Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Like greit at de holder seg unna. Jeg har lest meg opp pÄ trÄdene; NANO/ PCIB/BergenBio osv. For en sorry gjeng som skriver stort sett for Ä oppmuntre hverandre til Ä holde ut, og finner fellesskap og trÞst i at de er sammen om Ä sitte pÄ fÞrste klasse pÄ Titanic. Har du ikke ferdig produkt Ä selge er det alt for stor risiko da du ikke kan garantere at forskningen blir vellykket. NÄ i disse tider blir usikkerhet straffet pÄ bÞrsen.
Photocure har suksess med Hexvix/Cysview og Cevira har ogsÄ overveiende sannsynlighet for suksess. Det tror jeg vil gjenspeile seg i aksjekursen fremover.

Suksess? De tjener enda ikke penger, hvor mange Är har Hexvix/Cysview vÊrt i markedet?
Det sagt er jeg positiv til utviklingen Pho har hatt de siste Ärene, men det er fortsatt rÞde tall

Enig i det meste av hva du skriver.
For min del framstĂ„r det ogsĂ„ merkelig at den alminnelige “smĂ„sparer” overhodet tĂžr nĂŠrme seg disse selskapene og det vĂŠrste er at det er disse det skrives desidert mest om pĂ„ tekinvestor, et paradoks av de stĂžrre.
Kursmessig en katastrofe Ă„ ha vĂŠrt innom BergenBio, Targovax, Nordic Nanovector og ikke minst Pcib.

Heldigvis har jeg lĂŠrt, men faen det kostet og det til tross for at jeg kastet kortene i Pcib over 30, Bergen Bio hĂžyt 20 tall, Nano lavt 20 tall og targo husker jeg ikke(sikkert fortrengt dritten)

AZT, Medistim og Pho har utviklet seg bra, de to fĂžrstnevnte desidert best, biotek er ikke for annet enn spesielt interesserte.
Observe har produkter og virker attraktivt priset nÄ, men mye der minner om Pho, tungt, ressurskrevende og kostbart Ä fÄ gang pÄ salget.

2 Likes

https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-announces-publication-of-cevira-study-protocol-on-bmj-open-93

4 Likes
2 Likes

Er det noen som kan utdype hva dette betyr, ingen resultater sÄ langt slik jeg leser det. Hva er det nye i denne CEVIRA-STUDY-PROTOCOL?

Ingen resultater som publiseres, dette er en gjennomgang av studiens oppsett. En forklaring av legemiddelet, inklusjonskriterier, indikasjonen etc etc :slight_smile:

1 Like

Meldingen ble ikke tatt imot med entusiasme av markedet, hva beror det pÄ? Mulig som meg at de oppfatter ikke grunnen til denne meldingen,

Vi befinner oss i et marked som ikke lar seg begeistre. Nesten ingen omsetning. De store har vel stort sett posisjonert seg.

Tror ikke kursen i dag har noe med denne artikkelen Ä gjÞre. Det eneste jeg kan se som skulle fÄ noen til Ä rynke pÄ nesen er at de rekrutterer i Russland og Ukraina. Men kun 80-ish pasienter totalt i Europa, 300 i Kina. Dessuten ble artikkelen sendt inn i februar, og sier ingenting om rekrutteringsstatus, sÄ det er generelt veldig lite som kan konkluderes med mtp rekruttering ut i fra artikkelen

1 Like

Det er hvert fall to som har tro pÄ PHO fremover. MS for Briarwood med 12,63% og SEB. SEB har 9 forskjellige konto blant de 50 stÞrste aksjonÊrene med totalt 12,83%. Dette er fra listen i dag.

PĂ„ ei uke, fredag til fredag. StĂžrste bevegelser blant topp 20:

THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV BEL +62.000 aksjer.

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB SWE +31.000 aksjer.

RBC INVESTOR SERVICES BANK S.A. IRL +15.000 aksjer.

JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON GBR -19.000 aksjer.

Økning blant topp 20.
03.06.2022: 13.059.792 aksjer 48,41%

10.06.2022: 13.149.099 aksjer 48,74%

Det er hektisk aktivitet pÄ alle biotek trÄdene unntatt PHO. Her ble det meldt i dag om overveiende sannsynlighet for terapeutisk effekt ved bruk av BLC og Hexvix/Cysview. Ikke noen grunn til Ä skrive av seg usikkerhet, frustrasjon og frykt pÄ Photocure trÄden.
NÄr man med noksÄ stor sikkerhet kan forutse stÞrre salg av Hexvix/Cysview fremover og at Cevira gÄr mot godkjenning, kan man slappe av.

1 Like

Ja, PHO faller ikke idag, takket vĂŠre den gode meldingen?
Men bortsett fra det ser det mÞrkt ut for bÞrs og aksjer. Hovedsaklig takket vÊre Putin. Han har satt seg selv, og hele vesten i en fryktelig vanskelig situasjon. Ikke lett Ä vÊre optimist nÄ.

Det ser ut som fÄ er klar over at diskusjonen om sannsynligheten for at BLC med Hexvix blir fremtidens SOC har i dag Þkt betraktelig.

Photocure knuser hovedindeksen med 5% pÄ en hylsur dag, nice.

7 Likes

5 Ärs trenden er ikke vond Ä se pÄ heller.
Vi har tjent gode penger i PHO og alt tilsier at det vil vi fortsette med ogsÄ.

Undres iblant pÄ om hoderegningene er helt feil men bankkontoen viser det den , vi tjener faktisk penger vi langsiktige i Photocure.

KINA er stikkordet. :sunglasses:

Dette er fjerde forsÞk pÄ Ä trenge gjennom 110 nivÄet, det er kjÞpere tilstede ser at en konto DNB har komt inn pÄ listen med 140 000 aksjer etter kjÞp pÄ 25 000 aksjer. Er usikker pÄ om nivÄet blir vanskeligere eller lettere Ä trenge igjennom etter flere forsÞk.

Hovedregelen er at det er veldig bullish at den ligger og jobber oppunder en motstand pÄ denne mÄten:

Bullish Ascending Triangle

6 Likes

Vi greidde ikke trenge gjennom 110 denne gangen heller og mÄtte ned til 100 igjen.
Det jeg lurer pÄ er hva som har skjedd med lanseringen av de nye scopene i US. I Q1 presentasjonen stÄr fÞlgende;
Karl Storz blue light system anticipated to launch throughout the U.S. in the second quarter of 2022,
Er det noen som har sett noe til det?