Det er hektisk aktivitet pÄ alle biotek trÄdene unntatt PHO. Her ble det meldt i dag om overveiende sannsynlighet for terapeutisk effekt ved bruk av BLC og Hexvix/Cysview. Ikke noen grunn til Ä skrive av seg usikkerhet, frustrasjon og frykt pÄ Photocure trÄden.
NÄr man med noksÄ stor sikkerhet kan forutse stÞrre salg av Hexvix/Cysview fremover og at Cevira gÄr mot godkjenning, kan man slappe av.
Ja, PHO faller ikke idag, takket vĂŠre den gode meldingen?
Men bortsett fra det ser det mÞrkt ut for bÞrs og aksjer. Hovedsaklig takket vÊre Putin. Han har satt seg selv, og hele vesten i en fryktelig vanskelig situasjon. Ikke lett Ä vÊre optimist nÄ.
Det ser ut som fÄ er klar over at diskusjonen om sannsynligheten for at BLC med Hexvix blir fremtidens SOC har i dag Þkt betraktelig.
5 Ärs trenden er ikke vond Ä se pÄ heller.
Vi har tjent gode penger i PHO og alt tilsier at det vil vi fortsette med ogsÄ.
Undres iblant pÄ om hoderegningene er helt feil men bankkontoen viser det den , vi tjener faktisk penger vi langsiktige i Photocure.
KINA er stikkordet.
Dette er fjerde forsÞk pÄ Ä trenge gjennom 110 nivÄet, det er kjÞpere tilstede ser at en konto DNB har komt inn pÄ listen med 140 000 aksjer etter kjÞp pÄ 25 000 aksjer. Er usikker pÄ om nivÄet blir vanskeligere eller lettere Ä trenge igjennom etter flere forsÞk.
Hovedregelen er at det er veldig bullish at den ligger og jobber oppunder en motstand pÄ denne mÄten:
Bullish Ascending Triangle
Vi greidde ikke trenge gjennom 110 denne gangen heller og mÄtte ned til 100 igjen.
Det jeg lurer pÄ er hva som har skjedd med lanseringen av de nye scopene i US. I Q1 presentasjonen stÄr fÞlgende;
Karl Storz blue light system anticipated to launch throughout the U.S. in the second quarter of 2022,
Er det noen som har sett noe til det?
S&P500 er ned 11% pÄ fem dager, det jeg lurer pÄ er hva photocure har gjort som fikk S&P til Ä falle sÄ mye?!? Hmm.
Noen mÄ gÄ
Hehe, jaaa men samtidig er det jo faktisk et ganske interessant og legitimt spÞrsmÄl! Hvordan ligger det an mtp utrulling av de nye skopene? Ble vel sagt at PHO og KS skulle kjÞre en felles launch av disse hvis jeg ikke husker feil?
Lurer pÄ det samme
Det er vel nÄ og fremover det burde ta ganske sÄ bra av
Svar pÄ spÞrsmÄlet ditt er at informasjon om utplassering kan komme nÄr som helst. Ikke som bÞrsmelding, tror jeg, men som info. Photocure er ikke kjent for Ä slÄ pÄ jungeltrommer i hytt og vÊr. Saklig info er ok det.
Noen som har hÞrt pÄ som kan gi kort ref?
Etter 14 dager er vi tilbake til 101, som har vÊrt ca stÞttenivÄ i lengre tid. Vi har vÊrt opp i 120 og tilbake, og nÄ 110 og tilbake. Dette til tross for stÞrre sannsynlighet for terapeutisk effekt pÄ bruk av BLC og Hexvix enn tidligere (les artikkel). PÄ tross av sikker utrulling av Cevira i en ikke for lang tidsperspektiv. Og pÄ tross av snarlig utrulling av de nye scopene og dermed stÞrre forbruk av Cysview/Hexvix.
Selskapet er ikke belÄnt, sÄ renteoppgang skader ikke. Ikke behov for emisjon, pengene i kassa bÞr dekke frem til lÞnnsom drift og milepÊl utbetalinger og royalties kan ventes fra Asieris. SOC blinker i det fjerne for BLC med Cysview/Hexvix.
Ingen grunn til Ă„ miste nattesĂžvnen om du er investert i Photocure.
SÄ lenge de kan vise til solid vekst fremover sÄ er jeg enig med deg
Det blir spennende i dag om stĂžtten ved 101 holder, utrolig med ivrige algoritmer i dag og som kjĂžrer kursen nedover. Vi er nok avhengig av hva de store aksjonĂŠrene bestemmer seg for at nok er nok.
Hvis det er noen som har god kontakt med DS eller informasjonssjefen i US hadde det vÊrt flott om dere kunne spÞrre om nÄr denne felles lanseringen skal finne sted.
Kjenner at jeg begynner Ă„ bli lei denne berg-og-dale-bane kjĂžringen nĂ„. Hver gang det ser ut til Ă„ âgĂ„ likarâ sĂ„ dundrer den ned igjen
En blir lei nÄr en ikke klarer Ä utnytte svingningene. Kunne ha gjort noen kroner pÄ det ja. I stedet sÄ blir man bare sittende.