Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Jeg trodde jaja… det blir det det blir idag… overraskende å se ikveld at PHO kom likevel i pluss.

Kanskje flere som sitter på gjærdet, som kommer til å vise seg.

:slight_smile:

Folk har vel fått andre ting å bruke penger på enn aksjer, i motsetning til nedstengningen under pandemien. Ikke like lett å sette av penger til sparing lenger. Så da er det forhåpentligvis mer proffesjonelle aktører som skal trekke kursen opp?

Jeg tror det kan bli det. Cevira ligger langt før i det trajekt. Mye bra i 2023 kan vi forvente :dart:

1 Like

Angående Cevira er det da grunn til å minne på resultatene fra Phase II;

The optimal dose of Cevira, 5%, demonstrated a statistically significant and sustained lesion response compared to placebo in patients with precancerous CIN2 lesions, 95% vs 62% respectively at six months, (p<0.02). This was further supported by high clearance of HPV subtypes 16 and 18, which carry high oncogenic risk, in the CIN2 cohort of 83% vs 33% at six months. Additionally, high clearance of HPV 16 and 18 was also demonstrated in the overall CIN1/2 population, 62% vs. 33% as compared to placebo.

95% friske i den CIN2 gruppen etter 6 mnd og p mindre enn 0,02. Er det grunn til å tro at resultatet blir annerledes nå for phase III studien. Nei så resultatet nå som er snart forestående etter at siste pasient er sjekket ut etter 6 mnd. skulle være lett å analysere. Her er det ikke snak om å analysere størrelsen på responsen men bare å konstatere at pasienten er helbredet. Altså som sort og hvitt.

Med demonstrated a statistically significant of 0,02 i phase II skulle svaret være gitt.

2 Likes

Når får vi resultatet?

Vi vet ikke det men vi vet at den siste pasienten blir sjekket ut nå av de over 400 som er med i phase III. Der er og mulig at i China er den siste pasienten sjekket ut for en stund siden, men nå er det bare å vente.

Ca til sommeren

1 Like

Har ikke fulgt så godt med på Pho de siste par årene, men vurderer øke nå som fase3 res. nærmer seg. I %, hva holder dere sansynligheten for godkjent resultat slik at man får markedgodkjenning for Cevira?

Er selv noe rusten på Pho etterhvert, men her er hva Norne sier om Cevira i deres siste reviderte analyse:

Key assumptions in our valuation of Cevira:
• 1m patient population in US/EU and average of 7-14m in China
• Peak market penetration at 9% in US/EU and 3% in China
• Pricing of USD 800/patient per year in US/EU and 1/3rd of that in China
• 2024 & 2026 launch in China & US/EU (first sales in 2025/2027 respectively)
• Peak sales at NOK 1.4bn in 2031
• Probabilities of success at 25% for US/EU and 50% for China
• Royalties at 15% of sales
• Milestones of USD 18m during 2020-2024 from Chinese studies and launch and USD 36m in 2026 from US/EU studies and launch are
included; no revenue-related or second indication milestones are included in our model
• Risk-adjusted cash flows discounted at 15% WACC

Norne-Pho.pdf (575,8 KB)

3 Likes

Takk Rodjer! Vet du som meg tidligere har fulgt Pho tett og vært en veldig positiv bidragsyter så setter pris på din oppsummering!

1 Like

Da er DNB sin analyse mer troverdig da dette er bare tall slengt inn i et regneark.

Det skal ikke jeg ha noen formening om, Norne har fulgt Pho over mange år, enkelte ganger har vi blitt frustrert over det de har kommet med, men om jeg ikke husker helt feil har de brukbar treff prosent på tallene om ikke annet

1 Like

OK jeg var litt kjapp der uten å ha sett på hva tallene betyr av inntekter.

Man kan lett hevde at Norne ikke har siktet veldig høyt i sine mål for Cevira.

Ja, det kan man nok lett hevde med rette :grinning:

Det jeg finner merkelig er at det er stor interesse for ULTI og nesten ingen for PHO. ULTI har en phase II studie på gang er sikker stor oppside hvis den gir gode resultater. Hva potensialet er spekuleres det stort i. PHO har en phase III studie hvor resultatet er nær forestående og sannsynligheten for et godt resultat er opp mot 100% og det er ikke viet en eneste spekulasjon om verdien. Må understreke nesten for DNB har satt verdien til null.

Her er det stille all energi går på ULTI tråden og det er bare å krysse fingrene for at det går veien med ULTI. Det går nok veien med PHO også men er ikke mange som vil satse penger på det nå ser det ut for. For meg ser det ut for at det er shorterne som råder grunnen.

Det er for lite risk i Photocure i forhold til de høyrisikable aksjene innen biotek. Noen tråder har høy ADHD føring hvor man trøster hverandre og skriver for å dempe nervøsiteten og å forsikre hverandre om at det går nok greit til slutt.:lying_face: Vi ser hvordan det har gått. Nano, PCIB og Targovax for å nevne noen. 🫣

Hadde PHO avventet randomiserte data / POC på verdens første universelle kreftvaksine til bruk sammen med SOC/CPI, så hadde det nok kokt litt mer her inne også.

Får håpe både PHO og ULTI lykkes på kort og lengre sikt, slik at sektoren får bein å stå på igjen.

Blir nok veldig fort fokus på blockbuster potensialet til cevira hvis fase 3 resultatene er gode :blush:

Absolutt, de er vel ikke veldig langt unna heller?