Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Enig i det meste av hva du skriver.
For min del framstår det også merkelig at den alminnelige “småsparer” overhodet tør nærme seg disse selskapene og det værste er at det er disse det skrives desidert mest om på tekinvestor, et paradoks av de større.
Kursmessig en katastrofe å ha vært innom BergenBio, Targovax, Nordic Nanovector og ikke minst Pcib.

Heldigvis har jeg lært, men faen det kostet og det til tross for at jeg kastet kortene i Pcib over 30, Bergen Bio høyt 20 tall, Nano lavt 20 tall og targo husker jeg ikke(sikkert fortrengt dritten)

AZT, Medistim og Pho har utviklet seg bra, de to førstnevnte desidert best, biotek er ikke for annet enn spesielt interesserte.
Observe har produkter og virker attraktivt priset nå, men mye der minner om Pho, tungt, ressurskrevende og kostbart å få gang på salget.

2 Likes

https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-announces-publication-of-cevira-study-protocol-on-bmj-open-93

4 Likes
2 Likes

Er det noen som kan utdype hva dette betyr, ingen resultater så langt slik jeg leser det. Hva er det nye i denne CEVIRA-STUDY-PROTOCOL?

Ingen resultater som publiseres, dette er en gjennomgang av studiens oppsett. En forklaring av legemiddelet, inklusjonskriterier, indikasjonen etc etc :slight_smile:

1 Like

Meldingen ble ikke tatt imot med entusiasme av markedet, hva beror det på? Mulig som meg at de oppfatter ikke grunnen til denne meldingen,

Vi befinner oss i et marked som ikke lar seg begeistre. Nesten ingen omsetning. De store har vel stort sett posisjonert seg.

Tror ikke kursen i dag har noe med denne artikkelen å gjøre. Det eneste jeg kan se som skulle få noen til å rynke på nesen er at de rekrutterer i Russland og Ukraina. Men kun 80-ish pasienter totalt i Europa, 300 i Kina. Dessuten ble artikkelen sendt inn i februar, og sier ingenting om rekrutteringsstatus, så det er generelt veldig lite som kan konkluderes med mtp rekruttering ut i fra artikkelen

1 Like

Det er hvert fall to som har tro på PHO fremover. MS for Briarwood med 12,63% og SEB. SEB har 9 forskjellige konto blant de 50 største aksjonærene med totalt 12,83%. Dette er fra listen i dag.

På ei uke, fredag til fredag. Største bevegelser blant topp 20:

THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV BEL +62.000 aksjer.

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB SWE +31.000 aksjer.

RBC INVESTOR SERVICES BANK S.A. IRL +15.000 aksjer.

JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON GBR -19.000 aksjer.

Økning blant topp 20.
03.06.2022: 13.059.792 aksjer 48,41%

10.06.2022: 13.149.099 aksjer 48,74%

Det er hektisk aktivitet på alle biotek trådene unntatt PHO. Her ble det meldt i dag om overveiende sannsynlighet for terapeutisk effekt ved bruk av BLC og Hexvix/Cysview. Ikke noen grunn til å skrive av seg usikkerhet, frustrasjon og frykt på Photocure tråden.
Når man med nokså stor sikkerhet kan forutse større salg av Hexvix/Cysview fremover og at Cevira går mot godkjenning, kan man slappe av.

1 Like

Ja, PHO faller ikke idag, takket være den gode meldingen?
Men bortsett fra det ser det mørkt ut for børs og aksjer. Hovedsaklig takket være Putin. Han har satt seg selv, og hele vesten i en fryktelig vanskelig situasjon. Ikke lett å være optimist nå.

Det ser ut som få er klar over at diskusjonen om sannsynligheten for at BLC med Hexvix blir fremtidens SOC har i dag økt betraktelig.

Photocure knuser hovedindeksen med 5% på en hylsur dag, nice.

7 Likes

5 års trenden er ikke vond å se på heller.
Vi har tjent gode penger i PHO og alt tilsier at det vil vi fortsette med også.

Undres iblant på om hoderegningene er helt feil men bankkontoen viser det den , vi tjener faktisk penger vi langsiktige i Photocure.

KINA er stikkordet. :sunglasses:

Dette er fjerde forsøk på å trenge gjennom 110 nivået, det er kjøpere tilstede ser at en konto DNB har komt inn på listen med 140 000 aksjer etter kjøp på 25 000 aksjer. Er usikker på om nivået blir vanskeligere eller lettere å trenge igjennom etter flere forsøk.

Hovedregelen er at det er veldig bullish at den ligger og jobber oppunder en motstand på denne måten:

Bullish Ascending Triangle

6 Likes

Vi greidde ikke trenge gjennom 110 denne gangen heller og måtte ned til 100 igjen.
Det jeg lurer på er hva som har skjedd med lanseringen av de nye scopene i US. I Q1 presentasjonen står følgende;
Karl Storz blue light system anticipated to launch throughout the U.S. in the second quarter of 2022,
Er det noen som har sett noe til det?

S&P500 er ned 11% på fem dager, det jeg lurer på er hva photocure har gjort som fikk S&P til å falle så mye?!? Hmm.

Noen må gå

1 Like

Hehe, jaaa men samtidig er det jo faktisk et ganske interessant og legitimt spørsmål! Hvordan ligger det an mtp utrulling av de nye skopene? Ble vel sagt at PHO og KS skulle kjøre en felles launch av disse hvis jeg ikke husker feil?:slight_smile: