Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Myk, Jeg sitter i ro pÄ disse nivÄene, men hÄper pÄ et nedsalg dersom vi fÄr en trigger-nyhet fÞr Q2, som tror jeg blir verre enn Q1. HÄpet er at vi fÄr et rimelig sterkt Q4 (topplinje), men nÄ er det veldig mye usikkerhet bÄde eksternt, men ogsÄ internt. Pho taper penger hvert kvartal, og syntes Ä bruke de siste emisjonsmidlene til Ä dekke inn tap pÄ drift + hÞyst usikre «investeringer» som i beste fall kapitaliseres mange Är frem i tid.
Dette er bare mine vurderinger som «smĂ„investor», og de fleste her pĂ„ TI er tilsynelatende dĂžrgende uenig med meg. «It’s your call, after all».

Tror vi alle er rimelig klar over hverandres synspunkter ettersom de samme argumentene blir tatt opp hver eneste gang. Vi fÄr nesten bare se hvordan utviklingen blir de neste 18 mÄnedene.

For Ă„ stille et Buffet-spm:
Om du skal investere i et selskap over et tidsrom framover, hÄper du kursen gÄr opp eller ned i denne perioden?

Aksjer pÄ tilbud er like fint som matvarer pÄ tilbud. Dette blir bra butikk om ikke mange Är. Fint Ä fÄ muligheten til Ä kjÞpe fÞr kursen hopper i taket.

2 Likes

Ja fint om vi kan bygge et fundament her rundt 100, tror det er en fin kjĂžpsmulighet. Ser og at vi har en golden cross i chartet, tror vi er snart over 110 igjen.

Norne ute med revidert analyse i etterkant av q1.

KursmÄl TP NOK 140(140)

Anbefaling KJØP.

Preparing for more tangible recovery in 2H with some traction already in 2Q Following weaker-than-expected figures from Photocure, we have cut our estimates somewhat. However, the investment case is unchanged and we keep our Buy recommendation as well as NOK 140/sh target price awaiting strong post-pandemic recovery in 2H and with first signs of it already in 2Q. Weaker-than-expected 1Q figures affected by Omicron surge Photocure’s revenues in 1Q22 came in at NOK 81.6m, which was the same level as last year (ex Asieris milestone in 1Q21) as the recent Covid-19 Omicron variant surge and resulting staffing shortages significantly impacted access to care and procedure volumes in January and February of this year, with March showing a strong recovery. In the first quarter of 2022, a total of 13 BLC towers were installed in the US driven by rising demand by large urology group practice associations. This was much better than 5 expected by us, having in mind the new Karl Storz equipment is not yet available in the market. New system launch should happen this quarter resulting in accelerating growth in BCL installations in 2H. EBITDA for the first quarter was NOK -13.9m and weaker than our estimate of NOK -1.3m, as lower revenues took their toll, while costs came in largely as expected.

Post COVID recovery later this year, while staffing shortages continue The first quarter was heavily affected by Omicron surge and according to PHO, nearly half of hospitals in the US were postponing surgeries. Normalized access and procedure volumes are expected in 2H22. Access in Europe was also limited in 1Q but should return to 100% during this quarter. Staffing shortages are still acute and both key regions (US and Europe) are affected. Nevertheless, the company indicates that 2Q volumes should improve vs 1Q. Positive stance and NOK 140/sh TP stays We have reduced our estimates somewhat following 1Q. However, TP is unchanged at NOK 140/sh and we keep our positive stance. Our Buy recommendation is supported by the expected strong post pandemic recovery in sales in both the US and Europe. While the US growth should be high in the near term, we expect untapped European potential to drive sales in the medium term as well. Long-term triggers remain Hexvix launch in China and the potential approval of the pipeline project Cevira.

9 Likes

"Blue Light Cystoscopy with Cysview is a game changer,” says Dr. Adam Mellis. “It is rapidly becoming the standard of care for patients with bladder tumors.”

7 Likes

Hej Norge

Rodjer: fint link men ser ud som den er fra oktober 2018 — men vel stadig relevant :+1:

Dansken

Ups, det beklager jeg i sÄfall.
Hentet den fra Twitter idag siden den var lagt ut der siste dĂžgnet.
Sjekket ikke dato pÄ selve artikkelen,

Ny inn pÄ topp 20 er:
SEB CMU/SECFIN POOLED ACCOUNT
304 885,00 aksjer

Omsetningen i PHO er nÄ sÄ lav at det er nesten uvirkelig. Ser at sist torsdag solgte en pÄ 44000 aksjer seg helt ut. De 50 stÞrste Þker og er nÄ over 68%.
Merkelig de stÞrste lar kursen manipuleres nedover med noen fÄ aksjer.

@Myk , jeg synes at du gÄr noe lett forbi at det finnes flere folkelig hus bla Nordnet / Enskilda bl.a. innenfor %% du nevner. SÄ jeg er usikker om det har noe verdi Ä henge oss opp i det?

NÄr det nÄ er en sÄ stor andel utenlandske og sÊrlig amerikanske interesser kunne kanskje tiden vÊre inne for bÞrsnotering f.eks i USA? Norske investorer har jo mer eller mindre abdisert.

Hvis Photocure blir bĂžrsnotert i USA, vil det Ăžke “faren” for oppkjĂžp? For da blir det nok snakk om noteringsemisjon og blest om selskapet, pĂ„ begge sider av Atlanteren og kanskje Kina (Asieris).

1 Like

Synes ikke vi skal begynne Ă„ mase om en svindyr USA-notering fordi kursen er for lav.
VÊr heller happy med at man fortsatt kan kjÞpe aksjer sÄ billig fordi trÞtte skandinaviske sparere kaster kortene.
Amerikanerne har allerede oppdaget PHO og kjĂžper jevnt og trutt.

Teknisk ser det meget lovende ut synes jeg.
Fundamentalt ser det veldig lovende ut. NÄ mÄ Dan bare fÄ opp trÞkket til maks, og sÄ skal vi ikke ha noen nye mutasjoner som skaper trÞbbel for helsevesenet utover hÞsten.

Samarbeidet med Asieris kan ogsÄ bli gullkantet, sÄ det er virkelig mye Ä glede seg til i tida som kommer.

3 Likes

Ai ai ai, skummelt Ă„ bli forelsket i et selskap.

Vi pÄstÄ at dette er ikke Ä bli forelsket seg i en aksje men mer som Briarwood Ä kjÞpe en aksje med stor oppside. Det er bare Ä ha tÄlmodighet.

Briarwood? Hvor har dere det fra at de kjĂžper stadig mer. Link? Podcast? Takk.

Her f.eks.:

Posten har Ăžket jevnt og trutt siden.

Haha,
20% av innleggene siste mÄnedene her handler jo om Briarwood

Yep, og til nÄ har jeg ikke sett hard bevis at det er faktisk Briarwood @Rodjer
Enig samme konto
 men gir link at Briarwood har þkt %. :slight_smile:

Viser du meg den sÄ kanskje rest av markedet fÄr samme tro.

NĂ„r virker det som dere gjetter.