@Myk , jeg synes at du går noe lett forbi at det finnes flere folkelig hus bla Nordnet / Enskilda bl.a. innenfor %% du nevner. Så jeg er usikker om det har noe verdi å henge oss opp i det?
Når det nå er en så stor andel utenlandske og særlig amerikanske interesser kunne kanskje tiden være inne for børsnotering f.eks i USA? Norske investorer har jo mer eller mindre abdisert.
Hvis Photocure blir børsnotert i USA, vil det øke “faren” for oppkjøp? For da blir det nok snakk om noteringsemisjon og blest om selskapet, på begge sider av Atlanteren og kanskje Kina (Asieris).
Synes ikke vi skal begynne å mase om en svindyr USA-notering fordi kursen er for lav.
Vær heller happy med at man fortsatt kan kjøpe aksjer så billig fordi trøtte skandinaviske sparere kaster kortene.
Amerikanerne har allerede oppdaget PHO og kjøper jevnt og trutt.
Teknisk ser det meget lovende ut synes jeg.
Fundamentalt ser det veldig lovende ut. Nå må Dan bare få opp trøkket til maks, og så skal vi ikke ha noen nye mutasjoner som skaper trøbbel for helsevesenet utover høsten.
Samarbeidet med Asieris kan også bli gullkantet, så det er virkelig mye å glede seg til i tida som kommer.
Ai ai ai, skummelt å bli forelsket i et selskap.
Vi påstå at dette er ikke å bli forelsket seg i en aksje men mer som Briarwood å kjøpe en aksje med stor oppside. Det er bare å ha tålmodighet.
Briarwood? Hvor har dere det fra at de kjøper stadig mer. Link? Podcast? Takk.
Her f.eks.:
Posten har øket jevnt og trutt siden.
Haha,
20% av innleggene siste månedene her handler jo om Briarwood
Yep, og til nå har jeg ikke sett hard bevis at det er faktisk Briarwood @Rodjer
Enig samme konto… men gir link at Briarwood har økt %.
Viser du meg den så kanskje rest av markedet får samme tro.
Når virker det som dere gjetter.
Betalende medlemmer ser dette dokumentert her:
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pho_ol?date=2022-04-25
Forøvrig lite å henge seg opp i egentlig.
Det var så stort og flott da High Seas(Hansson) satt som største aksjonær i Photocure, de dumpet aksjene helt ned på 40 tallet, kursen er nå langt over det dobbelte.
Så, jeg ville ikke vektlagt slikt for meget.
Det som virkelig betyr noe er om selskapet leverer, de har slitt i motbakke noen kvartaler nå grunnet spesielt pandemien i USA, etterhvert på sensommeren og høsten vil vi se en ny opptur tror jeg i såvel skop, inntekter og aksjekurs.
Jeg har det samme fra en annen source. Men Briarwood faller under Morgan Stanley account.
Men vil det si at 12,63 er Briarwood for 100%?
Og Briarwood har ikke uttalt seg at de mener PHO er fantastisk, men at de skal ta stilling hva de skal gjøre med PHO, utfall av det kan jeg ikke se som ble kommuinisert. Korrekt meg hvis jeg tar feil.
Det kan jeg ikke svare for, dessverre.
“Og Briarwood har ikke uttalt seg at de mener PHO er fantastisk, men at de skal ta stilling hva de skal gjøre med PHO”
Link?
Photocure ASA – Major shareholding disclosure
On 3 February 2022, Briarwood Chase Management LLC, via a private investment fund under its management, acquired 83,919 shares in Photocure ASA. Following which, Briarwood Chase Management LLC controls 2,736,380 shares in Photocure ASA, corresponding to 10.14% of the company’s outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through a private investment fund which is managed by Briarwood Chase Management LLC, whose Managing Member is Aalap Mahadevia. This notification is made public pursuant to section 4-2 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://newsweb.oslobors.no/message/552692
De har vel aldri kommentert at de skal “gjøre noe med Photocure”?
Men siden de eier over 10% så kan de blokkere eventuelle bud. De har også fått Robert Blatt i valgkomiteen .
Finner ikke den melding tilbake… men forsovet helt enig, hvorfor innenfor styret hvis de ikke har positive intensjoner.
Enig i det, hjemmesiden deres forteller stort sett bare dette,
Har oversatt det her , med Google.
VÅR TRO
Vi mener at investeringer bør gjøres i aktivaklasser som ikke bare er noe ineffektive eller tidvis ineffektive, men som er grovt ineffektive; vi har bare én investeringskarriere og våre investorer har bare så mye kapital.
Vi brenner for denne strategien fordi den lar oss fange opp den typen verdivurderinger våre investeringshelter gjorde tidlig i karrieren da det amerikanske markedet var mer ineffektivt.
Det er morsomt å bruke denne strategien sammen med kolleger som deler en genuin lidenskap for å investere .
Fant også en annen link som sier litt mer.
Det er hele 15 dager siden du fikk dokumentert at Briarwood er 100% av øverste posisjonen, noen spesiell grunn til at du tar opp igjen denne tråden allerede nå? Agenda?
Nope… ingen viser frem at de eier de 12,86 %.
Hverdag forteller man her at Briarwood har kjøpt. Du klager ikke på det men, det er påstander uten at de kan fremvise til det. Er det bare lov å hausse her?
Skal ikke stille denne spørsmål mer. Hvis det gjør deg happy. ??