Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Selskapet har vel til gode Ă„ overraske positivt?

Det kan ogsÄ sies at til Ä vÊre et biotek selskap har aldri Photocure kommet med misvisende informasjon eller meldinger i den hensikt Ä fÄ opp aksjekursen


2 Likes

Jeg vil si at utlisensieringen av cevira til asieris var en virkelig positiv overraskelse :slight_smile:
SĂ„ ikke den komme 


1 Like

Fra LinkedIn

image

5 Likes

I morgen er det 3 Är siden avtalen med Asieris ble undertegnet. Verdien ble verdsatt da til $250 mill utenom royalties pÄ mellom 10 og 20%. Dette tilsvarer ca 100 NOK per aksje samme som aksjen handles i dag. Vi fÄr hele Hexvix delen gratis eller at Asieris avtalen i dag settes til null verdi. I lÞpet av disse 3 Ärene har det skjedd en del og vi fÄr hÄpe at Asieris er nÄ snart klar til Ä publisere sine resultater av phase III studien.
NĂ„ tar jeg ferie men kommer til Ă„ fĂžlge med. God sommer.

3 Likes

Go ferie vi nyder varmen pÄ Malta :sunny:

1 Like

Fra dagens PM - nĂŠrmer seg nytt utstyr, men det tar vel tid fĂžr det sees i regnskapene til PHO

Delegates could discover for themselves how the “IMAGE1 Sℱ SAPHIRAℱ” system improves visualization of bladder cancer via demonstrations and hands on experience. Manufactured and soon to be commercialized by KARL STORZ, the new Blue Light system is the next generation of equipment, designed to improve the Blue Light experience and provide next-level visualization.

[
]

“ The new Blue Light System Powered by Saphira received significant attention and praise in the U.S. at the American Urological Association congress in May ” added Geoff Coy, Vice President & General Manager North America. “ With confidence phase testing now complete, we expect roll-out of this high-definition system to begin this month to raise the technology standard for Blue Light Cystoscopy in the U.S., improve the experience of our customers, and to expand blue light usage throughout North America. ”

https://photocure.com/newsletters/news-from-photocure-4304045

3 Likes

Det blir spennende med nye scop som forhÄpentligvis bÄde Þker salget av scop, men ikke minst bruksfrekvensen. Sistnevnte tror jeg er viktig for Ä virkelig fÄ veksten tilbake pÄ sporet igjen.

Ellers mens vi venter har jeg begynt Ä lure pÄ hva markedet priser inn Cevira for Þyeblikket, det er selvfÞlgelig umulig Ä vite. Ser at norne har lagt inn 5 kr/aksje for cevira i deres siste rapport. Det er jo en fase 3 studie asieris kjÞrer, hvordan tror dere kursen ville blitt pÄvirket av et negativt resultat i dette? AltsÄ, igjen, hvor mye tenker markedet cevira avtalen er verdt per nÄ?

5kr stemmer sikkert bra det.
Ser selv pÄ det som en gratis opsjon :slight_smile:

1 Like

DNB har satt verdien av Cevira lik null,ZERO. Ved positiv resultat av Phase III studien er vel verdien minst 100.
Vi kan vel og tolke den siste meldingen som en positiv profitt warning. Tror vi fÄr en fin utvikling nÄ frem til Q2 presentasjonen med overaskende gode resultater.

Ja, her er en aksje som gÄr under radaren for de fleste. Det undrer meg at man kan skrive dÞgnet rundt pÄ taperaksjer innen biotek og la Photocure bli forbigÄtt i stillhet. En aksje som alt tyder pÄ vil fÄ en oppsving utover hÞsten og vinteren


Aksjebevegelser topp 20 siden 1 Juli:

SEB SWE som ligger pÄ andre plass har Þkt fra 810.000 til 914.000 aksjer.

The Bank of New York BEL er ny og gÄr inn pÄ fjerde plass med 696.000 aksjer.

GOLDMAN SACHS INTERNATIONAL GBR gÄr ut av lista. De hadde da ellevte plass og 441.000 aksjer.

Ellers smÄ bevegelser.
Topp 20 har Ăžkt fra 47,46% til 48,73% av total aksjer siden 1 Juli.

1 Like

Tar meg den frihet Ä gjengi fÞlgende sitat av peaf pÄ HO som fÞlger utviklingen av Cevira tett:

"Dette er fra studieprotokollet til Apricity studien som blev publisert i den kjente BMJ open.

Oppsummert har Cevira potensial til Ă„ dekke et stort udekket medisinsk behov for ikke-kirurgiske, trygge behandlingsalternativer for pasienter med HSIL og livmorhalskreft. PĂ„ grunn av sin ikke-invasivitet, kan Cevira vĂŠre et lovende alternativ til eksisjonsbehandling for unge kvinner i reproduktiv alder. Etter de oppmuntrende resultatene fra fase 2b-studien, vil effektiviteten og sikkerheten til Cevira hos pasienter med HSIL bli ytterligere evaluert i den presenterte APRICITY fase 3-studien som for tiden rekrutterer pasienter i Kina og Europa for en multisenter, prospektiv, dobbeltblind randomisert kontrollert klinisk prĂžve.

Ingen haussing bare konstatere fakta vad som skjer i studien og en forsiktig beskrivelse av potensialet. Den beskriver ikke de fÞrelÞplige resultater, men skall presenteres med fagfellevurdete resultater nÄr de fÞreligger. Som betyr at de er truverdige, vilket ikke alltid er tilfelle hos andre selskaper. Men at Cevira kommer at brukes til at korte ned sykdomsfÞrlÞpet til milliontals kvinner er ingen tvivel. Da de spar pasienten for mye og de slipper regelbunde kontroller med de kostnader de medfÞrer."

Kan ikke se at dette innlegget fra Merlin fra rundt 24 Juni er delt pÄ dette forumet:

https://www.roche.com/investors/updates/inv-update-2022-06-16

Merlin skriver pÄ HO:

"Roche launches human papillomavirus (HPV) self-sampling solution, expanding cervical cancer screening options

En slik screening kan bety voldsom etterspĂžrsel etter Cevira, siden screeningen vil avslĂžre skjulte tilfeller. Dermed er Cevira mer aktuelt enn noensinne."

PHO stÄr ganske greit i mot sjokkartede inflasjonstall.

Ila de neste 2 ukene kommer pressemeldingen og den offisielle launch for de nye skopene.

Det er en ny og viktig milepÊl. Det er ikke mulig regne pÄ effekten det vil ha pÄ kursen. Jeg tillater meg et stall-tips med et kurslÞft pÄ totalt ca 15 kr, hvorav en femmer er allerede inndiskontert. SÄ da havner vi fort pÄ nivÄ rundt 120,-.

Utslaget vil allikevel kunne pÄvirkes betraktelig av innholdet og hvordan meldingen kommuniseres til markedet.

Spennende !

Har det blitt sagt noe sted at pressemeldingen og offisiell launch kommer i lĂžpet av Juli?

Ja.
« The new Blue Light System Powered by Saphira received significant attention and praise in the U.S. at the American Urological Association congress in May" added Geoff Coy, Vice President & General Manager North America. “With confidence phase testing now complete, we expect roll-out of this high-definition system to begin this month to raise the technology standard for Blue Light Cystoscopy in the U.S., improve the experience of our customers, and to expand blue light usage throughout North America.”

Kanskje dumt spÞrsmÄl, men forskjellen mellom C og H har jeg ikke helt foran meg.
Cevira 

Hevix


  • Er de lik bare annet navn i forskjellig deler av verden?
  • Hvis de er forskjellig i hvilken fase av blĂŠrekreft er de nyttig? Kan de brukes i sĂ„ fall etter hverandre?

Cysview er bare et nordamerikansk merkevarenavn.

Det helt korrekte er Ă„ bruke begrepet Hexvix/Cysview

1 Like