Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Skulle tro at det er fristende for selskapet å tilbakekjøpe aksjer når de sitter på innsiden og vet potensialet framover.
Trist at det er få på nisselue børsen som skjønner at BLC blir Standard of Care, og at Cevira kommer til å gi milliard inntekter.
Photocure kunne med fordel noteres på den amerikanske børsen, der hvor de største inntektene og den største satsningen er når det gjelder Cysview/Hexvix.
Når det gjelder finansielt ligger selskapet godt an med milepæutbetaling fra Asieris og økende lønnsomhet på salget av Hexvix. Så faren for emisjon er utelukket. Noe jeg ikke kan si om de fleste andre biotek selskapene på Oslo Børs.

Nei, det er ikke fristende for et selskap som fremdeles går med underskudd å kjøpe egne aksjer.
Om det ville hjulpet å være notert i USA er et åpent spørsmål. Sektoren har opplevet et historisk fall der borte, så at det hangler også her hjemme er kanskje ikke så rart?
Det er energi som har oppmerksomhet nå.

1 Like

Lol - når du er inne blir BLC standard of care? :stuck_out_tongue:

Har mildt sagt hørt en annen tone fra deg når du er ute.

Det er godt å vite når noen er inne eller ut. Det er mange som opererer med falsk agenda.

Det svinger i begeistring og frustrasjon på tvers av om man er inne eller ute. Synes synd på Nano gjengen i dag.
Etter min overbevisning vil ikke Photocure oppleve slike negative bomber som selskaper uten kommersielle produkter kan få. Det er svingninger i aksjekursen i Photocure, men over tid er det stigning. Litt dødt for biotek gjengen men man slipper de store overraskelsene. Tross alt kommer penger inn i kassa via salg, ikke via emisjoner.

Kreinh, jeg fastholder mine tidligere innlegg etter det skuffende q1 resultatet, og dertil nokså nøkterne vurderinger for q2 (slik jeg tolket DS). Jeg er imidlertid godt fornøyd med at Pho holder seg på nivå 100, og at vi foreløpig ikke ser redusert eksponering av betydning blant topp 20 +. Om ikke vi får kursdrivende meldinger tror jeg ikke på en vesentlig oppgang før Dan kan presentere et positivt og sunt resultat/vekst. Realistisk tror jeg det kan vises på q4-22 resultatene.

Hvordan tolker du dette tilbakekjøps programmet? Et kjøps signal eller salgs signal?
Ser hvert fall ut til å ha livnet litt på omsetningen.

Teoretisk positivt, men tviler på noe effekt (løfte kursen) i denne sammenheng, annet enn høyst kortvarig.

Ja de 36000 nå frem til 15.juni tror jeg også har liten effekt på kursen, men fortsetter de kjøpet som de har fullmakt til blir det noe annet.

Ingen vits i å kjøpe på høyeste i dag, veldig ivrig selger på 101, bare ligge å ta imot.
Merkelig dag, omsatt 136 000 aksjer nesten alle på kjøper kurs.

Schneider eier nå 100.000 aksjer noe som burde gi han en solid egeninteresse i høyere kurs.

Det er ikke hver dag du ser innsidekjøp i Photocure.

Dan Schneider, President and CEO, has purchased 29,435 shares
Erik Dahl, CFO, has purchased 5,887 shares

3 Likes

Kult, da var det faktisk verdt å se litt nærmere på meldingen allikevel :grinning: Blir som et vanlig innsidekjøp altså ?

Hvordan ville markedet stille seg til en fusjon mellom photocure og PCIB?

Teknologien har jo samme opphav.
Var det riktig av PHO under forrige CEO (hestdal) å selge seg ut av PCIB?

Finansieringen av medisiner under utvikling i tidelig fase skjer gjennom børsen (emisjoner) og en må spørre seg selv om dette er rette måte å gjøre det på. Når en ser på PCIB sin ferd så langt som har en utrolig spennende teknolog og et nærmest amatørmessig forsøk på å bringe et produkt til markedet (å skylde på covid blir for enkelt) så er det et under at medisin lar seg skape under slike forhold.
PCIB maktet ikke å skape entusiasme for sin clinical trial innen bile duct canser og det var ikke noe rart slik de definerte deltakerkravene.

Dette er jo bare synsing men hva skulle til for at få photocure og PCIB til å fusjoere og hva ville det bety , egentlig?

Tror markedet hadde stilt store spørsmålstegn til noe slikt. Først skille lag for å rendyrke. For så å fusjonere igjen senere etter å ha blåst millioner på forskning.

Photocure er i ferd med å kunne få gjennombruddet sitt etter 2 år med Covid, og X antall år før der igjen med diverse utfordringer.

Trenger ikke å få ett bunnskrapt PCIB på toppen igjen, som man fremdeles ikke helt vet hvor skal.

Selskapet har utspring i professor Kristian Bergs forskning på Radiumhospitalet og var fra starten i 2000 en del av Photocure. Men teknologien var så spesiell og ulik at de etterhvert ble skilt ut som eget selskap.

3 Likes

Følger ikke tråden daglig så dersom denne er delt her tidligere vennligst se bort fra den.

4 Likes

Blitt stille her nå, ser at det er flere som har solgt seg helt eller delvis ut. De 50 største sitter i ro inkludert MS med ca.68%. SEB og RBC kjøper og en ny inn på listen BNP Paribas med 100 000 aksjer.

Ved utgangen av 2020 var det 6716 eierposter i PHO. Året etter var dette redusert med over 1600 til 5062. Regner med at denne utviklingen har fortsatt inneværende år og at det er de små som faller fra.
Kan de komme tilbake, eller er det like godt at de holder seg unna?

Like greit at de holder seg unna. Jeg har lest meg opp på trådene; NANO/ PCIB/BergenBio osv. For en sorry gjeng som skriver stort sett for å oppmuntre hverandre til å holde ut, og finner fellesskap og trøst i at de er sammen om å sitte på første klasse på Titanic. Har du ikke ferdig produkt å selge er det alt for stor risiko da du ikke kan garantere at forskningen blir vellykket. Nå i disse tider blir usikkerhet straffet på børsen.
Photocure har suksess med Hexvix/Cysview og Cevira har også overveiende sannsynlighet for suksess. Det tror jeg vil gjenspeile seg i aksjekursen fremover.

Suksess? De tjener enda ikke penger, hvor mange år har Hexvix/Cysview vært i markedet?
Det sagt er jeg positiv til utviklingen Pho har hatt de siste årene, men det er fortsatt røde tall…