Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

NĂ„ har de 3,406,059.00 aksjer.

Jeg har spurt det deg fĂžr. Hvor kommer fra at det er 100% Briarwood?

Betalende medlemmer ser dette dokumentert her:
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pho_ol?date=2022-04-25

1 Like

De kunne spart seg for “Aksjen er ikke veldig rimelig i dag” :thinking:

Ja, det hĂžrtes litt merkelig ut Ă„ si. Idag ble den ihvertfall “veldig rimelig”. Av en eller annen grunn.
Oppsiden til Nornes kursmÄl er nÄ 33%.

Norne har aldri vÊrt blant de meglerhusene jeg har vurdert som helt «der oppe» men de er jo blant de fÄ som dekker PHO. Ja, litt merkelig kommentar ja. De mener vel i forhold til dagens inntjening, men alle aksjer prises vel i sÊrdeleshet etter potensiell vekst.

Den var jo ikke veldig rimelig i forhold til kursmĂ„let. Da dette ble skrevet var kursen 115, sĂ„ da var det “bare” 20% igjen til riktig prising iflg. Norne.
Mange investorer (smÄ ihvertfall) synes en oppside pÄ 20% er lite Ä jage etter.

For Ä vÊre helt Êrlig synes jeg de analysene er spinkle greier. De 3 triggerne de snakker om kjenner nesten alle aksjonÊrene til. De bringer ikke noe nytt og spennende inn i analysene sine. Men det er kanskje ikke sÄ mye Ä ta av heller.

NĂ„r man ser pĂ„ Photocure med en markedsverdi pĂ„ 3 milliarder, sĂ„ er jo selskapet priset ganske hĂžyt ifht at de enda ikke tjener penger enda. Aksjen er en growth story og man mĂ„ jo kunne si at det er priset inn at de skal begynne Ă„ lykkes snart? De forskjellige analysene beregner jo kursmĂ„l ut i fra net earnings, og der gjĂžr Photocure det enda sĂžrgelig dĂ„rlig. Ergo “ikke veldig rimelig”.

Sant det. At man aldri lÊrer Ä ta gevinst. Den faller hardt tilbake alltid etter en periode med opptur. Er nok sirup med en del hÄpefullt vi blir servert denne gangen ogsÄ.

Synes ikke 7 ganger sales er sÄ dyrt for et selskap som hadde 50% vekst (fÞr covid) og 95% bruttomarginer :slight_smile:

2 Likes

95% marginer som brukes pÄ salgsapparatet :slight_smile:

Det skalerer nok fint etterhvert, fÄr vi hÄpe :slight_smile:

Da er det bare dagen i dag med handel fÞr vi fÄr Q1 resultatet. Hadde smakt med noen gode nyheter, omsetningen over 100 mill og positiv bunnlinje. i tillegg gode nyheter angÄende tilgang til sykehusene, gode salgs prognoser og ikke minst at KS er klar til Ä levere de nye systemene. Hadde vÊrt Ok Ä fÄtt hÞre at det er en lang venteliste pÄ disse. I EU positiv salgsutvikling, det samme i Canada, Australia og Chile. Hva med Cevira i China er nÄ alle 300 pasientene innrullet i phase III.
Vi tÄler ikke noe negative nyheter.

Mens vi nordmenn diskuterer prising av PHO sÄ er utlendingene i ferd med Ä overta hele selskapet.
Litt Ä temke pÄ?
Se pÄ prisingen av feks AFG og sammenlign (ca 20 milliarder NOK mot PHO ca 3 milliarder)

Nesten sÄ man skulle tro at noen vet at det blir en positiv overraskelse i morgen

Hva mener du? Sikter du til kursutviklingen sÄ har de to siste dagene vÊrt to skritt tilbake og ett skritt fram. Ingen grunn til hÞye forventninger. PHO er en treg materie. Ned 17% siste Är og oppgitt av de fleste smÄinvestorer. Jeg stÄlsetter meg for morgendagen.

Gikk fra -3,5% i dag til + 3,5%

De europeiske bÞrsene nÞt godt av drahjelp fra USA med oppgang fÞr bÞrs stengning. Alltid ergret meg over hvor avhengig andre bÞrser er av det amerikanske. :face_vomiting: Og nÄ i skrivende stund gÄr USA i rÞdt og setter tonen for i morgen. :face_with_head_bandage:

Ufff
 veldig skuffende q1 tall. 
.og en temmelig «nedtonet» og defensiv rapport. Hvordan vil markedet reagere pĂ„ dette ?