Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

“Ja, men dette må “bevises” med studier og det kan ta litt tid og koste en del penger. Usikker på hvor mange fase-studier og hvilke fase-studier man trenger. Finnes mye dokumentasjon allerede.”

Ja Alex, selv om det vil koste en"formue" vil det lønne seg å kjøre det løpet. I og med at Photocure vil da kunne ta seg høyere betalt pr dose for Cysview/Hexvix og ha patent på “kjøpet” som utløper først i 2036.

Nei, all bruk av middelet er ikke patentbeskytta til 2036, kun den bruken som patentet omhandler… Andre vil fortsatt kunne utvikle generika og bruke den i den settingen som den brukes per i dag (som diagnostika) der patentet går ut en gang på 20-tallet…
Men per i dag er det ingen (som jeg vet om) som har satt i gang/har planer om utvikling av generika… Har forstått det som det at dette er en kombi skop sammen med H/C gjør at terskelen for å utvikle en generika er en del større…

2 Likes

Burde ikke Photocure sendt ut børsmelding om att kvartalspresentasjonen kommer på torsdag??

1 Like

Ja Hestdal var i sin tid klar på at slike kopi-medisiner må kjøre sine egne studier sammen med skop for å få lov til å selge kopi-medisin. Da blir det nok ingen lavthengende frukt å satse på å kopiere Cysview.

1 Like

Kommer nok i løpet av dagen

2 Likes

Vil generika automatisk få samme refusjonsordning? Refusjon er vel kanskje knyttet mot legemiddel/behandling ikke PHO?

1 Like

folk diskuterer generika. hva med refusjon? det er ikke noe man får over natten basert på cysview sin reise i USA

1 Like

Syns dette er eit flott spørsmål å stille Photocure.

2 Likes

45.428 aksjer i slutt auksjonen. Avtalt spill?

1 Like

Aktuelt her også med Asieris;

6 Likes

Sikkert mange som visste dette, men selv har jeg lurt litt på hva totalt antall sykehus som er Photocure sitt marked. I den forbindelse fant jeg en twitter melding fra mai 2017 som sier at 1,5% av sykehusene i USA tilbyr BLC. I q2 2017 hadde PHO utplassert totalt 93 skop.
Det skulle bety at antall sykehus som er potensielle tilbydere av BLC ligger på ca. 6,200.

8 Likes

Ja, når vi bare pirker borti de første prosentene så skjønner vi att potensialet er skyhøyt, og vi får en bratt kurve fremover.
Og så har vi Norden og partnere i tillegg :slight_smile:

3 Likes

Ja, i praksis er det kun det vi har gjort, pirket i skorpa.

3 Likes

Og når bruksfrekvensen øker fra 1,35 per uke til 3…5…8…15…osv. :money_mouth_face:

5 Likes

Deretter kan prisen jekkes opp noen knepp.

1 Like

Fra børsmeldingen om patentet;

«PhotoCure has the intention to further investigate Hexvix for its therapeutic effect and the patent is a result of Photocure’s continued focus on securing intellectual property rights for its research results and pipeline activities.«

Hvem bryr seg om det er blitt utplassert 14,18 eller 20 scop.

Dan Schneider kommer til å snakke om verdien av dette nye patentet og den terapeutiske effekten av Cysview.

3 Likes

Jeg tar gjerne opp igjen dette med muligheten for terapeutisk effekt. Blir dette i ikke så fjern fremtid konstatert, så må det gi en høyere pris på Cysview/Hexvix i og med at det ved diagnostikken allerede vil også kunne regnes som behandling. Slik jeg ser det vil patenten frem til 2036 måtte regnes for middelet samme hvilken bruk man anvender det som. Konklusjonen min er at hvordan er det mulig å ha forskjellige priser på diagnostikk og behandling ved bruk av samme middelet? Og hvordan skille med forskjellige utløp av patenten på diagnostikk Cysview og behandlings Cysview?
Cysview med terapeutisk effekt vil gi en pris som kommer til å sprenge alle regnearkene til focuss. For ikke å snakke om baksiden av konvolutten hans… :smile:

2 Likes

Så det du mener er at fremtidig generika må egentlig lage et tilsvarende produkt, uten terapautisk effekt?

Såfall en potensiell bremser for generika, da de kan bli saksøkt av PHO om terapautisk effekt blir påvist…

1 Like

No har eg ikkje sånn kjempestor kjennskap til patenter osv.

Men jeg sliter litt med å skjønne hvordan et generika kan bli produsert for Hexvix i forbindelse med diagnostikk uten å samtidig komme i konflikt med patentet som gjelder terapeutisk effekt.

Og hvis noen skulle gjort det, ville det vel vært utrolig rart å prøve å selge det.

Samme funksjon som Hexvix, men nå uten terapeutisk effekt!!

1 Like

Ja, det høres ut som en skikkelig nøtt for et PR-byrå. Glad det ikke er jeg som skal satse pengene mine på er slikt produkt.

1 Like