Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ja, de har herjet lenge der og siden dem startet “raidet” i Nel har Clearstream Banking nĂ„ kontroll over ca. 40% av aksjene i Nel.
Om du leser lenger her opp eller kanskje pÄ fundamental trÄden vil du se at Michel Doepke i Der Aktionaer har satt fokus pÄ Photocure og det var han som satte fokus pÄ Nel i sin tid.
Suksessen i Nel kursen bidrar nok positivt til at mange ogsÄ tror han nÄr han anbefaler eller skriver varmt om Photocure.

3 Likes

Sakset fra FB gruppen.

Handelen var heftig ogsÄ pÄ mandag(1,4 mill aksjer omsatt) og sikkert flere enn undertegnede som lurer pÄ hvilke utslag det kan ha gitt pÄ Topp 20 listen.

Husk at endringer jeg skriver nÄ er direkte relatert til sammensetningen som jeg kunngjorde her igÄr.(som var aksjonÊrliste til og med fredag i forrige uke)

Har nettopp fÄtt den tilsendt og den viser at brÞdrene Spetalen satt helt i ro.

SkĂžien og Myrlid reduserte med 50k hver, utover dette ingen endringer av betydning.

2 Likes

Flott BLC artikkel, dessverre bak mur.

2 Likes

Ny pod!

Edit:

Ikke helt superpresis men sÄnn noenlunde pÄ mÄl og grunntone positiv

1 Like

En tanke: Photocure har fÄtt nytt patent pÄ Hexvix som varer til 2036 om jeg ikke husker feil. SÄ for Ä fÄ ett nytt patent sÄ mÄ ingrediensen i produktet Hexvix forandres tenker jeg. SÄ viss dette nye produktet er bedre, vil det ta over Hexvix som vi kjenner i dag og erstattes av det nye Hexvix? Kunden vil ha det beste produktet og patenten for Hexvix er sikret for lang tid fremover.

Et lite hint fĂžr Q4

Cevira avtalen alene fĂžr royalties er verdt ca. 116/aksje dersom Asieris lykkes fullt ut.

FÞlgelig er salg pÄ nÄvÊrende tidspunkt kanskje ikke det lureste en gjÞr :wink:

1 Like

Regner inn verdi dersom de lykkes fullt ut ja, det var en annen Ebitor enn han vi har pÄ PCIB-trÄden :wink:

1 Like

Der er nok bare en, sjog :wink:

ForstÄr det, og aksjeinnehav gjÞr noe med oss. . (Jeg sitter i begge btw)

1 Like

KjÞpte meg inn fÞrste gang pÄ 35. Var oginne pÄ 27 kroner men ble ristet ut. Deretter ny inngang pÄ 35. Da avtalen med asiris kom steg aksjen med 20% eller hva det var. En vits. SÄ lastet det jeg klarte. Cevira er ett sikkert produkt som har blitt grundig testet. Kineserne er effektive og satser hardt I pharma. At de ikke vil kjÞre gjennom til godkjenning ville vÊre mye mer sannsynlig enn de skrive 12 kronene som norne legger til grunn. Faktisk uten royalties er cevira verdt dagens verdi.

SÄnn sett burde verdien av pho fort vÊrt. Langt over 200. Da prises cevira inn og pho til dagens inntjening pÄ cysview uten noe vekst. Det kan bli en dipp pÄ q4 men momentumet i aksjen er sterkt noe som taler imot. Vi ser det mer og mer i vekst selskaper. Aksjeprisen priser inn mer enn dagens omsetning og overskudd.

1 Like

Bonus, det nye patentet er for behandling, ikke diagnose/pÄvisning som er dagens prosedyre. Info finnes lengre opp i trÄden.

1 Like

Jeg har ogsÄ fÄtt med meg at det ikke er for diagnose, men jeg lurer litt pÄ om dagens mÄte Ä bruke produktet pÄ gir en immunologisk effekt slik at produktet vil vÊre ennÄ mer Ä foretrekke pga den mulige effekten, selv om det ennÄ ikke er bevist i en randomisert studie???

1 Like

Godt spÞrsmÄl, det har vel vÊrt kjent att ved bruk av Hexwix sÄ forlenges tiden pÄ tilbakefall. Det er vell denne positive effekten pasienten fÄr med pÄ kjÞpet.

1 Like

Ja, men det kan vÊre flere Ärsaker og en av de sikreste er vel at de fÄr fjernet nesten alt kirurgisk fordi de ser mye mer av kreftcellene og da er det fÊrre kreftceller som kan dele seg og derfor lengre tid til tilbakefall.

2 Likes

NÄ tror jeg nok at ved mistanke om blÊrekreft, eller allerede pÄvist blÊrekreft, og derved en sykdom som kan ta livet av meg, dersom den fÄr anledning Ä utvikle seg, sÄ ville jeg krevd Ä bli undersÞkt/behandlet med BLC teknologien. Som sagt, det kan stÄ om livet in worst case. Slikt kan man ikke spÞkende, langt mindre spille russisk rulett med, nÄr det finnes andre muligheter, nemlig BLC.

2 Likes

Oppdager kreften

I dag brukes som nevnt Hexvix pÄ sykehus for Ä diagnostisere og fjerne blÊrekreft - en av de hyppigste kreftformene. Legemidlet sprÞytes inn i urinblÊren fÞr undersÞkelsen og operasjonen og Hexvix tas opp av eventuelle kreftceller

Det er vel det att Hexvix tas opp av eventuelle kreftceller som fremmer terapeutiskeffekt?

https://www.healthtalk.no/alle-artikler/photocure-fÄr-nytt-patent-i-usa-Äpner-muligheter-for-ny-indikasjon/

3 Likes

Slik som jeg skjÞnner dette er at de har fÄtt patent pÄ Hexvix/ Cysview med terapeutisk effekt. Og nÄr terapeutisk effekt blir konstatert vil all bruk av middelet ha patent beskyttelse ut 2036. Man slÄr 2 fluer i ett smekk. Ikke sant?

2 Likes

HÞres unektelig logisk ut. For det finnes ikke en Cysview med terapeutisk effekt og en uten. Det er vel ogsÄ dette som gjÞr det langt mer komplisert, for ikke Ä si umulig, for noen Ä komme opp med et generika. Antar ledelsen kan utdype dette nÊrmere pÄ Q4.

5 Likes

Ja, men dette mĂ„ “bevises” med studier og det kan ta litt tid og koste en del penger. Usikker pĂ„ hvor mange fase-studier og hvilke fase-studier man trenger. Finnes mye dokumentasjon allerede.

1 Like

Det er ikkje riktig slik eg har forstÄtt Snoffelen.

Snoffelen skriv:
"Norne tror at det bare er Ä sette i gang med generika-salg. OgsÄ generika mÄ gjennom en regulatorisk prosess, og mÄ gjennom beslutninger og prosessutvikling i forkant.
Regn et par Är fra beslutning til et eventuelt produkt er pÄ marked.

Skal vi fÞrst snakke om verdi av diagnostika sÄ ble vel Nycomed Imaging kjÞpt av GE for Ca 9 mrd pund og viktigste assett i den deslen var Omnipaque, et diagnostika som var av, eller i ferd med Ä gÄ av patent.
Omnipaque selger forÞvrig dom bare det tross forsÞk pÄ generika/ konkurranse."
*Photocure fundamentale forhold (PHO)

3 Likes