Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Tilbakeblikk. Artikkel fra 02.07.2019

Er cevira tillagt noen selskapsverdi så langt?
Avtalen med kina har en mulig verdi opp mot 2.1 milliard NOK for PHO.
Er dette kun for kina eller er denne summen inklusiv andre land / kontigenter også?
Jeg leser det dithen at 2,1 kun gjelder kina ??

Så hva sier de kliniske dataene ?
Klippet denne ut av artikkelen.

“Cevira har under kliniske studier vist høy effekt.”

Og når får vi svaret om den kliniske studien holder hva vi tror?
Innen 2022 ifølge denne artikkelen.

Sitter med mine PHO-aksjer i nedover-bakke og oppover-bakke og tenker hele tiden om jeg skal selge ved fortjeneste men så langt så har jeg hele beholdningen.

Hva mener dere?
*er det tid for å selge nå
*når kommer de kinesiske dataene på fase 3 for cevira (innen 2022?)
*oppkjøp
*vekst i 2 kvartal
*osv

PHO har utviklet seg veldig positivt de siste årene etter min mening.(kontoen lyver ikke)
Har en sittet trofast som aksjonær alle disse årene så ender en kanskje opp med å ha utsatt seg for stor risiko uten å høste dersom en kneler nå rett før mållinjen.

Hvor store muligheter mener dere det er for at selskapet på noen års sikt kan vokse seg til en stor og global enhet som det gir trygghet i å sitte i , gjerne med utbytte og flere produkter.

Tror jeg sitter jeg.

1 Like

Svaret på det bør vi ha allerede inneværende år. Både tydelige tegn på fornyet vekst med overskudd. Og ikke minst ny offensiv guiding.
De har holdt på i 30 år neste år.

Men på de 30 årene betalte de også ekstraordinært utbytte ved salget av Metvix

Og børsprisingen er opp mangegangeren de siste årene (nederste streken)

2 Likes

min tidsregning for PHO starter den dagen DS ble ansatt :slight_smile:

1 Like

Men ned 30% det siste året. Dagens omsetning på 7000 aksjer og fallende kurs viser at dette ikke akkurat er børsfavoritten for tiden. “Nå må noen gjøre noe” som han sa mannen. :grinning:

Fallende kurs med 7000 aksjer etter 15+ % på 3 dager forteller også at det ikke større aktører som selger :man_shrugging:

Aksjebevegelser topp 20 mellom 20/5 og 31/5:

Skandinaviska Einskilda Banken +27.000

GOLDMAN SACHS INTERNATIONAL GBR +24.000
(overført fra THE BANK OF NEW YORK MELLON Belgia 584.111 aksjer) Idag: 608.039

NORDNET BANK -20.000

JPMORGEN CHASE BANK LONDON +2.500

Ny blant topp 20: SEB CMU/ SECFIN POOLED ACCOUNT med 304.885 aksjer.

Total number owned by top 20:
fra 12.997.051.00 til 13.034.635.00 aksjer (48.18% til 48.32%)

Photocure ASA - Initiation of a share buyback

Oslo, Norway, 1 June 2022: Photocure ASA (" Photocure " or the " Company ") has decided to initiate a buyback of up to 36,000 of its own shares for a total maximum amount of NOK 9,000,000. The buyback program may be carried out in the period from this announcement and until 15 June 2022.

The purpose of the program is to acquire shares that can be used as settlement in the Company’s share-based incentive scheme. Any acquired shares may also be used for subsequent reduction of the capital of the Company or to meet obligations arising from debt financial instruments that are exchangeable into equity instruments in compliance with the EU Market Abuse Regulation article 5, and as approved by the general meeting of the Company.

The buybacks will be made in accordance with the authorisation granted to the board of directors by the Company’s annual general meeting held on 28 April 2022. According to the authorisation, up to 2,697,657 may be purchased at a minimum of NOK 0.50 and a maximum of NOK 250 per share. The authorisation is valid until the annual general meeting in 2023.

All acquisitions under the buyback program will be executed on Euronext Oslo Børs. The execution of any repurchases will depend on market conditions, the buyback programme may be discontinued at any time and the Company may resolve to terminate the buyback programme before the threshold set out above is reached.

Photocure owns 14,846 own shares in the Company as of the date of this announcement.

For further information, please contact:

Photocure
CFO Erik Dahl
Tel: +47 450 55 000
Email: ed@photocure.com

1 Like

Forstår jeg det riktig at de skal kunne kjøpe opp til 2,697,657 aksjer i løpet av et år, er mye penger det.
Tyder på at de ikke er fornøyde med aksjekursen.

“… up to 2,697,657 may be purchased”

Up to 36.000 shares er det melder at de skal kjøpe.
Ikke flere millioner.
Og de skal gjøre seg ferdige fram til 15. juni allerede.

2 Likes

Dette står i børsmeldingen.

1 Like

På aksjonærlisten blant topp 20 fra i går til i dag er eneste forandring:

BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV NOM BEL
625.830,00 4,80% av topp 20 2,32% av total

Opp fra 501.124,00
fra 10 plass til 5 plass

Mystisk :thinking:

Anbefaler deg å kjøpe et abb her inne @kreinh , fungerer meget bra og full oversikt da.

Prøv det ut hvertfall

Ledelsen har fullmakt til å kjøpe aksjer for hele kontant beholdningen; the cash balance at the end of the first quarter 2022 was NOK 285.5 million.
De skal kjøpe 36000 nå frem til 15 juni, etter det kan de annonsere at de skal kjøpe 36000 til eller mer til 1. juli. Slik jeg leser det har de fullmakt til å kjøpe for hele kontantbeholdningen frem til neste generalforsamling.
Dette må da tyde på at det går godt i selskapet, at Q2 blir bra.

På Photocure sin aksjonæroversikt vises topp 20 for 3 dager siden tror jeg. Sikkert som du sier bedre med abonnement på TI.

Ja, for min del er det hvertfall til stor hjelp på mange måter.
Verdt å teste ut en mnd.

At de har fullmakt betyr ikke nødvendigvis at de vil utnytte den til strategisk tilbakekjøp av aksjer. De bruker den til å kjøpe aksjer i forbindelse med insentivprogrammet for de ansatte. De ansatte har det godt i Photocure, kanskje for godt?

1 Like

Gjelder ikke bare for insentivprogrammet.

Dette ble vedtatt på GF 28. april:

Generalforsamlingen fattet følgende vedtak:

1 Selskapet kan, i en eller flere omganger, erverve
egne aksjer opptil samlet pålydende verdi
NOK 1 348 828,50. Fullmakten omfatter også erverv
av avtalepant i egne aksjer.
2 Den høyeste og laveste kjøpesum som skal betales
for aksjene som kan erverves i henhold til fullmakten
er henholdsvis maksimalt NOK 250 og minimum
NOK 0,50. Styret står for øvrig fritt med hensyn til på
hvilken måte erverv og avhendelse av egne aksjer
skal skje.
3 Fullmakten gjelder til ordinær generalforsamling i
2023, likevel senest til 30. juni 2023.

  1. "Styret gis herved fullmakt til å gjennomføre en
    eller flere aksjekapitalforhøyelser samlet
    begrenset oppad til 5 395 314 aksjer pålydende
    NOK 0,50. Samlet økning av aksjekapitalen kan
    utgjøre opp til NOK 2 697 657.00.