Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Hvor mange Är har ventet pÄ volumet?!

Har jo akkurat skrevet at nÄ bÞr vi se bra vekst
Hvis korona innleggelser ikke gÄr i taket (tyder vel ikke pÄ det) Og nÄ med de nye HD komp scopene

NÄ sklir denne trÄden litt ut i forhold til hva den skal handle om. Men vil gjerne pÄpeke at akkurat dette utsagnet tror jeg har gÄtt igjen pÄ samtlige selskapstrÄder innen biotek opp igjennom tidene. Om hvorfor akkurat selskap X kommer til Ä lykkes mer en andre.

1 Like

Det som er tilfelle med PHO er at vi har en solid stor eier som stadig Þker sin aksjebeholdning. De har troen pÄ selskapet sÄ som meg.

Jeg fÞler du mÞter deg selv litt i dÞra, litt rart Ä hevde Ä ha fulgt PHO siden 99. Og samtidig komme med sÄ mye rare pÄstander. Hvis du Þnsker Ä dra det videre foreslÄr jeg privat melding.

1 Like

Veksttakt pÄ ca 22 % i usa nÄ
ca 42k innlagt.

For Ăžvrig.,.
Dette er en trÄd for Photocure.
Det kan jo vére at Ultimovacs blir en stor suksess. Det samme trodde mange som var tungt inne i Nano, PCIB osv. Jeg kunne kommet trekkende med Bergenbios bemcentinib som virker bredt mot “alle” typer kreft, har antiviral effekt og virker mot fibrose.
Det er forsÄvidt ikke relevant her.
Photocure har et ferdig produkt som er det klart beste pÄ markedet. Pasienter dÞr med alternativ lÞsning.
Utbredelsen av blÄtt lys vil nok akselerere nÄr sykehusene kommer seg gjennom covid, nÄr nytt KS scope er lansert og nÄr scope for blÊre er nedklassifisert. Sistnevne vil medfÞre at det over natten er 3 tilbydere av scope under gjeldende refusjon, mot kun KS idag. Dette er for USA. Og nÄr skjer dette? Ingen vet - men forhÄpentligvis innen utgangen av 2023.

I tillegg har Photocure et lĂžp a la Ultimo, osv.
De har Cevira.
Den store forskjellen fra “alle de andre” farmatech selskapene pĂ„ OSE, er at Cevira er i fase3 og at mĂ„lsnora nĂŠrmer seg. Mellom fase 1/2 og fase 3 er det veldig mange farmaselskap som fĂ„r store problemer med enten effekt eller konkurrerende lĂžsninger. Det kan ogsĂ„ skje med Ultimo.

Om noen Ă„r er det langt fra usannsynlig at Photocure har gjort det bedre enn alle de andre farmaselskapene med “fantastisk teknologi/produkt”

5 Likes

Ikke usannsannsynlig, men poenget er at PHO i likhet med flere av de nevnte selskapene har mye Ä bevise, og da for spesielt PHO pÄ salgssiden.

PHO hadde en meget solid Ă„rsvekst til fĂžr pandemien.

De har egentlig lite Ă„ bevise. De trenger bare komme opp i samme veksttakt.

De andre selskapene er langt unna Ă„ ha et ferdig produkt.
Pho bygger stein pÄ stein, mens de andre sÄ langt flyter pÄ en drÞm eller to

2 Likes

Utbredelsen av blÄtt lys vil nok akselerere nÄr sykehusene kommer seg gjennom covid, nÄr nytt KS scope er lansert 
, som jeg stÞtter.
I den forbindelse, vil jeg informere om at jeg via sikre kilder, fikk vite at St. Olavs hospital i Trondheim, IKKE benytter, eller kommer til Ă„ benytte blc. Årsaken er at de har konkludert med at blc ikke gir bedre resultater enn wlc! Dette er jo et universitetssykehus, betenkelig.

Det er veldig betenkelig gitt all den informasjon som finnes og dokumenterer at det virker bedre.

Det er en ny tid nÄ for PHO med de nye scopene og utstyret fra KS. De eksisterende scopene er avleggs ta det inn over dere.

Det er greit nok, men det er fortsatt betenkelig at sykehus tar slike avgjÞrelser nÄr de finnes sÄ mye dokumentasjon pÄ at det er en feil avgjÞrelse. Tvilen burde som du nevner virkelig vÊre borte nÄ fremover da.

https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-announces-cde-approval-for-hexvix-clinical-real-world-evidence-study-in-china-4207963

“Real-world evidence plays an increasingly important role in clinical trials, and this project is expected to accelerate the clinical development and regulatory application of Hexvix¼, allowing patients to receive appropriate treatment as soon as possible”, said Dr. Yong Xue, Chief Medical Officer of Asieris.

1 Like

Vi er vel mer eller mindre ferdigdebattert om ultimovacs i denne trÄden


7 Likes

Det var meg som satte fyr pÄ trÄden med Ä kaste Ultimovax opp i samme bÞtta som Nano, Targovax og PCIB. Jeg avslutter denne debatten med Ä si at mÄtte jeg ha valgt en av disse 4 gÄr jeg soleklart for ULTIMO. Som utmerker seg med fornuftig og seriÞs ledelse og, heldigvis for dem i disse tider, god Þkonomi. ForhÄpentligvis penger nok til Ä fullfÞre frem til ferdig produkt. Men allikevel, for meg, for hÞy risiko.

1 Like

Et tilgivende utspill og pÄfÞlgende disputt for oss som sitter i bÄde PHO og ULTI.

Nja, det der tror jeg du skal ta med en klype salt. Dersom St Olavs Hospital er blant de stÞrre som ikke bruker BLC tror jeg neppe det er noe som har skjedd nÄ.

I teksten fra sykehuset ser man for eksempel:

" Noen sykehus bruker fotodynamisk diagnostikk ved cystoskopi.

Fotodynamisk diagnostikk: Ved cystoskopi med fotodynamisk diagnostikk (PDD) brukes et middel som heter heksaminolevulinate. Heksaminolevulinate brukes for Ă„ utrede kreft i urinblĂŠren. Vi sprĂžyter heksaminolevulinate inn i urinblĂŠren fĂžr undersĂžkelsen og det tas opp av eventuelle kreftceller. Dette er nyttig for Ă„ finne uvanlige celleforandringer i overflatelaget, som er flate og ikke alltid oppdages ved tradisjonell cystoskopi i hvitt lys.

Sammen med et blÄtt lys pÄ cystoskopet, vil forandringer i vevet vises i form av endret fargestruktur. Svulsten(e) vil da lyse rÞdt."

SÄ det at de har konkludert med at wlc er like bra som blc nekter jeg rett og slett Ä tro pÄ at stemmer, det som kan stemme er at St Olavs Hospital videresender pasienter hvor legene mener at BLC vil utgjÞre en forskjell.
Dette gjĂžres blant de stĂžrre sykehus i Oslo regionen.

Ba selv om blÄlys da jeg for snart et Är siden ble fÞrstegangs undersÞkt for blÊrekreft/prostatakreft, men ble avvist med at det var bare noen man enkelte ganger benyttet ved kontroll av at kreften var fjernet eller ikke var kommet tilbake. Urologen hevdet at det var minimal sjanse for at kreften ble oversett ved hvitt lys.

Det er pengene som styrer i helsevesenet, ikke det som er til beste for pasientene. Dessuten fÄr urologene litt mer Ä gjÞre med BLC og det gidder de ikke. Det er veldig mye rart i helsevesenet.

Dette er jo nedsiden ved norsk helsevesen.

Det finnes kliniske studier som pÄviser signifikant forskjell mellom bluelight, og white light, i en del indikasjoner rimelig store forskjeller. Selvsagt ville man jo gÄ for det beste alternativet hvis man fikk velge. Men det fikk du ikke.

Er ikke sÄnn i USA.

https://www.nature.com/articles/s41585-019-0184-4

SÄ er jo oppsiden seff at i Norge har du ihvertfall krav pÄ behandling som tross alt er uendelig mye bedre enn alternativet.

2 Likes