Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Sikkert en fin anledning for Spetalen til å kjøpe seg opp når Hansson kaster ut så store poster til en grei pris.
Har selv halvert beholdningen litt høyere opp, og synes det er for tidlig å kjøpe den delen tilbake.
Vi er helt i startfasen av denne pandemien, og i USA har de såvidt kommet seg ut av startblokkene. Det er først denne uke de har tilgjengelig et greit antall tester, ifølge Trump en halv million.
Man ser jo også på ukas smittetall at amerikanerne nå så smått er i gang med testing. Men det blir veldig spennende hvordan nasjonen vil reagere når smittetallene fyker til værs. For det vil de gjøre.
Dermed blir det å avvente ytterligere pho-kjøp.
Men ingen har fasit. Den ene strategien kan være like gal eller god som den andre.

Jeg tenker også det samme, det virker som media flere steder virkelig går inn for å skrive mest mulig negativt. Og man vet jo at børsfolk er kronisk nervøse, så syns det er merkelig å se strateger med taletid være så ensidig. Men noen påpekte at slike svingninger var vanlig i finanskrisen, og det gjevnet seg ut.

Men så snur jeg snart holdning og lurer på om måten vi angriper dette på er feil, dvs at lockdown av hele befolkninger fremfor heller beskytte de som er utsatt ved tidlig prøver, målrettet tiltak og mulighet for folk å bli tatt prøve av i bil e.l. ville vært bedre.

Media rir bølgen, og mange som nå sitter i cash har ingen interesse i å dempe usikkerheten.

1 Like

Det kan være nyttig å huske at markedet gjerne bunner lenge før krisen i samfunnet forøvrig når toppen. Det finnes nok fortsatt nedsidepotensiale i PHO, men jeg synes Hanssons nedsalg har blitt svelget unna bemerkelsesverdig bra og har såvidt begynt å kjøpe igjen.

2 Likes

Kurs dollar 11,2 mot kr. Dette er gunstig for PHO skulle jeg tro.

Forventer isåfall positiv melding fra Schneider.ellers så kan det virke som hanssons vet mer enn oss

Jeg kan ikke garantere for hva DS kommer med, for min del handler det om at det er en åpen og ærlig oppdatering.
Er de usikre på noe så tenker jeg det er bedre å si at de da er usikre. Ønsker ikke noe innpakning som etterlater for stor grad av tvil.

3 Likes

Eneste Hansson vet mer enn oss, er hvor jævlig det svir å få tvangssolgt 2,2 mill aksjer.

8 Likes

True dat. Fytti for en situasjon å komme i

1 Like

Glem det «vet mer» fjaset!
Da hadde han solgt på andre kurser.
Dette var tvang.

Ok
Verden blir satt på vent i 12 mnd. Da er Pho en fin plass å laste i mellomtiden.
Dessuten er kinesiske sykehus tilbake til normalen. Så Cevira går som planlagt.

4 Likes

Derfor Spetalen er så glad i Photocure;

3 Likes

Enig. Regner med brødrene Spetalen i så fall hadde «visst det samme noe» og ikke kjøpt hvis så var tilfelle.

2 Likes

Mtp at børsen har falt ±30% og photocure har falt ±60% og at High Sea mest sannsynligvis har fått kvittet seg med alle aksjene nå, så tror jeg vi nærmer oss en vis form for bunn i denne aksjen. Har liten tro på at vi havner langt nede på 30-tallet siden kursen har holdt seg så stabilt rundt 45-55kr under et så kraftig nedsalg.

Om noen enda ikke har brukt sjansen sin til å selge unna så virker det usannsynlig å skulle selge mye nå.
Samtidig umulig å spå kortsiktig kursutvikling.

En ting som er spennende er jo at vi nå ikke har noen storeier som kan stoppe et salg av selskapet og ved finanskrisen 08-09 var det rekord i antall oppkjøp av farma selskap. Kanskje kineserne kommer med et bud ila året?

8 Likes

Aksjen har faktisk holdt overraskende godt under disse 4 siste dagene der 2 mill aksjer har kommet ut (om vi antar det er tomt nå) etter den første flaggingen under 10%. Relativt sett et lite fall på en fortsatt rød børs i forhold til det fallet som var i forkant av dette tvangssalget. Mangler bare noen dager med rekyl på de utmattede børsene nå, så får dette kanskje satt seg som gulv før neste runde med børsfall igjen. (Ren gjetning selvfølgelig)

Husk at Pho er grisebillig sett med amerikanske øyne. Vi har sett oss litt blinde på kursfallet, men har «glemt» kronefallet i stor grad.
Vår Mcap er på skarve 100 mill dollar.
Det er helt sykt billig.

8 Likes

Faktisk helt åndssvakt

2 Likes

Ja og om man ser på de nyeste aksjonærlistene så har jo amerikanere kommet høyere på listen mens aksje- og kronekursen har falt.

2 Likes

Ikke spesielt gunstig for de som kjøpte seg inn tidlig :slight_smile:

Når kommer info??

Det kan jeg dessverre ikke si noe om. (fordi jeg ikke vet) Jeg har bare oppfordret og henstilt om at en oppdatering om situasjonen bør vurderes og jeg har grunn til å tro at det kommer innen rimelig tid