Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Og Dan Schneider bekrefter, guidingen gjelder KUN for Cysview!

Cevira og annet kommer i tillegg.

5 Likes

Oncoinvest: 12 totalt, bare 4 Flexi

1 Like

Dan har virkelig fÄtt dreisen pÄ Q-opptredener. Dette ryddet unna all tvil hos meg, PHO er pÄ rett vei. NÄ kan Corona-frykt herje sÄ mye den vil, jeg kjÞpte meg inn igjen og ser mot 2023 og beyond.,

1 Like

For den langsiktige investor sÄ har jeg vanskelig for Ä se for meg at dette caset skal feile.

NÄ har ogsÄ Norne-analytiker fÄtt klar beskjed fra PHO om at hans forutsetninger er feil etter PHOs mening.

5 Likes

Photocure delivered in-line adj. 4Q figures this morning, while USD 70m sales guidance for 2023 was above our projections. What is more, the company mentioned significant and sustainable growth beyond 2023 and large hurdles for generic competition. Therefore, our long-term model will be adjusted and our current Sell recommendation and TP are under revision. (Norne)

10 Likes

Kursen falt 8 kroner mens Dahl knotet seg gjennom tallene. Good for me, fikk fylt pÄ beholdningen :slightly_smiling_face:

Å sitte i denne aksen bĂžr gi meget hyggelig avkastning. Jeg er ikke sĂ„ opptatt av om de nĂ„r (den evinnelige) guidingen for 2020. Det som betyr noe er fortsatt vekst. Dersom man tror pĂ„ det selskapet sier, er det bare Ă„ ta plass og sitte stille framover.

2 Likes

edit: @sjog Ved Q1 hÄper jeg han fÄr 1/5 av tiden disponibel. Han er sikkert dyktig, men han er ren gift for aksjekursen!

1 Like

Det er det generelle markedet som sender kursen nedover nÄ, ikke Dahl. Sikkert noen som ryker pÄ stoploss og belÄning ogsÄ.

1 Like

Ja det er urolige tider. jeg sprer kjÞpene mine over noen dager nÄ, slik at snittet til slutt blir helt ok.

1 Like

Det er ikke fÞrste gang det snur fra grÞnt til rÞdt nÄr han gÄr pÄ scenen


Problemet nÄ er at det er 3 mÄneder til neste kvartalspresentasjon, og i mellomtiden raser bÞrsene pga corona

Dan sier i presentasjonen: “Kaiser who has agreed now to bring in the product later this year”. Dette er fra 44:30 i presentasjonen, under Q&A

15 Likes

Syntes rapporten var sÊrdeles bra
 Litt mindre scope men hadde egentlig forventet dette da vi har fÄtt en indikasjon pÄ registreringene pÄ Cysview.com. 51% vekst i US og for en sÊrdeles frisk guiding
 70 mill USD i 2023 og fortsatt god vekst utover dette. Driftsutgifter pÄ 53 mill og salg av Cysview/Hexvix pÄ 58.8mill. Dette var bra!!!

4 Likes

Vi fĂ„r hĂžre om Elisabeth klarer Ă„ fĂ„ ut mer info fra Dan i Radium-podcasten😉

3 Likes

Beste presentasjonen DS har gjoert sÄ langt. Meget sterk guiding for 2023. Veksgten pÄ scope er ,meget god, selv om Q4 kom inn noe svakere enn flere av oss hadde forventet. Dog er antall utplasserte scope allerede sÄ hÞyt at veksten pÄ salg av cysview burde vÊre sikret.
OgsÄ meget betryggende Ä hÞre at det ikke er bare bare for generika Ä ta seg inn pÄ dette markedet.

Det som kan presse kursen fremover er utviklingen mhp coronaviruset og hvordan det generelle markedet utvikler seg. Økende usikkerhet i Europa og USA er ikke bra for markedet generelt. Men PHO burde vÊre en trygg havn som langsiktig plassering.

1 Like

PHO: TROR ÅRETS OMSETNING IKKE VIL VÆRE LANGT UNNA TIDLIGERE 2020-GUIDING

Oslo (TDN Direkt): Photocure gjentar ikke omsetningsguiding i USA pÄ 20-25 millioner dollar i 2020 i dagens kvartalsrapport, men finansdirektÞr Erik Dahl tror omsetningen ikke vil komme sÄ langt unna dette.

-Vi utsetter ikke guidingen, men vi fÞler at vi mÄ ha fleksibilitet pÄ kort sikt. Vi jobber med Ä utvikle den amerikanske organisasjonen og bedre situasjonen i USA, men du ser jo pÄ tallene at det vokser voldsomt i USA, men vi fÞlte at vi var nÞdt til Ä se litt lengre frem, sier Dahl til TDN Direkt etter kvartalsfremleggelsen torsdag.

Selskapet skriver i kvartalsrapporten torsdag at “basert pĂ„ utsiktene og strategiske muligheter ser Photocure omsetning fra USA pĂ„ 70 millioner dollar i 2023, og ser betydelig fortsatt omsetningsvekst og lĂžnnsomhetsmuligheter i USA-markedet utover 2023”.

Photocure har investert betydelig i salgskorpset sitt i USA. Veksten i USA endte pÄ 51 prosent i fjerde kvartal i fjor med omsetning pÄ 59 millioner kroner,

-Det skal bli en ganske hyggelig vekst til i 2020 for Ä nÄ mÄlet om en omsetning pÄ 20-25 millioner dollar, men jeg tror ikke vi kommer sÄ langt unna. Men om vi klarer Ä treffe helt er jeg ikke sikker pÄ, men vi er definitivt pÄ vei, sier Dahl til TDN Direkt, men presiserer at veksten er der og at man ser dynamikken i tallene.

Administrerende direktĂžr Dan Schneider sier til TDN Direkt at omsetningsgudingen for 2020 ble erstattet med ny 2023-guding ettersom 2020-gudingen var over tre Ă„r gammel.

-Vi kommer til mÄlet, men det er bare en litt senere start sett i forhold til Ä nÄ 20-25 millioner dollar i 2020, og derfor vil vi ikke guide pÄ dette, sier Schneider.

Videre peker Photocure-sjefen pÄ endringene selskapet har gjort med Þkt satsning pÄ salgskorpset.

-NÄ har vi et utrolig bra salgskorps. NÄr jeg kom til selskapet hadde vi salgsrepresentanter som hadde solgt mobiltelefoner, nÄ er dette noe helt annet der kvaliteten pÄ vÄre selgere er mye bedre, sier Schneider.

Photocure vil kapitalisere pÄ denne investeringen fremover, presiserer han.

11 Likes

Det vil innebÊre en helt annen prising enn i dag, og da kommer Cevira pÄ toppen som en bonus. Og Schneider var temmelig foroverlent pÄ Cevira pÄ webcasten.

2 Likes

Spettet har solgt seg ut:

3 Likes

For en dust.
Men, good riddance!

Vi trenger investorer som har mer langsiktighet enn kun noen uker.

Edit: det er ikke utenkelig at han skal inn igjen pÄ disse nivÄene, men Spetalen skaper stor volatilitet, som etter min mening er skadelig for aksjen.
Sikkert delte meninger om dette, men jeg klarer meg fint uten slike finans-akrobater.

3 Likes