Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hatt det selv nå og verk i kroppen og vondt i hodet er/var det verste. 2x500 mg Paracet hjalp veldig. Og mistet all luktesans og nesten ikke smakssans

1 Like

Aksjebevegelser topp 20 siden 12 Juli:

MORGAN STANLEY USA (Briarwood) økt med 90.000 aksjer. De har nå 3.496.631 aksjer. 12,89% av totale antall aksjer. 26,33% av topp 20.

RBC INVESTOR SERVICES BANK S.A IRL redusert med 34.000 aksjer.

Topp 20 øker til 48,97% av totale antall aksjer.

Ellers små bevegelser.

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

2 Likes
3 Likes
3 Likes

Hva betyr dette i praksis?

Det første er at det er gammalt nytt;

"In July 2010, FDA approved Cysview for use in the cystoscopic detection of non-muscle-invasive papillary bladder cancer in patients suspected or known to have lesions on the basis of prior cystoscopy.
A decision on the NDA is expected in the first half of 2018, according to Photocure."

Og som sikkert mange vet så er en NDA en “new drug application”, altså en søknad om et nytt legemiddel, for eksempel Hexvix, spm er en formulering med virkestoff (API, active pharmaceutical ingredient) HAL (hexylaminolevulinate).

En sNDA (supplemental NDA) er en utvidelse av eksiterende produkt (tidligere innsendt NDA som har fått markedsfringstillatelse (MAA)), feks ny måte å administrere produktet på, ny godkjent målgruppe (feks barn), ny måte å bruke det på (eks med flexiscope)
I dette tilfellet er det vel søknad om å bruke Hexvix også i outpatient setting, og altså med flexible scope.

“wants to expand the labeling indication to include use of the product in the outpatient setting.”

En lang prosess, når vi regner med utrulling, og som vi nå ser resultatet/kommersiell satsning av med Karl Storz.

5 Likes

Ja, følger ikke Pho så tett og legger ut det jeg finner av relevans når det dukker opp likevel, sjekket bare at det var publisert på Twitter forleden dag.

Takk for oppklaring @Snoeffelen

Photocure opptrer veldig seriøst og har ingen behov av å detaljinformere eller hause opp aksjekursen for eventuelle emisjoner. De har to knall produkter, Cysview/Hexvix og Cevira. Den ene i salg, som skaffer inntekter og den andre blir ferdig med fase 3 om kort tid. Man kan ikke sammenligne Photocure med Nano, Targovax, PCIB eller Ultimovax som ikke har kommet og kanskje aldri kommer frem til ferdig produkt. De som legger pengene i biotek bør revurdere sin eksponering av risiko og gå for de selskapene som ikke faller eller stiger på uforståelige tilbakemeldinger fra prøveprogrammer som aldri kommer i mål.

1 Like

Problemet til Photocure ser ut til å være at de har for liten markedsmakt. Selv om de har det beste produktet, så har de vanskelig for å få gjennomslag blant kundene. Selskapet er for lite. Hvis det var et BP selskap som hadde Cysview/Hexvix, så hadde vært standard of care for lenge siden. Det er mulig at et BP selskap ser potensialet og kjøper opp Photocure

Blir spennende nå fremover. Hvis det ikke kommer ny tid med masse covid innleggelser så skal vi se pen vekst nå med nytt HD komp scope og det hele

Der har vi sammenfallende syn. Det går svært tregt med Pho som har mikro finansielle muskler og innflytelse.
Tror de blir kjøpt opp når de kan vise til minst 2 kvartaler med positiv bunnlinje og tydelig vekst-trend, og dermed redusert risiko. Det tror jeg inntreffer i q4-22 og q1-23. Et oppkjøp er da ikke usannsynlig ila 1 år fra nå. Stikker hodet frem og tipper initielt bud på nivå 6 milliarder :wink:

En tilleggsdimensjon i dette; om ett år fra nå har vi mer data som vil kunne støtte opp om mulig terapeutisk effekt. Dan har uttalt at Pho ikke har noen planer om å ta dette videre inn i en studie for en evt godkjennelse. Det blir for risikofylt/kostbart, men en en BF oppkjøper vil kunne betale et betydelig premium i så henseende og selvsagt ha de nødvendige ressursene til dette - så får vi bare avvente hvor selskapet står om et år fra nå…

1 Like

Cevira har vel potensiale til å bli blockbuster så da sikrer vel dette produktet årlige inntekter og milestones utbetalinger i tillegg til dagens tjenester.
Dette med abscopal effekt , hva betyr dette , egentlig ?
Vil det øke inntektene til PHO eller er det muligheter for at dette forholdet kan være av betydning for å øke valget for PHO’s produkter?

Abscopal effekt er vel med stor sikkerhet tolket til å gjelde BLC men hva med cevira?

Kan ikke skjønne annet enn at PHO har stor sjanse for å klare å overta markedet .
Det må jo være verdens enkleste valg , ikke?

I stedet for å fjerne bare noe av kreften med hvitt lys så ser en kreften som skal fjernes med BLC.
Altså , valget står mellom å opperere nærmest i blinde kontra full kontroll fordi en ser hva en gjør.

Forventer mer enn 220/aksje når PHO leverer overskudd og Cevira nærmer seg markedet.

Cevira dealen i seg selv har potensiale verdt ca 100/aksje + royalties. Nå er litt av den nedbetalt men fortsatt veldig lite av totale potensialet.

Vi kan jo håpe.
Jeg har ikke vektlagt Cevira ( som ligger langt frem i tid mtp evt. kommersialisering) i mitt tips. Den avtalen alene har jo en potensiell rammeverdi på 2,5 milliarder. Men da snakker vi etter 2024.

Nå bør du lese deg opp på Ultimovacs; du kan ikke engang navnet!
Har vel 100x potensialet til PHO eller der omkring.

Har vært inn og ut av PHO siden 1999 og kursen var høyere den gang enn nå. De burde for lenge siden gått i partnerskap i US i stede for å prøve på egen hånd. Alt for små, og vil neppe få noen markedsmakt alene der. Selv i Norge har de dårlig gjennomslag hos kreftlegene her.

Håper de lykkes i US med Cysview, og med Cevira internasjonalt men har mine tvil ut fra historikken.

Resultater phase 2 Civera , Hva la de på?

MCAP til Ultimovacs er allerede nesten den samme som PHO, PHO har produkter på markedet, kunne levert overskudd (med prioriterer vekst) og har utlisensiert produkter.
Ja, de har gjort noen dårlige deals opp igjennom, men ting ser da vitterlig bedre ut nå. De fleste hadde avskrevet Cevira helt da det smalt inn en stor deal.

Hvordan regner du deg frem til at Ulti skal bli verdt 100 ganger så mye som potensialet til PHO, da snakker vi verdens største legemiddelselskap slik jeg ser det.

Succesfull Phase II results for Cevira (globenewswire.com)

1 Like

Når jeg nevner potensialet til Ulti snakker vi om at UV1 lykkes i kombinasjon med immunterapi for 85% av eksisterende kreftindikasjoner. Men dette må selvsagt først bevises noe som vil vise seg i løpet av 1. halvår 2023.
Men håper selvsagt at Pho lykkes med Schneider i førersete da han virker å være en riktig leder av Pho i den fasen selskapet nå er i. Ikke minst Cevira blir spennende å følge.

1 Like

Greit nok det, men jeg ser fortsatt ikke hvordan det skal bli 100x så mye verdt, tenker du at PHO skal misslykkes og falle kraftig i verdi ? Det er eneste muligheten slik jeg ser det. Ingen legemiddelselskap overlever på OBX til en verdi av 100x dagens PHO prising. De er kjøpt opp lenge før.