Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

95% marginer som brukes pÄ salgsapparatet :slight_smile:

Det skalerer nok fint etterhvert, fÄr vi hÄpe :slight_smile:

Da er det bare dagen i dag med handel fÞr vi fÄr Q1 resultatet. Hadde smakt med noen gode nyheter, omsetningen over 100 mill og positiv bunnlinje. i tillegg gode nyheter angÄende tilgang til sykehusene, gode salgs prognoser og ikke minst at KS er klar til Ä levere de nye systemene. Hadde vÊrt Ok Ä fÄtt hÞre at det er en lang venteliste pÄ disse. I EU positiv salgsutvikling, det samme i Canada, Australia og Chile. Hva med Cevira i China er nÄ alle 300 pasientene innrullet i phase III.
Vi tÄler ikke noe negative nyheter.

Mens vi nordmenn diskuterer prising av PHO sÄ er utlendingene i ferd med Ä overta hele selskapet.
Litt Ä temke pÄ?
Se pÄ prisingen av feks AFG og sammenlign (ca 20 milliarder NOK mot PHO ca 3 milliarder)

Nesten sÄ man skulle tro at noen vet at det blir en positiv overraskelse i morgen


Hva mener du? Sikter du til kursutviklingen sÄ har de to siste dagene vÊrt to skritt tilbake og ett skritt fram. Ingen grunn til hÞye forventninger. PHO er en treg materie. Ned 17% siste Är og oppgitt av de fleste smÄinvestorer. Jeg stÄlsetter meg for morgendagen.

Gikk fra -3,5% i dag til + 3,5%

De europeiske bÞrsene nÞt godt av drahjelp fra USA med oppgang fÞr bÞrs stengning. Alltid ergret meg over hvor avhengig andre bÞrser er av det amerikanske. :face_vomiting: Og nÄ i skrivende stund gÄr USA i rÞdt og setter tonen for i morgen. :face_with_head_bandage:

Ufff
 veldig skuffende q1 tall. 
.og en temmelig «nedtonet» og defensiv rapport. Hvordan vil markedet reagere pĂ„ dette ?

ja men bra resultat for mars

Det kommer bedre tider for Photocure. Det er bare Ä vÊre tÄlmodig.

Pandemien i USA spesielt har satt selskapets utvikling og inntjening noen kvartaler tilbake i tid.
Dette er ikke noe nytt, dog enig i at tallene isolert sett med fordel kunne vĂŠrt bedre.
Tenker de er tilbake pÄ sporet fra q3/q4

TÄlmodig, joda. Men tror tilliten til Dan kan begynne Ä slÄ sprekker etter hvert. Jeg synes ikke det ser like lyst ut for innevÊrende Är, og strategien med Ä «stÄ an av» over en sÄ lang periode synes ikke like betryggende lenger. Stadig mÄ vi registrere at vi «mister» et Ärs fremdrift av ulike Ärsaker (eksterne og interne). Ser at de nÄ, iallefall med det jeg har lest hittill, velder en mer nÞktern vurdering av fremtiden.
Dan bÞr virkelig vÊre mer fremoverlent i dagens presentasjon i ettermiddag, og han mÄ bedre kunne forsvare pengebruken nÄr topplinjeveksten svikter fullstendig.

1 Like

Rapporten er ikkje verre enn ein kunne anta. Alle signal frÄ selskapet er at det har gÄtt trÄtt pga. covid.

Eit lyspunkt er at det er seld fleir flexiscope enn det har vore gjort sidan Q420.

For min del ser eg pÄ Q1 som eit kvileskjer, sÄ er det berre Ä sjÄ fram til Q2-rapporten, for Ä sjÄ om salget fortsett i same retning som mars-tala tyder pÄ. I tillegg blir det spanande Ä sjÄ om dei nye Carl Stortz-scopa vil vise igjen i salget allerede frÄ neste Q2.

Jeg synes dette ser riktig bra ut tbh - jobber seg ufortrĂždent videre

6 Likes

SmitteÞkningen satte en brems pÄ inntektene til Photocure

aksjelive.e24.no

Photocures brutto driftsresultater falt kraftig i Ärets tre fÞrste mÄneder, ifÞlge kvartalsrapporten lagt frem onsdag morgen.

  • Brutto driftsresultat endte pĂ„ negative 13,9 millioner kroner for kvartalet, ned fra 18,1 millioner kroner i fĂžrste kvartal i fjor.

  • De totale inntektene til selskapet landet pĂ„ 81,4 millioner kroner i Ă„rets fĂžrste kvartal, ned fra 88,2 millioner kroner sammenlignet med Ă„ret fĂžr.

I bÞrsmeldingen skriver Photocure-sjef Dan Schneider at selskapet hadde en vanskelig start pÄ Äret grunnet spredningen av omikron-varianten som forÄrsaket problemer knyttet til tilgang og bemanning i bÄde de amerikanske og europeiske segmentene.

– Mars viste en sterk bedring da omicron-varianten begynte Ă„ lĂžse seg, men gjenvĂŠrende bemanningsmangel fortsetter Ă„ pĂ„virke virksomheten, skriver Schneider i meldingen.

Dette var skuffende greier dessverre.

Asieris som er hÄpet som gir lys i tunnelen.

Opps. Over 10% ned fra start?

Vi som bor i Norden har ingen fĂžlelse med hvordan tilstanden er der ute, med mindre man oppsĂžker det selv.

USA, Canada, deler av Europa har i stor grad fram til april vĂŠrt veldig begrenset av ekstreme covid-regler.

Bare jeg som ikke fÄr opp noen dagskurs for Photocure ennÄ?