Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Min enkle spådom er 6R+11F= 17 skop. (23 skop i q3 + 17 vil da gi 40 for de to siste kvartaler som jeg mener vil være godkjent)
Cysview tror jeg på 29,0 mill men håper på 31.
I tillegg håper jeg på utfyllende info om patent meldingen, Cevira og vurdering av 2021 og framover.
Sistnevnte spesielt viktig dersom DS nedjusterer guidingen til eksempelvis USD 15-20 mill for 2020.

Uavhengig av q4 tror jeg nå seriøst vi nærmer oss både kjede annonsering samt partneravtale i Asia.

6 Likes

Mitt senario nå er at Q4 resultatet og 2019 ikke har så stor betydning lenger, siden vi nå er mer inne i en prising av fremtidig inntjening. DS sin guiding fremover er viktig men ikke avgjørende. Ser vi på NEL er aksjen priset til 17 milliarder på forventning om en gang i fremtiden å vise positivt resultat. PHO er nå etter min mening inne i den fasen som NEL har vært lenge. Tror derfor vi får en reprising av PHO fremover på forventning om positivt resultat og nye overaskende børsmeldinger som på fredag.

4 Likes

merkelig at siste døgnets nyhetsinnslag på amerikansk fjernsyn ikke er å finnet på “news/blog” på cysview.com

1 Like

Kommer nok etterhvert, Photocure har delt dem på Twitter.

6 Likes

Da er jeg fullastet igjen. And I feel good! Venter mye positivt den 27 feb. Det gjør nok også Spetalen og Voldberg mens fondene som har solgt i det siste er upersonlige forvaltere på samme bærtur som Norne…

5 Likes

Kunne vært kjekt å lest, men er bak betalingsmur :thinking:

1 Like

Bra artikkel.
Fortsatt intet intervju med Spetalen noe som kan tale for at han ikke er ferdighandlet.

3 Likes

Noe nytt i artikkelen Rodjer?
Positiv vinkling håper jeg…:slightly_smiling_face:

1 Like

Ja, alt som står der er positivt og de avslutter artikkelen med Hansson sine ord fra en artikkel i desember om at “Når ketchupeffekten begynner, ser vi fort 200. I’m in for the long run. Jeg kommer til å sitte i PHO til det enorme potensialet som er i aksjen er tatt ut”

5 Likes

Bra👍🏻
Spennende tider🙂

1 Like

Hehe,
De innleder artikkelen med" Det er skyhøy interesse for blærekreftselskapet Photocure på Oslo børs om dagen, og volumet i aksjen må betegnes som vanvittig :rofl: :rofl:

3 Likes

Dette er nok bare begynnelsen…:wink:

1 Like

Og partneravtale for Sør-Amerika

1 Like

Eigil Spetalen ny medlem i Facebook-gruppa i dag, ser jeg. :slightly_smiling_face:

6 Likes

Sakset fra DN Investor:

Spetalen øker i Photocure

De fire seneste dagene er det blitt omsatt aksjer for henholdsvis 150, 171, 48 og 24 millioner kroner, skriver Finansavisen.

Øystein Stray Spetalen og Tore Aksel Voldberg har benyttet muligheten til å hamstre aksjer og kjøpte fredag henholdsvis 126.494 og 175.000 aksjer. Etter aksjekjøpet eier duoen 400.000 og 330.000 aksjer, som er priset til 46 og 38 millioner kroner.

Med det er Spetalen Photocures syvende største aksjonær og Voldberg er nummer ti på aksjonærlisten.

NB! Mulig de har kjøpt på mandag også.

1 Like

Leser at en del er skeptiske til hva som kommer på Q4 19 presentasjonen neste uke. Enkelte mener man ,må være forberedt på å bli skuffet. Selv er jeg forberdt på at fremleggelsen av Q4 kan gi skeptikerne til PHO en på trynet.

Dersom det som fremkommer på diverse forum er representativt for holdningen til markedsaktørene, så er det mange der ute som verken forventer høy omsetning av cysview eller at det er blitt utplassert særlig mange scope i løpet av Q4 19.

Holdningen er tydeligvis farget av cysview-omsetningen gjennom Q3 ikke kom inn like høyt som flere av oss forventet, samt at CC registreringen av scope gir inntrykk av relativt få scope utplassert gjennom Q4.

Men det er to forhold mange tydeligvis glemmer. For det første, når det gjelder omsetning av cysview, så skjer den i større kvanta. Det vil si at cysview-doser ikke handles inn etterhvert som pasientene forbruker dem. Når det da er over 200 sykehus/klinikker cysview kunder i USA, så sier det seg selv at dersom f.eks. 60% av klinikkene ikke hadde behov for påfyll gjennom Q3 19, så ville nødvendigvis det påvirke omsetningen av cysview det kvartalet. Dersom disse 60% av klinikkene tilfeldigvis også er noen av de største klinikkene, så vil droppet bli ekstra stort.

Men da sier det seg selv at man da kan få andre kvartal med ekstremt høy omsetning av cysview.

Poenget er at man ikke kan bruke omsetningen ett kvartal som bevis på at omsetningen nå er på vei ned, på vei opp eller flater ut. Detrte må sees på over en tidsperiode på minst ett år.

Men det er rimelig grunn til å anta at så lenge antall nye operative scope er på vei opp, så vil også omsetningen av cysview over tid øke. Antagelsen om at så skjer blir ikke svekket av at det stadig kommer reportasjer på kanalene til de største TV-selskapene i USA om BLC sin fortreffelighet. Kompetansen om BLC øker blant amerikanske pasienter. Og vi hører at enkelte bnlærekreftpasienter kjører 7 timer for å bli undersøkt av BLC og ikke WLC.

Det andre porenget er at CC sin registrering av utplasserte scope ikke er eksakt. Langt derifra. Selv før Flexiscope kom på markedet, så ble ikke alle rigide scope registrert på CC. Men etter at flexiscopene for alvor kom på banen, så er CC sitt bilde over operative scope blitt enda mer unøyaktig. For et sykehus/klinikk som allerede er registrert på CC med BLC scope, vil ikke registrere seg enda en gang, når det anskaffer flexiscope.

Når flere da uttrykker skepsis mot utviklingen for PHO i USA, og at Q4 19 kan bli en skuffende forestilling, så vil jeg advare mot at ledelsen faktisk kan komme til å overaske positivt på Q4 19 presentasjonen.

Ikke glem at til tross for at den foreliggende guidingen for 2020 virker rimelig hårete å innfri, sett opp mot hva som har skjedd gjennom 2019, så har selv en nøktern kar som CFO Dahl fremholdt at selskapet vil innfri guidingen for 2020. Så hva er det ledelsen kjenner til som ennå ikke er klart for de fleste av oss? For dersom guidingen for 2020 skal innfris, så skal det bli en heftig vekst utover i 2020. Det kan vi være enige om. Og da er det mulig at vi får se tegnene til denne positive utviklingen allerede på Q4 19 presentasjonen. Det kan overraske mange!

Jeg ,mener fortsatt at PHO vil være en særdeles god plass å ha kapitalene sin gjennom 2020, og enda lenger. Det er nå ting er i ferd med å skje!! Tror nok det er det ØSS og hans bror har innsett. Vel hjva skal vi si; velkommen etter. ;-))

7 Likes

Var det så at Tyskerne også er på vei inn i PHO, har du noen dokumentasjon på det?

@myk, bli insider, da får du tilgang på aksjonærlistene :slight_smile:

1 Like

Ikke annet enn at Clearstream Banking øker hver uke på Topp50, smått men de øker.
I tillegg handles Pho på Tradegate hver eneste dag nå og enkeltdager brukbart volum, gikk vel 60k der på mandag, 8k hittil idag.

https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010000045

3 Likes

Interessant skjønner det er Tyskere som herjer i NEL