Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Litt vrient Ä forstÄ her ogsÄ:

Ser frem til Ăžkt vekst og milepĂŠlsutbetaling fra Asieris utover i Ă„ret.

Det borger for at 2022 blir en flott Pho Är sÄ lenge det blir kontroll pÄ pandemi og flere helsearbeiderne kommer tilbake pÄ jobb.

Har nÄ hÞrt gjennom presentasjonen igjen. Dan er Äpenbart svÊrt begeistret for bÄde det Photocure har oppnÄdd gjennom pandemien og hvordan «verden ligger Äpen» for selskapet fremover.
Om jeg forstod det riktig (slide 7), er lyspunktet gjennom den mÞrke pandemitiden at BLC har styrket sin posisjon, sfa knapphet pÄ ressurser/tilgjengelighet og dermed fÄtt demonstrert sitt hÞye presisjonsnivÄ. Cysview har mao tatt markedsandeler i et mer kritisk marked.

Videre viser Dan voldsom entusiasme til de nye HD-skopene som lanseres i markedet innevÊrende kvartal *mener det kvartalet vi starter pÄ i neste uke. Hans ramser opp alle fordelene, og ikke bare den enestÄende bildekvaliteten, som Äpenbart forblÞffer urologene.
Han er ganske sÄ trygg pÄ at BLC (med Cysview) akselererer mot SOC, og fastholder en realistisk markedsandel i US-market pÄ oppimot 40%.
Og i Europa blir det ogsÄ konkurranse mellom skop-leverandÞrene fremover mtp BLC, noe som igjen betyr multippel «salgsaktÞrer», hvor de nye markedene allerede viser kraftig vekst.

2022 kan virkelig bli en game-changer for selskapet !

3 Likes

Vet vi at de nye scopene lanseres innevĂŠrende kvartal? Det stod vel H1 i rapporten?

With the new Karl Storz blue light system anticipated to launch throughout the U.S. in the second quarter of 2022.

“Videre viser Dan voldsom entusiasme til de nye HD-skopene som lanseres i markedet innevĂŠrende kvartal *mener det kvartalet vi starter pĂ„ i neste uke.”

Entusiasmen var upÄklagelig, men er ikke du en mÄned for tidlig ute? Mars tilhÞrer Q1 :wink:

Enda en klinikk oppfÞrt pÄ Cysview.

Tenet Health Central Coast Sierra Vista Regional Medical Center
1010 Murray Avenue, San Luis Obispo, CA 93405

15 Likes
3 Likes

Dette var dessverre feil. Av de $1.9B de referer til som TAM i presentasjonen dems, er ca 1/4 TURBT og 3/4 er surveillance. SÄ altsÄ $450-500M TURBT, og $1.4-1.5B er surveillance.

1 Like

At Pho skal falle med nÊr 2% pÄ dagens gladmelding, samtidig som ose er opp, virker vel noe unaturlig, gitt at dette ikke er indiskontert allerede ? Ender vi dagen med en pen oppgang ?

Preklinisk arbeid belĂžnnes sjeldent med sĂŠrlige kursbevegelser.

Publiserte i dag writeup’en min pĂ„ Photocure. Jeg mener Photocure er et undervurdert bra case, og har masse potensiale.

Her er linken (og en shameless plug for Twitteren min heh): https://twitter.com/GalahadCapital/status/1498217804918575104

All feedback er velkommen.

12 Likes

Flott gjennomgang😊

3 Likes

Som dere ser, sĂ„ inkluderte jeg ikke modellene/forecast’ene mine. Inkluderte heller ikke PT. Er kanskje denne delen som er mest attraktiv for folk, men jeg liker ikke Ă„ inkludere for mye sĂ„nt. Syns folk burde bygge sine egne modeller og komme frem til sine egne konklusjoner pĂ„ verdsettelse.

Med det sagt, sÄ tror jeg verdsettelsen kan bli mye hÞyere de kommende Ärene, og for 2022 sÄ har jeg vell forecastet rundt 25% topplinje vekst som base case.

1 Like

Takk for at du deler! Svért god gjennomgang av PHO og verdidriverne


1 Like

Apropos det du skriver om at KS har monopol pÄ skop i US, sÄ har vel DS ved et par anledninger nevnt at det jobbes for Ä gjÞre skop fra flere produsenter tilgjengelig i US, sÄ mulig den bekymringen blir et forbigÄtt kapittel om ikke lenge.

Det er ikke noe som tilsier at det skjer med det fÞrste. Men ja, det er absolutt hÄpet at flere produsenter fÄr tilgang til markedet.

Oppdatering fra Norne idag 28.2.

Significant growth to start coming back soon Photocure’s 4Q report did not bring major surprises, while strong post pandemic growth expectations stay. Therefore, we keep our Buy recommendation at a bit lower TP of NOK 140/sh (150). Largely in-line 4Q figures Photocure released their 4Q21 report last week with figures being largely in line with expectations. Sales of NOK 95m were slightly better than our NOK 90m estimate. EBITDA came in spot on our projections at NOK -5.5m, while the bottom line was affected negatively by remeasurement of deferred consideration to Ipsen (NOK 17m). This means higher sales in Europe are expected (larger earnout for Ipsen), which is fundamentally positive for Photocure. Adj. for this, bottom line was not far from expectations – adj. EPS at NOK -0.53 vs NOK -0.49 in our model.

Good momentum in new BCL installations despite the wait for upgrade 9 new Blue Light Cystoscope installations were made in the US in the quarter, which is better than 6 in our model and down from 14 the previous quarter. The company says the pace was negatively affected by the wait for the new upgraded equipment from Karl Storz and that situation is likely to continue in the near term. New Blue Light Cystoscope from Karl Storz is expected to be launched in 1H22 after approval from the FDA recently, thus likely improving new BCL installation numbers from 2H22. Growth held back by COVID, but improvement from 2Q As expected, the business continued to be affected by the pandemic. However, normalization of access to hospitals is expected from 2Q onwards as the pandemic ebbs. Also as anticipated, 1Q growth will still be affected negatively. The company continues to position itself for a strong post-pandemic growth in the US and Europe with large untapped market potential, while new markets are also constantly added to the mix. Buy stays after in-line 4Q and expected strong post pandemic growth All in all, the report did not bring major surprises with in-line figures and continued expectations for a strong pickup in post-pandemic sales (improvements from 2Q). Therefore, we keep our Buy recommendation at a bit lower TP of NOK 140/sh (150) after a comprehensive review of our estimates. We continue seeing Photocure as a big winner of the post pandemic reopening that will be seen in results and medium-to long-term growth story is appealing.

7 Likes

Episode med Photocure

7 Likes

Interessant Ä se at MS og resten av 50 stÞrste Þker litt nesten hver dag er pÄ pÄ over 67 %. Er litt usikker pÄ om den siste oppdatering er fra mandag eller tirsdag.

3 Likes