Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Betalende medlemmer ser dette dokumentert her:
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pho_ol?date=2022-04-25

Forøvrig lite å henge seg opp i egentlig.
Det var så stort og flott da High Seas(Hansson) satt som største aksjonær i Photocure, de dumpet aksjene helt ned på 40 tallet, kursen er nå langt over det dobbelte.
Så, jeg ville ikke vektlagt slikt for meget.

Det som virkelig betyr noe er om selskapet leverer, de har slitt i motbakke noen kvartaler nå grunnet spesielt pandemien i USA, etterhvert på sensommeren og høsten vil vi se en ny opptur tror jeg i såvel skop, inntekter og aksjekurs.

3 Likes

Jeg har det samme fra en annen source. Men Briarwood faller under Morgan Stanley account.
Men vil det si at 12,63 er Briarwood for 100%?

Og Briarwood har ikke uttalt seg at de mener PHO er fantastisk, men at de skal ta stilling hva de skal gjøre med PHO, utfall av det kan jeg ikke se som ble kommuinisert. Korrekt meg hvis jeg tar feil.

Det kan jeg ikke svare for, dessverre.

“Og Briarwood har ikke uttalt seg at de mener PHO er fantastisk, men at de skal ta stilling hva de skal gjøre med PHO”

Link?

1 Like

Photocure ASA – Major shareholding disclosure

On 3 February 2022, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, acquired 83,919 shares in Photocure ASA. Following which, Briarwood Chase Management LLC controls 2,736,380 shares in Photocure ASA, corresponding to 10.14% of the company’s outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through a private investment fund which is managed by Briarwood Chase Management LLC, whose Managing Member is Aalap Mahadevia. This notification is made public pursuant to section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://newsweb.oslobors.no/message/552692

1 Like

De har vel aldri kommentert at de skal “gjøre noe med Photocure”?
Men siden de eier over 10% så kan de blokkere eventuelle bud. De har også fått Robert Blatt i valgkomiteen .

1 Like

Finner ikke den melding tilbake… men forsovet helt enig, hvorfor innenfor styret hvis de ikke har positive intensjoner.

Enig i det, hjemmesiden deres forteller stort sett bare dette,

Har oversatt det her , med Google.

VÅR TRO
Vi mener at investeringer bør gjøres i aktivaklasser som ikke bare er noe ineffektive eller tidvis ineffektive, men som er grovt ineffektive; vi har bare én investeringskarriere og våre investorer har bare så mye kapital.

Vi brenner for denne strategien fordi den lar oss fange opp den typen verdivurderinger våre investeringshelter gjorde tidlig i karrieren da det amerikanske markedet var mer ineffektivt.
Det er morsomt å bruke denne strategien sammen med kolleger som deler en genuin lidenskap for å investere .

Fant også en annen link som sier litt mer.

Det er hele 15 dager siden du fikk dokumentert at Briarwood er 100% av øverste posisjonen, noen spesiell grunn til at du tar opp igjen denne tråden allerede nå? Agenda?

5 Likes

Nope… ingen viser frem at de eier de 12,86 %.

Hverdag forteller man her at Briarwood har kjøpt. Du klager ikke på det men, det er påstander uten at de kan fremvise til det. Er det bare lov å hausse her?

Skal ikke stille denne spørsmål mer. Hvis det gjør deg happy. ??

Det er akkurat denne biten jeg tror enkelte tolker feil.

Noen får det for seg at dette betyr dem skal ta grep i selskapet. Noe som er helt feil. Da det enkelt å greit refererer til å finne “ineffektive” selskap, som i feilpriset av markedet i forhold til hva Briarwood tror.

2 Likes

På grunn av glitchen som VPS av og til har i sine data kommer av og til eieren av en konto frem.

Ta dette som en gratis demo av hva slags informasjon betalende medlemmer hos Tekinvestor har tilgang til.

Videre offtopic om dette blir moderert.

1 Like

Ok, takk. Jeg spurte vel om dette. :muscle:

Kreinh, jeg tror ikke det er aktuelt for Pho å bli notert på børs i USA. Dette har også Dan redegjort for tidligere og selskapet må også oppfylle en rekke «kravkvalifikasjoner».

Når det gjelder oppkjøp i år anser jeg det som usannsynlig. Til det er risikoen for høy nå. Faren/Sjansen for oppkjøp inntreffer som regel når selskapet kan vise til en sunn topp og bunnlinjevekst over flere kvartaler. Et større selskap er naturligvis villig til å betale et betydelig premium ( på et senere tidspunkt) for en forholdsmessig redusert risiko. Slik det ser ut nå skjer det for Pho sin del tidligst i 2H 2023. Det er nå min vurdering.

Endelig brøyt vi gjennom 100 kroner. 🤸 Neste motstand 110? :person_fencing:

Det ser ut til at jeg har mistet muligheten som jeg har hatt til å se hvilke nye klinikker som legges til på Cysview.
Jeg ser at antallet økte fra 204 registrert til 205 igår, så en ny er lagt til.

Et medlem i fb gruppen har kontroll og den nye klinikken er:

Urology San Antonio, P.A.

7909 Fredericksburg Road, Suite 110, San Antonio, TX 78229

(210) 614-4544

11 Likes

For hvilken gang? Hompetitten teia. Tviler på TA har så mye for seg nå.

Alt over 85,5 er fremdeles higher low. Men 100 er mest bare et rundt tall på dette chartet

Det var ukeslutten sin det!

5 Likes

Ja, ser potent ut.

Spent på om vi kommer oss høyere enn tidligere topper på 124 denne gangen.