Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Erfaringen tilsier at Spetalen er mye smartere enn de, som utbasunerer; Hold pÄ aksjene.
Imponerende gevinst stunt Spetalen gjorde i PHO.

1 Like

Meget sterk og god presentasjon i dag. Antall scoop kommer ikke som jevn kurve, Ă„ret totalt er bra, og vi opplever stigningen Ă„r for Ă„r fint sammenfallende med USA markedet sin posisjon i illustrasjonen for markedspenetrasjon.
Klare tegn pÄ at organisasjonen nÄ styrer innsatsen mot felles mÄl, dette er avgjÞrende viktig. Virus har egentlig ingenting med Photocure Ä gjÞre, om noe burde kanskje selskaper som gjÞr noe for helse heller stige i virustider. Photocure har falt 4-5 ganger hovedindeksen, ser absolutt ingen saklig grunn til at vi skal videre ned. Et tenkt scenario - om viruset ikke hadde slÄtt til - hadde vi ikke da vÊrt pÄ stÞdig kurs oppover etter dagens gode informasjon ??

4 Likes

Det var jo en del her inne som bagatelliserte de lave tall for nyregistrering hos Cysview.com fordi de forventet at det i stedet ble utplassert mange flexiskop. Hvordan forklarer man da at tallet ble kun 4?

Du vet like godt som oss andre rockpus, at Cysview-siden er en unÞyaktig indikator pÄ utplasserte scop.
Den antydet lav utplassering sist ogsÄ, men da var det rekord i antall utplasseringer med 23 scop.

Du svarer jo pÄ noe annet enn det jeg skrev.

Kaiser kommer. Det blir stort.
Bruksfrekvensen er Ăžkende, dette kommer til gi betydelige utslag.

SÄpass at Schneider kan si at de er trygge pÄ Ä nÄ guiding pÄ 70 millioner USD i 2023.
Det nĂŠrmer seg da milliardomsetning.

Det er dette som burde fÄtt mest oppmeksomhet i dag.

2 Likes

Tallet ble 4 fordi det ble 4 utplasserte skop.
4 utplasserte skop = tallet 4.

3 Likes

Det har vel liten hensikt Ă„ prĂžve Ă„ forklare deg hva jeg mente
?

Eller er svaret ditt et signal om at slike spÞrsmÄl ikke er velkomne her?

Antall skop var lavere enn hva man kunne Þnske og hÄpe pÄ, helt klart. Inntektene fra Cysview kunne med fordel ogsÄ vÊrt noe hÞyere.
Men 23+12 skop siste kvartalene gir 35, totalt sett ikke helt bortreist.
Ipsen inntektene Þkte, resultatet var glimrende, utsiktene framover upÄklagelige, ser ikke helt problemet.
Kaiser Permanente virker Ä vÊre i boks, spÞrsmÄlet er snarere, nÄr kommer alle disse klinikkene, i mars eller pÄ hÞsten?
Neste ut kan godt vÊre 21st Oncology, de kommer kanskje ogsÄ i Är.
Tror du mÄ prÞve Ä se det store bildet og ikke enkelt elementer kun for et kvartal. Men det blir opp til deg.

4 Likes

Poenget er vel at du vet svaret like godt som alle oss andre.

1 Like

Nei, jeg har faktisk ikke noen god forklaring pÄ hvorfor fleksiskop synes vanskelige Ä selge.

Kan godt hende at jeg blir litt for navlebeskuende ja.

Antall skop Þker sakte men sikkert, dog synes 4 flexiskop var fÄ i forhold til det Schneider har uttalt som lavthengende frukt, dvs sykehus med rigide skop som vil skaffe seg flexiskop. Pr. dato er det jo ca 200 rigide skop, men bare 26 flexiskop. Da er det 176 sykehus der ute som mangler flexiskop i portefÞljen sin.

Det som nesten er verst er jo at pga Corona-frykt sÄ har Norne snart kursmÄlet sitt og kommer til Ä klappe seg selv pÄ skuldra etter den tulleanalysen. :nauseated_face:

1 Like

Gutta:

Dere husker denne crazy fremskrivningen min som jeg selv syntes sÄ helt vill og pÄ grensen til useriÞs ut?

Det viser seg at den mÄ kun nedskrives med ca 10% for Ä passe med tallene PHO kom med i dag


77,5 million USD gir denne fremskrivningen for 2023


17 Likes

Ny Radium ute pÄ Acast.

2 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-118

3 Likes

Var ute en tur og har imellomtiden fÄtt fyllt et kjÞp pÄ 75-tallet, men sÄnn som bÞrsen ser ut nÄ er jeg sannelig ikke sÄ komfortabel med Ä ta imot. Det er faktisk helt sykt nÄr vi var over 120 forrige uke :exploding_head:

Uff, for en dag
 q4 fremleggelsen har blitt begravd i Corona frykt. HĂ„per vi henter oss inn rimelig raskt. Dette spiser opp mesteparten av gevinsten min :disappointed_relieved:

1 Like

Er omsatt over 6 mil aksjer siste 4 dagene. SpÞrsmÄlet er hvem som absorberer alle disse aksjene?

:thinking:

1 Like