Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Har ikke blitt publisert enda såvidt jeg kan finne ut.

1 Like

En ny klinikk oppført på Cysview.

Perlmutter Cancer Center at NYU Langone Health | NYU Langone Health-Tisch Hospital
Perlmutter Cancer Center at NYU Langone Health | NYU Langone Urology Associates

Utgår:
NYU Langone Health-Tisch Hospital, sikkert skiftet navn til Perlmutter

3 Likes

Veldig interessant. Jeg har jo lenge hevdet at et diagnostika som Cysview /Hexvix kan øke salget sitt til minst 2030.
Glad for at Dan Schneider gir den guidingen nå. Han har vist seg meget kompetent, og begynner å få skikkelig oversikt og innsikt i potensialet til Photocures pt viktigste produkt.
I bakhånd har han selvsagt Cevira og Hex/Cys også som terapeutika.
Bare å legge denne aksjen på kistebunn, i pensjonsporteføljen sin, og selvsagt plukke jevnt og trutt på dipper fremover.

En bortimot dobling av target price fra Norne kan bety at det etterhvert begynner å gå opp noen lys for noen der i gården også.

Photocure burde i prinsippet være noe av det sikreste og minst risikofylte å være investert i nå, nedganger siste dager, prosentvis mye mer enn markedet er totalt irrasjonelt. Klarer å se for meg minst et par aksjer man burde selge før om man er absolutt nødt til å ha penger.

21 Likes

Den siste rakettoppgangen med tilsvarende fall, var basert på Spetalen og Voldberg stunt, som fikk småinvestorer helt ute av fatning.
Her har vi alle noe å lære mht å sikre gevinster

Utplassering av scope isolert sett i Q4 kom inn langt lavere enn det jeg hadde ventet. Spesielt utplasseringen av flexiscope var lite å hoppe i taket for. Så blir spørsmålet om hvorfor det skjer. Vel, noe eksakt godt svar på det har jeg ikke. Men vi vet at ledelsen har økt fokus på å få opp brukerfrekvensen på allerede utplasserte scope, og således bruke mer ressurser på det enn å få utplasserte enda flere scope. Det er eneste plausible forklaring på at tallet bøe såpass lavt som det ble.

Men ser man antall utplasserte scope på årsbasis, så er der ingen tvil om at antallet i 2019 er betydelig høyere enn i 2018. Og regner man at hvert flexiscope har fire ganger kapasiteten til rigide scope, så har man i dag en utplassert kapasitet som tilsvarer 300+ rigide scope! Og uansett hvordan man nå snur og vender på det, så steg antallet utplasserte scope også gjennom Q4 19 og hvert av disse scopene er en «razor» som vil generere forbruk av Cysview.

5 Likes

Vi har da diskutert rimelig mye her at skoptallene for q3 fremsto ekstremt sterke og at det kunne innebære at q3 “stjal” en del fra q4

Jeg har sagt lenge at vi trenger å se både q4 og Q1 i sammenheng for å få helt kjøtt på beina på dette, det vil glatte ut en del sånne kortsiktige variasjoner

4 Likes

Kan en mulig forklaring være at selger korpset har fokusert mer på større kjeder, ala Kaiser?

2 Likes

Jeg tenkte samme tanken, at det fokuseres veldig på å lande avtaler med større kjeder. Kaiser ble jo også nevnt, vil jo være fantastiske nyheter.

1 Like

Er ofte vi aksjonærer ønsker å sette ting inn i system og trender, og da er det ofte ønskelig at frekvensen av trendepunkter er så tette som mulig. Selskapet selv ser på utplassering over større tidslinjer, så det er nok fornuftig at man har litt fleksibel tankesett og tar ett steg tilbake og ser hele bildet.

RNG kan jo være tilfeldig for i hvilket Q datapunktet for utplassering settes, som savepig er inne på /cheer

1 Like

Man kan alltids ønske seg mer LM, men 12 i q4 er helt ok det ift underliggende trender.
Faktisk kunne det også vært enda lavere.

Dette utdypet jeg i et lengre innlegg på HO desember ifjor.

1 Like

Med den omsetning som har vært i Photocure nå så burde vel snart DNB ta opp PHO til analysedekning. Et lite ønske.

Og også sett i lys av at Norne akkurat har økt kursmålet fra 73 kroner til 130 kroner.

5 Likes

“If possible, try to find a urologist who uses blue-light cystoscopy instead of the conventional white-light cystoscopy—the blue light is more powerful and can help the doctor spot smaller tumors more easily.”

https://www.healthcentral.com/condition/bladder-cancer

11 Likes

Ny topp 20 liste til og med tirsdag inneværende uke viser forbløffende små endringer til tross for omsetning i aksjen på over 180 mill den dagen.

Største endringer:

Myrlid øker med 18k til 307,450

Kristianro øker med 20k til 247,298

Clearstream Banking INN

Erik Billington UT

9 Likes

Synes det er litt urimelig at PHO skal behandles på samme måte som de andre biotechene slik som trvx, nano, pcib og bgbio. Her er det faktisk en god del konkrete inntekter og ikke bare håp om inntekter en gang i fremtiden som gjelder. Jeg kommer nok til å kjøpe hele veien til bunns. Hver 10kr ned nytt kjøp tenker jeg.

2 Likes

Hva var antall scope totalt i q4? Fikk kjøpt noe på 66,7. Trodde ikke vi ville se 60 tallet igjen… det virker jo som en overreaksjon…

12 skop i q4, 23 i q3= 35 over de to siste kvartal.

1 Like

Må innrømme at jeg synes en nesten halvering av utplasserte skop i Q4 i forhold til Q3, er underlig med tanke på de enorme forventninger til vekst? Q3 burde man ha mindre forventninger til, het det, fordi kvartalet kunne være preget av feriemodus. Men Q4 burde man derimot ha store forventninger til.
Hva med Q1? Vil markedet da reagere negativt fordi det kvartalet ikke vil ha den store engangsutbetaling fra Cevira som Q4 hadde?

Ja det svinger litt i antall scope. Men samtidig øker det jevnt. Har de 12 i kvartalet er det 48 i året. Det vokser godt av det og. Kanskje q3 var i overkant høyt? En ny kunde er en ny kunde som kun vil ha dle hos pho de neste 10-15 åra?

1 Like

Det vil fortsette å svinge.
Når nå Kaiser Permanente skal innrullere sine klinikker framover vil det alene gi store utslag.
Deretter vil nok selvsagt flere kjeder følge etter.

@rockpus
Er man ensidig opptatt av skop utplassering alene bør man ikke investere i Photocure.
Dette er enkelt, q3 leverte betydelig over forventning i skop, q4 leverte under forventning, tilsammen helt fint.
Hittil i q1 er det registrert 6 skop på CC, så får vi se om q1 blir en mellomting av q3 og q4.
Må vel være mer interessant å registrere at ledelsen mener at tidligere guiding på USD 20-25 mill nesten er innen rekkevidde og at de forventer USD 70 mill fra Cysview i 2023, det viser hvertfall meg at utplasserte skop vil generere betydelig framover.
Jeg hadde blitt tussete om jeg skulle henge meg opp i enkeltkvartaler på den måten. Må da vel være mer hensiktsmessig å se trenden over en lengre periode.
Cysview inntektene skuffet meg mer enn skop utplassering, men presentasjonen vitner definitivt om at det kommer et taktsskifte i inntektene i 2020.

6 Likes

Syntes du markedet reagerte positivt på engangsutbetalingen fra Cevira i q4? Tror du med fordel burde zoome litt ut og se den positive trenden. For meg ser caset ut som en no brainer. På kort sikt er det umulig å si hvordan markedet vil reagere.

1 Like