Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ingen mager trøst, men Photocure er på ingen måte værst heller hva gjelder nedgang.
Nedgangen i Pcib og Nano er hjerteskjærende.

Nei, det er helt sykt for en trøkk Pho, Nano og Pcib har fått. Virkelig glad jeg ikke sitter i Nano på en slik dag etter langt fall i forkant. Har vært med på sånt før og man blir nesten apatisk når man tror det skal snu men ikke gjør det. Blir billig i matveien da om ikke annet for man mister matlysten også av slikt. :unamused:

Hele sektoren er ned 50% på 4 dager… Er ikke bare litt “volitilt” det her.
Virker bunnløst over hele linjen

Kan skjønne at flere selskaper i sektoren faller mye når det gynger som dette, men at Photocure som tjente 50 mill i q4, øker cashbeholdningen og guider fortsatt stor vekst, skal falle på denne måten finner jeg lite rasjonelt.
At selskaper som lever av emisjoner og leverer dundrende underskudd uten inntekter faller kraftig nå har jeg ingen problemer med å skjønne.
Men, det snur en dag, spørsmålet er bare hvor stort fallet blir før det skjer.
Og så tenker jeg ofte at så lenge man ikke realiserer har man heller ingenting tapt.

2 Likes

Her er chartet for sektoren samlet

1 Like

Tenker at den faller mye fordi flere av fondene og et par andre på topp 20, som har sittet lenge, solgte mye her nylig og da var det Spetalens og Voldberg og noen andre som tok imot. Når disse nå igjen har solgt ut mye av det de kjøpte så er det ikke så mange store som tar imot og så bytter bare disse aksjene hender om og om igjen nedover etterhvert som det faller, i en selvforsterkende spiral.

Ja, det ser helt jævlig ut.
Ville nok ikke bidratt særlig mye, men lov å håpe at Coy snart foretar et innsidekjøp.

Da får jeg igjen på skatten til neste år hvis jeg ikke trader på høyere nivå senere i år. Hadde en heldig trade i dag. Plaster på såret… Fullastet som vanlig.

1 Like

Alt faller nå. Da faller PHO også.
Noen har frykt, andre ønsker å samle mest mulig cash for å ha ammunisjon til å kjøpe når det har falt mer.
Fallet skyldes corona. Tror dere det blir mer eller mindre frykt i ukene fremover når smittetallene øker ?
Jeg tror man bør belage seg på at dette tar tid. Men blærekreft vil trenge BLC i årene fremover også.

1 Like

Folk som sitter i Pho sitter trygt gjennom «krisen». Ingen gjeld og økende salg skal man ikke kimse av i krisetider.

Vanskelig, bortimot umulig, å treffe bunn. Derfor kan det være en ide å kjøpe litt nå og da, så får man med seg integralet av bunn.

2 Likes

Photocure - BUY NOK 130 (prev. SELL 73) - $70m by 2023 with significant & sustainable growth beyond + major hurdles to generics lead to upgrade (Norne)

12 Likes

Lenke til denne @oyvindc3?

1 Like

https://www.shareville.no/aksjer/photocure/kommentarer/norne-spar-dobling-photocure-buy-nok-130-prev-sell-7-79282404

9 Likes

Ned 15% til imorgen da :wink:

1 Like

Takker for den @Savepig! :+1:

norne. for et useriøst meglerhus. ser for meg at dahl gi analytikeren en skikkelig ørefik

3 Likes

Snøffelen: U meik mai dei!
ukuelig optimisme ispedd positivt fokus er en kanonmedisin som trumfer det verste!
Riktig resept mot alskens ondter og såre porteføljer!

The true killer of - Børs Virus

4 Likes

For en vanvittig dyktig CEO Photocure har! Hørte på podcasten nå og frykt for fremtidig generika er nedjustert kraftig for min del. Høres ut som om det blir trigget en del cevira milestones hele veien mot 2023, så dette kan bli en spennende reise!

6 Likes

For ikke lenge siden var jeg en ivrig skribent på HO, i den forbindelse skrev jeg noen tanker den 10.11.19 om Schneider.
Kan være greit å plukke det fram igjen.

Schneider kom inn i Photocure 1.nov. 2018.
Han måtte presentere q3 og q4 2018 som han ikke kunne ha noen innflytelse på, q3 overhodet ingen, mens q4 i praksis var halvkjørt ved hans inntreden.
DS sitt mandat var å transformere Photocure fra et forskningsselskap til en nærmest ren salgsorganisasjon.
Hvilke endringer kan vi merke det første året.

Mine tanker som følger:

  • Vi har fått inn en CEO som lytter til og responderer på aksjonærenes forespørsler/input.
  • Han arrangerte en Q&A session via Facebook i mars 2019, det var en forespørsel fra en gruppe aksjonærer.
  • Sammen med de ansatte ble det børstet støv av Cevira og det ble meldt om en giga avtale med Asieris 1.juli 2019.
  • Han har styrket salgsorganisasjonen i USA, noen som kunne merkes ved antall utplasseringer nå i Q3, ny rekord med 23.
  • Han tør å snakke om mulig terapeutisk effekt og får forskerne til å børste støv av tidligere funn og vil forfølge dette framover for å se om det kan være en ny
    gullgruve der. Dette etter at ansatte i organisasjonen har ment at dette bør en se på. Altså, DS lytter til sine ansatte.
  • DS forklarer hele verden at utplassering av skop er en komplekst sak, tidligere har de fleste av oss trodd at det nærmest var som å selge en bil, andre i ledelsen
    har latt være å fortelle hvor tung den prosessen er.
  • DS har direkte eller indirekte sørget for ny USA sjef i Geoffrey Coy, noen kaller det kameraderi, jeg er 100% sikker på at dette er et strategisk og gjennomtenkt grep
    til det beste for Photocure og dets framtidige vekst.
  • Schneider har åpenhjertig fortalt om at han er misfornøyd med Ipsen.
  • Schneider har åpenbart gjort hva som er mulig ihht kontrakt med Ipsen når vi nå får høre at han har dratt hele eller deler av Asia tilbake i PHO’s eie.
  • Selskapet jobber nå også inn mot store kjeder, Kaiser Permanente fikk vi høre om, fra før vet vi om 21st Oncology fra mai/juni 2019.
  • Schneider antyder rimelig sterkt at det jobbes intenst med flere potensielle partnere både i Korea og Kina spesifikt.
  • Selv om vi ikke kjenner 5års strategiplan, fortalte han at styret var begeistret for denne da den ble forelagt dem på styremøte forrige uke.
  • DS arvet en guiding fra tidligere ledelse. Håper ikke han gir noen ny guiding i q1 2020 for 2021.

I tillegg er det sikkert flere elementer som kunne vært nevnt, men har fått med det meste vil jeg tro.
Jeg har hele tiden ment at Schneider er riktig mann til å lede PHO videre mot nye høyder og at vi i q3 og spesielt q4 må kunne se synlige tegn til at han er det.
Med 23 utplasseringer, Cevira avtale i boks(ingen så den komme, har lagt “død” i åresvis), endring og styrking av teamet i USA, mulige partneravtaler i Asia, ettergå mulig terapeutisk effekt samt et godt forhold til aksjonærene, mener jeg virkelig at CEO Schneider har lagt bak seg et flott første år i Photocure.

17 Likes

Noen som har tilgang til transcript fra q4?

1 Like