Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Voldsomme bevegelsar. Då får vi satse på at det denne gongen blir lurt å sitte i aksjen over ein kvartalsrapport. Har ikkje hatt stor suksess med det dei siste gongane, men har no likevel trua :slight_smile:

1 Like

Dette fallet forteller oss at momentumet er ganske høyt i forhold til andre selskaper. Dette har nok mye med antall aksjer selskapet har. Så med andre ord, det kan gå ganske så fort opp også. Kan jo være at Spetalen har økt enda mer for alt vi vet? Han snuser vel litt på klatrestigen nå opp mot toppen. Hvis det er tilfellet vil han vel ha så mange aksjer så billig som mulig. Ser også at det har gått uvanlig mye store poster hittil i dag.

1 Like

Chrkni

realisere gevinst (hvis de har gjort/gjør det) er ikke shorting.

Selvsagt

Litt dumt å shorte en aksje man har over 400k aksjer i…

1 Like

Shorter?
Når man eier aksjer selv?

Kanskje greit å sette seg inn i dynamikken i aksjemarkedet

2 Likes

Er det ingen som har peiling på hva som var grunnen til at 10000 aksjer ble solgt i førhandel kl. 08.27 for kr, 340!!!

1 Like

I tillegg tror jeg @Ebitor bør studere bedre når og til hvilken pris ØSS har kjøpt.
Den siste kraftige økningen fra ØSS kom på kurser mellom 100 og 119, dagen da patent meldingen kom. Han økte da med ca. 127k.
Jeg sitter med utskrifter av aksjonærlistene fra 18.og 19 februar som viser hva han handlet torsdag 13.2 og fredag 14.2.
Dette er forøvrig publisert både her og på fb gruppen de respektive dager.

2 Likes

Mener kursen på PHO gikk fra ca 95 til 112 den 14.02

Husker ikke nøyaktig, men fram til meldingen kom 14:05 lå kursen ca. mellom 95-97 på svært liten omsetning, mesteparten av dagens omsetning på drøyt 1,4 mill aksjer kom de siste 2 timer på kurs 97+
Kursen var vel oppe i drøyt 120 på det meste.

1 Like

Vil kalle dette et “likviditetsevent”. En perfekt hendelse/bakteppe for potensielt å akkumulere uten å
drive prisen opp.

Hvis man fulgte med på åpning i dag var det mangen “folkeaksjer” som åpnet med en gap. Resten tok psykologien seg av.

Omsatt 329 000 aksjer første timen. Foreløpig 29000 siste timen…

Foreløpig ser jeg ingen grunn til å stresse.

Nå kommer vel aksjene ut fra traderne som kjøpte under 100 tidligere og som vil komme seg ut rundt even når det snudde ned igjen, så da kan washouten komme nå er det fare for

Mest som en observasjon dette, men ser at aksjen jeg lenge har hevdet ligner mest på Photocure på OSE faktisk er i pluss i dag, og vil trolig ende omtrent i null.
Medistim har jeg hevdet at ligger 1 år, utviklingsmessig i aksjekurs, foran Photocure.
Rart å se at Photocure da er tidvis i nesten 15% minus.
Medistim har steget over 160% siste 12 mnd.

2 Likes

Jeg ser ikke bort ifra at Spetalen er stor grunn til at vi ligger høyt på taperlisten men tror allikevel han vil ende opp med omtrent samme antall aksjer i slutten av dagen. Han bruker markedsretningen og forsterker den. Så er det bare å ta i mot når resten ikke tør å sitte lenger.

På torsdag vil det første plussresultatet til PHO bli presentert og det vil ikke senke kursen for å si det på den måten.

1 Like

Ned 17,5% - ny bunn.
Dette hadde aldri skjedd om hyenene hadde holdt fingrene fra fatet

2 Likes

PHO sin tid kommer. Enn så lenge er her tydeligvis mange usikre investorer i PHO som ennå ikke er overbevist om at selskapet har lykkes i USA.

1 Like

Da er vi tilbake på nivået da Spetalen og Voldberg gikk inn 14.02.
De har vel dradd inn en pen gevinst, vil jeg tro,?på dette stuntet
PHO nr 2 på taperlista!!!
Det er ikke til å tro

1 Like

Ser ut som det plutselig gikk en post på 50 000 aksjer til 83,68 kl 15.27.

1 Like

2x 50.000 1x45.000 får jeg opp

1 Like

Ekstreme utslag. Over 100 mill omsatt til nå.

1 Like

Hestehandel som forgår nå.
image

1 Like