Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Der har vi sammenfallende syn. Det går svært tregt med Pho som har mikro finansielle muskler og innflytelse.
Tror de blir kjøpt opp når de kan vise til minst 2 kvartaler med positiv bunnlinje og tydelig vekst-trend, og dermed redusert risiko. Det tror jeg inntreffer i q4-22 og q1-23. Et oppkjøp er da ikke usannsynlig ila 1 år fra nå. Stikker hodet frem og tipper initielt bud på nivå 6 milliarder :wink:

En tilleggsdimensjon i dette; om ett år fra nå har vi mer data som vil kunne støtte opp om mulig terapeutisk effekt. Dan har uttalt at Pho ikke har noen planer om å ta dette videre inn i en studie for en evt godkjennelse. Det blir for risikofylt/kostbart, men en en BF oppkjøper vil kunne betale et betydelig premium i så henseende og selvsagt ha de nødvendige ressursene til dette - så får vi bare avvente hvor selskapet står om et år fra nå…

1 Like

Cevira har vel potensiale til å bli blockbuster så da sikrer vel dette produktet årlige inntekter og milestones utbetalinger i tillegg til dagens tjenester.
Dette med abscopal effekt , hva betyr dette , egentlig ?
Vil det øke inntektene til PHO eller er det muligheter for at dette forholdet kan være av betydning for å øke valget for PHO’s produkter?

Abscopal effekt er vel med stor sikkerhet tolket til å gjelde BLC men hva med cevira?

Kan ikke skjønne annet enn at PHO har stor sjanse for å klare å overta markedet .
Det må jo være verdens enkleste valg , ikke?

I stedet for å fjerne bare noe av kreften med hvitt lys så ser en kreften som skal fjernes med BLC.
Altså , valget står mellom å opperere nærmest i blinde kontra full kontroll fordi en ser hva en gjør.

Forventer mer enn 220/aksje når PHO leverer overskudd og Cevira nærmer seg markedet.

Cevira dealen i seg selv har potensiale verdt ca 100/aksje + royalties. Nå er litt av den nedbetalt men fortsatt veldig lite av totale potensialet.

Vi kan jo håpe.
Jeg har ikke vektlagt Cevira ( som ligger langt frem i tid mtp evt. kommersialisering) i mitt tips. Den avtalen alene har jo en potensiell rammeverdi på 2,5 milliarder. Men da snakker vi etter 2024.

Nå bør du lese deg opp på Ultimovacs; du kan ikke engang navnet!
Har vel 100x potensialet til PHO eller der omkring.

Har vært inn og ut av PHO siden 1999 og kursen var høyere den gang enn nå. De burde for lenge siden gått i partnerskap i US i stede for å prøve på egen hånd. Alt for små, og vil neppe få noen markedsmakt alene der. Selv i Norge har de dårlig gjennomslag hos kreftlegene her.

Håper de lykkes i US med Cysview, og med Cevira internasjonalt men har mine tvil ut fra historikken.

Resultater phase 2 Civera , Hva la de på?

MCAP til Ultimovacs er allerede nesten den samme som PHO, PHO har produkter på markedet, kunne levert overskudd (med prioriterer vekst) og har utlisensiert produkter.
Ja, de har gjort noen dårlige deals opp igjennom, men ting ser da vitterlig bedre ut nå. De fleste hadde avskrevet Cevira helt da det smalt inn en stor deal.

Hvordan regner du deg frem til at Ulti skal bli verdt 100 ganger så mye som potensialet til PHO, da snakker vi verdens største legemiddelselskap slik jeg ser det.

Succesfull Phase II results for Cevira (globenewswire.com)

1 Like

Når jeg nevner potensialet til Ulti snakker vi om at UV1 lykkes i kombinasjon med immunterapi for 85% av eksisterende kreftindikasjoner. Men dette må selvsagt først bevises noe som vil vise seg i løpet av 1. halvår 2023.
Men håper selvsagt at Pho lykkes med Schneider i førersete da han virker å være en riktig leder av Pho i den fasen selskapet nå er i. Ikke minst Cevira blir spennende å følge.

1 Like

Greit nok det, men jeg ser fortsatt ikke hvordan det skal bli 100x så mye verdt, tenker du at PHO skal misslykkes og falle kraftig i verdi ? Det er eneste muligheten slik jeg ser det. Ingen legemiddelselskap overlever på OBX til en verdi av 100x dagens PHO prising. De er kjøpt opp lenge før.

Shareholder information
i dag står største aksjonær oppført med 3.496.631 aksjer. 140.000 flere aksjer siden fredag?
MORGAN STANLEY USA klientkonto Briarwood har nå 26,33% av topp 20. 12,89% av totale aksjer i Photocure.

Jeg har 13,4% nå hos MS. De 50 største øker stadig nå 69,36%. Det er en stor aksjonær som selger 100 000 men tror det er overføring av aksjer til en annen konto. Det er og mulig at MS tar alt som kommer for salg.

Ja blir UV1 en suksess blir denne trolig solgt eller utlisensiert, mens TET-plattformen fortsatt kan beholdes i selskapet. Mange muligheter, men nå er jo ikke dette en tråd om Ulti.
Tror neppe PHO får økt salget i US/Europa nevneverdig, men Cevira er opplagt en joker som kan slå til eller ikke.

Nemlig, derfor syns jeg det var ekstremt flåsete å slenge ut at Ulti har 100x potensiale til PHO i denne tråden.

Her tror jeg du tar feil. PHO har slitt med antikvert utstyr fra KS , det er faktisk et mirakel at de har klart å øke installasjoner i US i denne perioden med dette utstyret som tydelig er avleggs. Nå med nytt utstyr som gir betydelig bedre bruker vennlighet og ikke minst betydelig bedre kvalitet på visualization tror jeg SOC i US kommer raskt. Venter bare på at lanseringen i US.

3 Likes

Ca 1 mdr til vi får q2 tal det blir spændende

Det var en bare en respons på Kreinh sin ureflekterte kommentar om Ultimovacs lenger oppe.

Innlegget til Kreinh er reflektert og riktig. Det dreier seg om en fugl i hånden eller 10 på taket.
PHO har vært en enorm suksess så langt sammenlignet med PCIB, TRVX og NANO, Ulti er bare der disse var litt tilbake i tid. Historien til Ulti har alle som følger sektoren hørt 100 ganger før, blant annet med nevnte selskaper. Nevnte selskaper er bevisene for at gode resultater i tidlig fase ikke er garanti for suksess.

Den store tabben du og en del andre gjør er å vurdere alle likt uten å sette seg inn i de spesifikke selskapene. Selvsagt stor risiko, men også enorm avkastning om man lykkes (1 av et sted mellom 5 og 10 selskaper lykkes).

De nevnte selskaper utvikler kreftlegemidler mens PHO så langt bedriver kun diagnostisering av kreft noe som gir “peanuts” i inntekter sammenlignet med hva et godkjent kreftlegemiddel gir.
Men som sagt det ligger et lite håp i Cevira.

Hvis volumet går så kraftig opp som vi håper og tror på så snakker vi ikke peanøtter nei. Og marginene er ekstremt gode.

1 Like