Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

2 Likes

De nevner ikke Cevira.
Cervira fase 3 kina blir mulig ferdig sent i Ă„r.
18m$ ved godkjenning evnt noe mindre av totalen 18m ved endpoint achieved.
Med store deler av kina stemgt ned, bĂžr det forsatt skje mileĂŠler med Cevira neste Ă„r.

Cysview mÄtte ogsÄ ut i fase 3 kina. Oppstart godkjent. Men muligens ikke startet. SÄ da ligger vel cysview kina bak cevira i lÞypa.

Ser mange her inne nevner Cevira. Jeg tror man bare Ă„ mĂ„ godta at de fleste ser pĂ„ Cevira som en “free call option”. Personlig gjĂžr jeg det ogsĂ„, for hvordan verdsetter du det? De har jo selvfĂžlgelig milestone payments som man kan verdesette men.

Men jeg ser pÄ det som meget positivt Ä ha en free call option som Cevira.

Ikke uenig.
Derfor greit at meglerhus ikke har det pÄ triggerlista og verdisetting fÞr etter trigger intreffer.

1 Like

Ser frem til Q1 rapporten nÄ. Har en fÞlelse av at Pho denne gangen overrasker positivt ift forventninger, med kurs rundt 110,-
De bÞr kunne vise en betydelig fremgang fra q1-2021 pÄ 82 mill. Mtp at pandemien har avtatt kraftig i USA og Europa de siste 2-3 mnd, tror jeg vi ser en sterk ny giv med Þket tilgjengelighet og pasientbehandling, sÊrlig i USA. Ikke overrasket om vi passerer 100 mill kr i inntekt for kvartalet, og med svÊrt hyggelige forventninger for innevÊrende kvartal.
(Men noen konkret guiding fÄr vi neppe fÞr i november)
I tillegg er vi pÄ trappene med de nye skopene, hvor Dan ganske sikkert vil understreke en betydelig pipeline for utplasseringer de neste mÄnedene.
Fremover er det ogsÄ grunn til Ä forvente eksekvering av M&A strategien. Det kan gi en skikkelig boost mtp robusthet og vekstpotensial for Pho.

Som sagt, ser frem til Dan sin presentasjon og perspektiv for 2022/23 !

Da datt vi gjennom “gulvet”. HĂ„per ikke det blir nytt motstandsnivÄ 

StÞtte pÄ 100?

Ikke noe Ä stresse med. Dette er etter alle solemerker en kraftig overreaksjon - pÄ beskjedent volum. Men - hvem vet? :wink:

Det gÄr fortregt med PHO for Þyeblikket tenker jeg
 Bunnlinje er ikke riktig enda. Og det er vel det teller i dagens market.

Kursen i PHO kommer tilbake, er jo ikke akkurat fest pÄ verdens bÞrser for tiden.

NĂ„ har de 3,406,059.00 aksjer.

Jeg har spurt det deg fĂžr. Hvor kommer fra at det er 100% Briarwood?

Betalende medlemmer ser dette dokumentert her:
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pho_ol?date=2022-04-25

1 Like

De kunne spart seg for “Aksjen er ikke veldig rimelig i dag” :thinking:

Ja, det hĂžrtes litt merkelig ut Ă„ si. Idag ble den ihvertfall “veldig rimelig”. Av en eller annen grunn.
Oppsiden til Nornes kursmÄl er nÄ 33%.

Norne har aldri vÊrt blant de meglerhusene jeg har vurdert som helt «der oppe» men de er jo blant de fÄ som dekker PHO. Ja, litt merkelig kommentar ja. De mener vel i forhold til dagens inntjening, men alle aksjer prises vel i sÊrdeleshet etter potensiell vekst.

Den var jo ikke veldig rimelig i forhold til kursmĂ„let. Da dette ble skrevet var kursen 115, sĂ„ da var det “bare” 20% igjen til riktig prising iflg. Norne.
Mange investorer (smÄ ihvertfall) synes en oppside pÄ 20% er lite Ä jage etter.

For Ä vÊre helt Êrlig synes jeg de analysene er spinkle greier. De 3 triggerne de snakker om kjenner nesten alle aksjonÊrene til. De bringer ikke noe nytt og spennende inn i analysene sine. Men det er kanskje ikke sÄ mye Ä ta av heller.

NĂ„r man ser pĂ„ Photocure med en markedsverdi pĂ„ 3 milliarder, sĂ„ er jo selskapet priset ganske hĂžyt ifht at de enda ikke tjener penger enda. Aksjen er en growth story og man mĂ„ jo kunne si at det er priset inn at de skal begynne Ă„ lykkes snart? De forskjellige analysene beregner jo kursmĂ„l ut i fra net earnings, og der gjĂžr Photocure det enda sĂžrgelig dĂ„rlig. Ergo “ikke veldig rimelig”.

Sant det. At man aldri lÊrer Ä ta gevinst. Den faller hardt tilbake alltid etter en periode med opptur. Er nok sirup med en del hÄpefullt vi blir servert denne gangen ogsÄ.

Synes ikke 7 ganger sales er sÄ dyrt for et selskap som hadde 50% vekst (fÞr covid) og 95% bruttomarginer :slight_smile:

2 Likes