Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det samme får vel vi? Eller insinuerer du noe annet?

Jeg insinuerer ingen ting de er hvert fall fornøyde med den informasjonen de får, sitter i ro med sin aksjepost eller har økt som vi vet til over 15%.

De fleste innleggene på tråden har feil fokus. Det er ikke aksjonærene i PHO som avgjør fremtiden for selskapet, men de amerikanske urologene og deres bruk av PHOs produkt.

2 Likes

Det har du rett i og vil tro at Briarwood har tilgang på den beste ekspertisen fra de amerikanske og europeiske urologene. Vi er og avhengig av gode nyheter fra China.

Når det gjelder Kina, har jeg ikke sett noen analyse som tar med Cevira i regnskapet. Dagens prissetting og anbefalinger fra analyse selskapene tar kun med Hexvix/Cysview outlook (og den er veldig god). Sannsynlig godkjenning og salg av Cevira er ikke regnet på i det hele tatt. Så vi er ikke “avhengig av gode nyheter fra China”.

Vi har og Hexvix i China i phase III som en skulle tro er bare planke kjøring etter all den erfaringen PHO har i Eu og US. hvis jeg skjønte det riktig skal de sammenligne resultatene med bruk i China med de resultatene de har fra kinesere i Us som har vært undersøkt med Hexvix.

Resultat av Hexvix i Kina, phase III må være like rundt hjørnet. Det er absolutt en trigger.

Hvis de har mer informasjon enn markedet fra Pho skulle de (i en perfekt verden) vært listet her:

Finnes det en oversikt / kalkulering hvor mye Cevira kan være verdt og Hexvix China?

Ved godkjenning i China og Eu er det ca $60 mill i milepæls utbetalinger, i tillegg royalty som varierer fra 10 til 20% tror jeg. DNB har null verdi i sin analyse. Merkelig at ikke noe blir priset inn nå når resultatet nærmer seg.

Jeg har sett på aksjonær bevegelser blant de 20 største aksjonærene sist uke, 18.11.2022 - 25.11.2022. De største bevegelser:

SEB kontoer +35.000
The Bank of New York +3.000
RBC Investor Services +15.000

Kommentar 18.11.2022:
“Ned fra Nr. 5 og ut av lista: Goldman Sachs International som hadde 555.258 aksjer. (Siste plass på topp 20 har 262.409 aksjer). Salgspress fra Goldman Sachs siste måned med andre ord.”

Mulig at topp 20 øker på at Goldman Sachs fortsatt selger.

Info hentet fra:

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

2 Likes

Vanskelig å forstå at goldman sachs kan greie å selge seg ned med den omsetningen vi har nå og de 20 største øker litt i dag 52,45%.

Omsetningen på ose er bare en liten del av bildet. Det finnes andre markedsplasser.

Ja ser at Pareto har en annen plattform hvor volumet er litt større enn DNB sin handle plattform men det er bare små forskjeller. Parato har 4410 aksjer omsatt mens DNB har 3900. Har hørt om dark pools hvor det handles store volumer men det må slå ut i aksjonærlistene og som sagt øker de 20 største litt.

Pareto og DnB (nordnet +++) har ulike handelsplattformer, men markedsplassen de opererer på er er i prinsippet det samme( typisk Oslo Børs) . Nå er dette tilfeldigvis ikke så for dnb, da de også er på dark pools.

De store volumene går på sistnevnte.

Tror du det er en mulighet å få en oppdatering fra DS om utplassering av de nye scopene i US etter to måneder og bruken.

Det “hjørnet” er 2024 etter hva jeg husker ifbm tidslinje

https://newsweb.oslobors.no/message/574777

1 Like

Det står ingen ting der om 2024, DS har snakket om en liten phase III studie så vi får se.

3 Likes

No.5&6 økte de siste tre dager. (Pareto)