Up to 36.000 shares er det melder at de skal kjøpe.
Ikke flere millioner.
Og de skal gjøre seg ferdige fram til 15. juni allerede.
Dette står i børsmeldingen.
På aksjonærlisten blant topp 20 fra i går til i dag er eneste forandring:
BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV NOM BEL
625.830,00 4,80% av topp 20 2,32% av total
Opp fra 501.124,00
fra 10 plass til 5 plass
Mystisk
Anbefaler deg å kjøpe et abb her inne @kreinh , fungerer meget bra og full oversikt da.
Prøv det ut hvertfall
Ledelsen har fullmakt til å kjøpe aksjer for hele kontant beholdningen; the cash balance at the end of the first quarter 2022 was NOK 285.5 million.
De skal kjøpe 36000 nå frem til 15 juni, etter det kan de annonsere at de skal kjøpe 36000 til eller mer til 1. juli. Slik jeg leser det har de fullmakt til å kjøpe for hele kontantbeholdningen frem til neste generalforsamling.
Dette må da tyde på at det går godt i selskapet, at Q2 blir bra.
På Photocure sin aksjonæroversikt vises topp 20 for 3 dager siden tror jeg. Sikkert som du sier bedre med abonnement på TI.
Ja, for min del er det hvertfall til stor hjelp på mange måter.
Verdt å teste ut en mnd.
At de har fullmakt betyr ikke nødvendigvis at de vil utnytte den til strategisk tilbakekjøp av aksjer. De bruker den til å kjøpe aksjer i forbindelse med insentivprogrammet for de ansatte. De ansatte har det godt i Photocure, kanskje for godt?
Gjelder ikke bare for insentivprogrammet.
Dette ble vedtatt på GF 28. april:
Generalforsamlingen fattet følgende vedtak:
1 Selskapet kan, i en eller flere omganger, erverve
egne aksjer opptil samlet pålydende verdi
NOK 1 348 828,50. Fullmakten omfatter også erverv
av avtalepant i egne aksjer.
2 Den høyeste og laveste kjøpesum som skal betales
for aksjene som kan erverves i henhold til fullmakten
er henholdsvis maksimalt NOK 250 og minimum
NOK 0,50. Styret står for øvrig fritt med hensyn til på
hvilken måte erverv og avhendelse av egne aksjer
skal skje.
3 Fullmakten gjelder til ordinær generalforsamling i
2023, likevel senest til 30. juni 2023.
- "Styret gis herved fullmakt til å gjennomføre en
eller flere aksjekapitalforhøyelser samlet
begrenset oppad til 5 395 314 aksjer pålydende
NOK 0,50. Samlet økning av aksjekapitalen kan
utgjøre opp til NOK 2 697 657.00.
Skulle tro at det er fristende for selskapet å tilbakekjøpe aksjer når de sitter på innsiden og vet potensialet framover.
Trist at det er få på nisselue børsen som skjønner at BLC blir Standard of Care, og at Cevira kommer til å gi milliard inntekter.
Photocure kunne med fordel noteres på den amerikanske børsen, der hvor de største inntektene og den største satsningen er når det gjelder Cysview/Hexvix.
Når det gjelder finansielt ligger selskapet godt an med milepæutbetaling fra Asieris og økende lønnsomhet på salget av Hexvix. Så faren for emisjon er utelukket. Noe jeg ikke kan si om de fleste andre biotek selskapene på Oslo Børs.
Nei, det er ikke fristende for et selskap som fremdeles går med underskudd å kjøpe egne aksjer.
Om det ville hjulpet å være notert i USA er et åpent spørsmål. Sektoren har opplevet et historisk fall der borte, så at det hangler også her hjemme er kanskje ikke så rart?
Det er energi som har oppmerksomhet nå.
Lol - når du er inne blir BLC standard of care?
Har mildt sagt hørt en annen tone fra deg når du er ute.
Det er godt å vite når noen er inne eller ut. Det er mange som opererer med falsk agenda.
Det svinger i begeistring og frustrasjon på tvers av om man er inne eller ute. Synes synd på Nano gjengen i dag.
Etter min overbevisning vil ikke Photocure oppleve slike negative bomber som selskaper uten kommersielle produkter kan få. Det er svingninger i aksjekursen i Photocure, men over tid er det stigning. Litt dødt for biotek gjengen men man slipper de store overraskelsene. Tross alt kommer penger inn i kassa via salg, ikke via emisjoner.
Kreinh, jeg fastholder mine tidligere innlegg etter det skuffende q1 resultatet, og dertil nokså nøkterne vurderinger for q2 (slik jeg tolket DS). Jeg er imidlertid godt fornøyd med at Pho holder seg på nivå 100, og at vi foreløpig ikke ser redusert eksponering av betydning blant topp 20 +. Om ikke vi får kursdrivende meldinger tror jeg ikke på en vesentlig oppgang før Dan kan presentere et positivt og sunt resultat/vekst. Realistisk tror jeg det kan vises på q4-22 resultatene.
Hvordan tolker du dette tilbakekjøps programmet? Et kjøps signal eller salgs signal?
Ser hvert fall ut til å ha livnet litt på omsetningen.
Teoretisk positivt, men tviler på noe effekt (løfte kursen) i denne sammenheng, annet enn høyst kortvarig.
Ja de 36000 nå frem til 15.juni tror jeg også har liten effekt på kursen, men fortsetter de kjøpet som de har fullmakt til blir det noe annet.
Ingen vits i å kjøpe på høyeste i dag, veldig ivrig selger på 101, bare ligge å ta imot.
Merkelig dag, omsatt 136 000 aksjer nesten alle på kjøper kurs.