Det er bare å gå igjennom rapporter. Q4 f eks:
Hexvix/Cysview total revenue: 94.2
Gross profit: 87.2
92,5% margin.
Håper dette var rette tidspunkt for ny inntreden i Photocure…
2 nye klinikker oppført på Cysview.
**VA Iowa City Health Care
601 Highway 6 West Iowa City, IA 52246
**Jesse Brown Department of Veterans Affairs Medical Center
820 South Damen Avenue Chicago, IL 60612-3728
Her bør det vel være duket for en opptur nå? 88 kr. Var jo akkurat over 100 igjen og så er det Ukraina uro vel som har sendt den ned.
Såvidt jeg kan se var dette nummer 30 og 31 VA.
Tar forbehold om feil, fort å bomme med et par.
Er det sannsynlig at disse scopene er av den nye typen, eller vil det bli meldt til markedet? Påfallende mange som har kommet siste tiden, vil jo være litt rart om noen skaffer seg en gammel modell kun måneder før en ny. Samtidig kan det være KS har en avtale om å bytte ut disse når den nye modellen er klar.
Gammel type
De nye er også bare rigid, ikke flex.
Vedrørende de 2 nye klinikkene som ble oppført på Cysview;
Stadig nye oppføringer viser at dette går veien! Synd at så få bryr seg på OB. Meldingstakten i selskapet har litt med interesse å gjøre. Kunne man ha børsmeldt hver ny utplassering av scope hadde interessen, antall innlegg på børsforum og aksjekursen vært høyere.
Kan bli bra på 2-3 års sikt dette. I 2023 vil vi sannsynligvis kunne se om takten på utplasseringer øker etter lansering av nye skop.
Kan bli bra om 2-3 måner mener du vel?
Viss du ikke vil ha med deg oppgangen fremover så kan du jo vente.
Famous last words?
Ja? Hvor ser du for deg landet da Puste litt med magen i dagens klima oppfatter jeg lurt.
Jeg tenker at Photocure kommer for fulle mugger igjen fra q3 og utover.
Pandemien er i ferd med å legge seg og vil skape betydelig mindre hodebry utover nå.
KZ kommer med de nye skopene og Cevira lurer i bakgrunnen.
Det er den, heldigvis.
Einaste eg ser på som ein usikkerhet i Europa her er viss det kjem opp mot 10 millionar flyktningar frå Ukraina. Flyktningar er jo ei gruppe som er utsett for covid pga stress, lite mat, dårleg sanitære forhold. Det tenker eg kan overbelaste helsevesenet i deler av Europa.
Eg veit at PHO driv forretning frå tyskland og vestover, men eg vil iallfall lufte dette her som noko å tenke på.
Berre så det er nevnt; Ukrainske flyktningar er haugevis viktigare enn verdien på PHO.
Apropos fase 3, er det flere milestone betalinger igjen i løpet mot full godkjennelse av Cevira? Og i tilfelle hvor meget?
Husker ikke i farten, men mener det er herfra og ut til det blir hyllevare at de store pengene ligger
Så vidt jeg kan se er det totalt 16,5 Mill USD for Kina og 36 mill USD for US og EU i gjenstående milepæutbetalinger til Photocure.
Så kommer royalty utbetalinger i tillegg
"Det vi får trøste oss med er at de 50 største aksjonærene øker hver dag er nå oppe i 67,35%. MS kjøper også hver dag ca 10 000 aksjer. "
Klippet fra investor siden til Photocure:
MORGAN STANLEY & CO. LLC USA
3,061,729.00 aksjer
24.13 % av top 20
11.35 % av alle aksjer
Ja er betryggende at MS øker hver dag. Ser at de prøvde å stoppe oppgangen i dag også på 90 men gikk rett igjennom.