Ok, fair det. Takk for svar:) Jeg vurderer inngang og har fulgt med en stund nÄ. Kanskje jeg ikke fÄr target pris eller kanskje jeg er heldig. Har aldri baisset en aksje og kommer aldri til Ä gjÞre det heller. FÞlger spent med og hÄper for egen del. Hvis den snur nÄ, sÄ bra for dere som er inne. Liker Photocure:)
Vet ikke om du er medlem i fb gruppen Photocure Investors, dersom ikke er du velkommen ogsÄ der.
Interessante tanker tanker rundt Kronekurs, vs US Dollar.
En dose Hexvix fÄr vi faktisk over 2 kr. mer for etter dagens kurs nÄ, sammenliknet med forrige kvartal, eller nesten 25% mer.
SÄ viss dollaren styrker seg ends mer fÄr vi en pen gevinst der.
Jepp, det er en veldig viktig faktor i verdivurderingen rundt Photocure.
Ikke usannsynlig med en dollar kurs pÄ 14-15 mot NOK hvis oljen sklier ned mot 10-tallet. Da snakker vi 40-50% opp fra q4.
SÄ Photocure burde stige i takt med at olje/NOK svekkes. Det skjer vel fÞrst nÄr HH har tÞmt seg.
Du kan gange de to kronene med tusen. En dose Cysview koster vel rundt 1100 USD?
SelfĂžlgelig, du har helt rettđ
Lett Ă„ snuble litt i all grublingen.
Hva med videre inntjening for PHO nÄ fremover?
USA er temmelig fucked og vil bli det nye Italia om fÄ uker. I hvilken grad vil helsevesenet i USA klare ta unna det som kommer? RutineundersÞkelser med Cysview tenker jeg blir utsatt som en konsekvens av dette.
OppkjÞp er jo alltids en mulighet nÄ som det er salg.
Er det ingen store aksjonĂŠrer som kan blokkere?
Ved blokkering sĂ„ blir det vel fb-gruppen og Einarssonđ
Q2 blir neppe noen opptur, Men mer enn tre mÄneders forsinkelse er det neppe noen grunn til Ä frykte.
I tillegg er nok Cevira studien i gang med Kina i bedring,
SÄ PHO under 50 er nok noe av det beste pÄ OSE i disse dager.
Hvis jeg hadde skedulert en undersÞkelse nÄ i mars eller april vil jeg nok vÊre RIMELIG oppsatt pÄ Ä fÄ den gjort i mai eller juni nÄr ting begynner Ä roe seg. Jeg venter ikke til den neste undersÞkelsen i januar.
Det amerikanske helsevesenet kommer til Ä fÄ utfordringer som alle andre, men USA er verdens mektigste nasjon fremdeles og har ressurser de kan mobilisere som alle andre land utenom Kina bare kunne drÞmme om. Sammen med den bevisstheten de nÄ ogsÄ har om social distancing sÄ kommer dette til Ä gÄ helt fint.
Q2 vil nok kunne berge seg relativt bra pÄ den heftige valutaforskjekken som nÄ har oppstÄtt. Vi snakker 20-25% bare der.
Liten short ble synlig i gÄr pÄ 0,70 %
Det ser ut som at vi har fÄtt Folketrygdfondet med oss pÄ laget da. Hyggelig sÄ lenge det varte!
Edit: Tviler pÄ at FTF er med, men de har jo vÊrt med pÄ Ä rasere NANO med billig short-utlÄn.
Og Fredly iflg finansavisen
2 millioner aksjer dumpes og short pÄ 150 000 settes i samme periode som Oslo BÞrs krakker og oljen gÄr til helvete. Vil si det er ganske sterkt Ä vÊre pÄ 50kr nÄ. AksjonÊrene har helt klart troen. I USA virker de ikke Ä planlegge for shut down av sykehus, men Ä omdirigere ressurser sÄ vanlig sykehusaktivitet kan gÄ tilnÊrmet normalt.
Alt i alt er jeg positiv til at de neste kvartalene ikke trenger Ä bli sÄ ille som man kunne frykte i forrige og starten av denne uken.
Har en liten fĂžlelse av at Marshallen var litt sent ute med den shorten sinâŠ
Og dollaren styrker seg ytterligere, koster 12 kr nÄ!
Q1 vil gi en betydelig valutaeffekt mot q4.
Fallet av NOK burde strengt tatt sende Photocure opp 20%
De gutta Ăžker ganske betydelig og skulle ikke undre meg om ĂSS pr.idag er stĂžrste aksjonĂŠr i Photocure, ser det faktisk som sannsynlig.
Blir spennende Ä fÞlge listene framover nÄ.
Spetalen er flink til Ä bevare/beskytte formuen. Det viste han ogsÄ ved Ä gÄ short mot den norske kronen.
Photocure er «gratis», stabile og Þkende inntekter, valutagevinst pÄ inntekter og null gjeld.
Et enkelt valg nÄ.