Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Schneider eier nå 100.000 aksjer noe som burde gi han en solid egeninteresse i høyere kurs.

Det er ikke hver dag du ser innsidekjøp i Photocure.

Dan Schneider, President and CEO, has purchased 29,435 shares
Erik Dahl, CFO, has purchased 5,887 shares

3 Likes

Kult, da var det faktisk verdt å se litt nærmere på meldingen allikevel :grinning: Blir som et vanlig innsidekjøp altså ?

Hvordan ville markedet stille seg til en fusjon mellom photocure og PCIB?

Teknologien har jo samme opphav.
Var det riktig av PHO under forrige CEO (hestdal) å selge seg ut av PCIB?

Finansieringen av medisiner under utvikling i tidelig fase skjer gjennom børsen (emisjoner) og en må spørre seg selv om dette er rette måte å gjøre det på. Når en ser på PCIB sin ferd så langt som har en utrolig spennende teknolog og et nærmest amatørmessig forsøk på å bringe et produkt til markedet (å skylde på covid blir for enkelt) så er det et under at medisin lar seg skape under slike forhold.
PCIB maktet ikke å skape entusiasme for sin clinical trial innen bile duct canser og det var ikke noe rart slik de definerte deltakerkravene.

Dette er jo bare synsing men hva skulle til for at få photocure og PCIB til å fusjoere og hva ville det bety , egentlig?

Tror markedet hadde stilt store spørsmålstegn til noe slikt. Først skille lag for å rendyrke. For så å fusjonere igjen senere etter å ha blåst millioner på forskning.

Photocure er i ferd med å kunne få gjennombruddet sitt etter 2 år med Covid, og X antall år før der igjen med diverse utfordringer.

Trenger ikke å få ett bunnskrapt PCIB på toppen igjen, som man fremdeles ikke helt vet hvor skal.

Selskapet har utspring i professor Kristian Bergs forskning på Radiumhospitalet og var fra starten i 2000 en del av Photocure. Men teknologien var så spesiell og ulik at de etterhvert ble skilt ut som eget selskap.

3 Likes

Følger ikke tråden daglig så dersom denne er delt her tidligere vennligst se bort fra den.

4 Likes

Blitt stille her nå, ser at det er flere som har solgt seg helt eller delvis ut. De 50 største sitter i ro inkludert MS med ca.68%. SEB og RBC kjøper og en ny inn på listen BNP Paribas med 100 000 aksjer.

Ved utgangen av 2020 var det 6716 eierposter i PHO. Året etter var dette redusert med over 1600 til 5062. Regner med at denne utviklingen har fortsatt inneværende år og at det er de små som faller fra.
Kan de komme tilbake, eller er det like godt at de holder seg unna?

Like greit at de holder seg unna. Jeg har lest meg opp på trådene; NANO/ PCIB/BergenBio osv. For en sorry gjeng som skriver stort sett for å oppmuntre hverandre til å holde ut, og finner fellesskap og trøst i at de er sammen om å sitte på første klasse på Titanic. Har du ikke ferdig produkt å selge er det alt for stor risiko da du ikke kan garantere at forskningen blir vellykket. Nå i disse tider blir usikkerhet straffet på børsen.
Photocure har suksess med Hexvix/Cysview og Cevira har også overveiende sannsynlighet for suksess. Det tror jeg vil gjenspeile seg i aksjekursen fremover.

Suksess? De tjener enda ikke penger, hvor mange år har Hexvix/Cysview vært i markedet?
Det sagt er jeg positiv til utviklingen Pho har hatt de siste årene, men det er fortsatt røde tall…

Enig i det meste av hva du skriver.
For min del framstår det også merkelig at den alminnelige “småsparer” overhodet tør nærme seg disse selskapene og det værste er at det er disse det skrives desidert mest om på tekinvestor, et paradoks av de større.
Kursmessig en katastrofe å ha vært innom BergenBio, Targovax, Nordic Nanovector og ikke minst Pcib.

Heldigvis har jeg lært, men faen det kostet og det til tross for at jeg kastet kortene i Pcib over 30, Bergen Bio høyt 20 tall, Nano lavt 20 tall og targo husker jeg ikke(sikkert fortrengt dritten)

AZT, Medistim og Pho har utviklet seg bra, de to førstnevnte desidert best, biotek er ikke for annet enn spesielt interesserte.
Observe har produkter og virker attraktivt priset nå, men mye der minner om Pho, tungt, ressurskrevende og kostbart å få gang på salget.

2 Likes

https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-announces-publication-of-cevira-study-protocol-on-bmj-open-93

4 Likes
2 Likes

Er det noen som kan utdype hva dette betyr, ingen resultater så langt slik jeg leser det. Hva er det nye i denne CEVIRA-STUDY-PROTOCOL?

Ingen resultater som publiseres, dette er en gjennomgang av studiens oppsett. En forklaring av legemiddelet, inklusjonskriterier, indikasjonen etc etc :slight_smile:

1 Like

Meldingen ble ikke tatt imot med entusiasme av markedet, hva beror det på? Mulig som meg at de oppfatter ikke grunnen til denne meldingen,

Vi befinner oss i et marked som ikke lar seg begeistre. Nesten ingen omsetning. De store har vel stort sett posisjonert seg.

Tror ikke kursen i dag har noe med denne artikkelen å gjøre. Det eneste jeg kan se som skulle få noen til å rynke på nesen er at de rekrutterer i Russland og Ukraina. Men kun 80-ish pasienter totalt i Europa, 300 i Kina. Dessuten ble artikkelen sendt inn i februar, og sier ingenting om rekrutteringsstatus, så det er generelt veldig lite som kan konkluderes med mtp rekruttering ut i fra artikkelen

1 Like

Det er hvert fall to som har tro på PHO fremover. MS for Briarwood med 12,63% og SEB. SEB har 9 forskjellige konto blant de 50 største aksjonærene med totalt 12,83%. Dette er fra listen i dag.

På ei uke, fredag til fredag. Største bevegelser blant topp 20:

THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV BEL +62.000 aksjer.

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB SWE +31.000 aksjer.

RBC INVESTOR SERVICES BANK S.A. IRL +15.000 aksjer.

JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON GBR -19.000 aksjer.

Økning blant topp 20.
03.06.2022: 13.059.792 aksjer 48,41%

10.06.2022: 13.149.099 aksjer 48,74%