener det er herfra og ut til det blir hyllevare at de store pengene ligger

SÄ vidt jeg kan se er det totalt 16,5 Mill USD for Kina og 36 mill USD for US og EU i gjenstÄende milepÊutbetalinger til Photocure.

SĂ„ kommer royalty utbetalinger i tillegg

"Det vi fÄr trÞste oss med er at de 50 stÞrste aksjonÊrene Þker hver dag er nÄ oppe i 67,35%. MS kjÞper ogsÄ hver dag ca 10 000 aksjer. "

Klippet fra investor siden til Photocure:

MORGAN STANLEY & CO. LLC USA
3,061,729.00 aksjer
24.13 % av top 20
11.35 % av alle aksjer

2 Likes

Ja er betryggende at MS Þker hver dag. Ser at de prÞvde Ä stoppe oppgangen i dag ogsÄ pÄ 90 men gikk rett igjennom.

PĂ„ mandag var det NORDNET LIVSFORSIKRING som var den store selgeren. MS kjĂžpte sine
10 000+

16 Likes

Vanskelig Ä forstÄ denne godkjennelses prosessen i China.
Tar ogsÄ med at MS kjÞper nye 12000 aksjer pÄ tirsdag. Vet ikke hvor mange dager nÄ de har ligget Ä kjÞpt samme antall aksjer.

Rart at det mÄ lages sÄ mye styr over et godkjent produkt. At Cysview/Hexvix mÄ gjennom et fase 3 lÞp er jo helt ubegripelig. Hvor lang tid kan dette ta?

Ja hadde vÊrt fint Ä fÄ en forklaring fra selskapet om nÄr de begynner Ä fÄ betalt for Hexvix i China.

HĂžr forrige podcast fra Radium! Husker ikke i farten hva de sa men de sa noe om det der :slight_smile:

1 Like

Dan sier Approval end of 2023, early 2024.
Men, virker som kineserne er pÄ ballen og prÞver Ä fÄ fortgang ref dagens melding:

“Real-world evidence plays an increasingly important role in clinical trials, and this project is expected to accelerate the clinical development and regulatory application of Hexvix¼, allowing patients to receive appropriate treatment as soon as possible”, said Dr. Yong Xue, Chief Medical Officer of Asieris.

2 Likes

Da kan vi kanskje hĂ„pe pĂ„ “approval” 1H 2023.