Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ja føler det samme, men vil forundre meg mye om vi ikke snur her. Ser ut for at PHO er et yndet short objekt. Det er helt tydelig at det er algoritmer som kjører dette og selger på kjøp hele tiden. Tydelig og at de har midler til å gjøre det.

Det var den råeste slutt handelen jeg har sett i PHO, nær 100 000 aksjer gikk. Det var vel det som skulle til for å forsvare 101. som sist. Her er det bare å være med på fortsettelsen. God helg.

2 Likes

skjedde mye kursmessig i pho i dag.
Hvordan tolke dette?

Stopp loss raid?
annet?

Nothingburger

Trolig pga. innløsning/opprettelse av opsjoner i dag 17.juni.

PHO blir ikke med på noe som helst om dagen. Helt dødt😡 Klarer ikke la være, men frustrerende å ha låst opp masse cash her som det er nå

Ja enig med deg, men tror at her er det bare å ha tålmodighet. Ser at de 50 største øker nå 68,51%. Er nå snart 2 år siden signeringen med Asieris må komme noe derfra om ikke altfor lenge.

PHO er opp 270% på 5 år. En knallinvestering - intet mindre!! Ha tålmodighet…

3 Likes

Ja, dette er som forventet (ref mine tidligere innlegg). Tålmodighet er stikkordet, og utover senhøsten er det store muligheter for at aksjen skyter fart igjen, men det er bare min personlige vurdering. Men, alt kan skje - når som helst :wink:

@Netromo , vet ikke om man skal se på de siste 5år. Siste 2år har de en hyggelig avkastning, men !! … har også hatt 2 år med tap. DS får problemer med dagens inflasjon til å få kostnader dekket.

Jeg tror med dagens markedet om det er fair eller ikke … tror jeg at vi kommer på støtte i 80tallet før vi snur opp.

Ok :+1:

Såpass ja, ikke akkurat oppløftende. Trodde de hadde super marginer, at det handler om å få opp volumet mest

Hva mener du med det?

Hvilke kostnader?

Vil tro prisene til PHO blir inflasjonsjustert som alt annet i verden.

• sales rep.
  • reising
  • etablering
  • kostnad product
  • å øke pris på pharma produkter er ofte vanskeligere enn man vet
  • ny opplæring på nye maskiner
  • nye maskiner blir dyrdere enn antatt og kommer derfor mindre fort på plass enn trodd.

Hvorfor tror du @Hayen at plutselig etter isch 8 år med tap PHO skal klarer i dagens verden å skaffe positive resultater.

Dette er ikke inflasjon, men lønnskostnader

Og dette er hva?

Med margin på >90%,så er materialkostnaden en liten del

Dette er ikke inflasjon, men en konsekvens av økt kostnadsbase

Igjen, dette er lønnskostnader. Man kan forsåvidt argumentere for at kostnadene synker med nytt utstyr. Vi må kunne anta at KS sine nye scope er enklere å operere enn de gamle. Rutine for bytte av pære utgår f. Eks

Dette er surrete. Kostnadene for nye maskiner er utenfor phos anliggende.

Pho kunne veldig lett gått med betydelig overskudd pt.

5 Likes

Ok. Det er dine synes punkter.

Dette har ikke noe med synspunkter å gjøre.
Det er elementær forståelse av selskapet og makro/mikroøkonomi

2 Likes

Dette var da PHO stod isch på 150 (juni 2021) ? Synespunkt eller forståelse av selskapet og makro/mikroøkonomi?

Ja, også kom det en pandemi.

Det fundamentale er fremdeles sterkt. Progresjonen har fått en pause som aksjemarkedet selvfølgelig ikke liker.